Zuurstof in auto?

Auteur Topic: Zuurstof in auto?  (gelezen 5169 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Christian

  • Eerste hulpverlener | instructeur BLS/AED | verpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,440
Gepost op: 1 december 2003, 11:11:30
Ik zag pas een grote fles staan in een politiebus. Ik kon natuurlijk niet zien wat er in zat, maar zou het zuurstof kunnen zijn?
En waarom is dat en hebben meer korpsen dat dan alleen Zeeland?

Christian




KNick

  • Gast
Reactie #1 Gepost op: 1 december 2003, 12:02:54
Beste Christian,

ik heb hieridd ook weleens iets over gehoord. Die fles is inderdaad gevuld met zuurstof. Mocht het busje te water gaan hebben de collega's zuurstof welke ze kunnen gebruiken om weer veilig boven te komen. Je vrowg of meer korpsen dit hebben. Geen idee. Wij op Schiphol in iedergeval niet. in Zeeland is het wel handig. Veel water natuurlijk. in Amsterdam hebben ze het ook niet volgens mij, ook al hebben ze daar grachten :/.

mvgr

Nick


jvo

  • ACH
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,933
  • geel busje, geel pak
    • Youtubekanaal
Reactie #2 Gepost op: 1 december 2003, 13:44:12
en volgens mij hebben ze ook ademlucht in de pantserbakken van de politie Kennemerland.....
met bij elke zitplaats een mondstuk...
-When responding to a call, always remember that your ambulance was built by the lowest bidder-


firemanr

  • Gast
Reactie #3 Gepost op: 1 december 2003, 13:45:31
Hebben we het hier over zuurstof of ademlucht???? :)


jvo

  • ACH
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,933
  • geel busje, geel pak
    • Youtubekanaal
Reactie #4 Gepost op: 1 december 2003, 13:57:00
geen id...maar er zit een systeem in waardoor je het langer onder water overleeft... :D
-When responding to a call, always remember that your ambulance was built by the lowest bidder-


firemanr

  • Gast
Reactie #5 Gepost op: 1 december 2003, 14:11:28
Das wel zo lekker.....maar dat beantwoord mn vraag niet..... ::)
En wordt deze lucht of zuurstof wel eens vernieuwd?


GN-5159

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 355
  • Zie Disclaimer onderaan
Reactie #6 Gepost op: 1 december 2003, 19:49:44
Kan het zo zijn dat er een mobiel ademanalyse apparaat aan boord was? Daar hoort ook een gascylinder bij. Deze nemen wij ook weleens mee als we alcoholcontrole doen.
DISCLAIMER: Alles is een grote leugen. Het hele leven is een leugen. Ik heb alles verzonnen, niets berust op waarheid. A


Michel

  • Gast
Reactie #7 Gepost op: 1 december 2003, 20:06:30
Dat laatste lijkt mij het meest logische. Ik weet even niet meer om welk gas het in dat geval gaat. Zuurstof zal het denk ik niet zijn omdat je dat als politie-agent niet mag toedienen aan iemand. Maar was het niet gewoon een brandblusser?

Groeten van Michel


jvo

  • ACH
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,933
  • geel busje, geel pak
    • Youtubekanaal
Reactie #8 Gepost op: 1 december 2003, 22:02:53
dat gas is een mengel van lucht en ethanol(alcohol) als ijkgas voor de ademanalyseapparatuur.....maar bij kennemmerland rijden ze echt met ademlucht voor het personeel in de auto...
-When responding to a call, always remember that your ambulance was built by the lowest bidder-


Christian

  • Eerste hulpverlener | instructeur BLS/AED | verpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,440
Reactie #9 Gepost op: 1 december 2003, 23:02:08
Het kan best een ademanalyse pparaat zijn, ik weet het niet en daarom vraag ik het! ;)
Het was zeker geen brandblusser, zo gek ben ik nu ook weer niet. Het was een fles met een taps toelopende kop met zo'n kraantje eraan en de onderkant was (dacht ik) grijs met vanaf het tapse gedeelte groen.

Christian