Groene brandweerwagen in Enschede - 25-08-2008

Auteur Topic: Groene brandweerwagen in Enschede - 25-08-2008  (gelezen 15274 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

aov

  • Ambtenaar Openbare Orde en Veiligheid
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 290
  • Vandaag is de eerste dag van de rest van je leven!
Reactie #10 Gepost op: 25 augustus 2008, 23:48:29
Dit lijkt me geen voertuig waarmee prio1 uitgerukt zal worden?

Waarschijnlijk niet, maar het mag wel.


Jim

  • Ambulanceverpleegkundige & anesthesiemedewerker
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 647
  • When in doubt, knock'em out
Reactie #11 Gepost op: 25 augustus 2008, 23:54:02
Waarschijnlijk niet, maar het mag wel.



[begin Jim's gedachten]


Weet je het zeker? Een HV-voertuig moet toch BZK striping hebben.. Lijkt me dat ze zo niet verzekerd zijn tijdens een uitruk?!


[/einde Jim's gedachten]
CHAOS: Chief Has Arrived On Scene Waar cyanose is, is leven; nog heel even!


VRK Fotografen

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,355
    • Brandweer Kennemerland VRK
Reactie #12 Gepost op: 25 augustus 2008, 23:57:54
Brandweer Enschede kiest voor groen
maandag 25 augustus 2008 | 18:50

ENSCHEDE- - Rood als kleur van de brandweer: het is een van de weinige zekerheden in het menselijk bestaan.

Behalve dan in Enschede. Daar rijdt de komende weken een blusvoertuig rond waar het vertrouwde rood is verruild voor stemmig groen, als onderdeel nota bene van de campagne 'Meer rood op straat'.

Volgens Wendy Wangevoort van de Enschedese brandweer is het niet de bedoeling om met de groene bluswagen uit te rukken. "Zie het als een ludieke manier om aandacht te vragen voor de voorlichting die we de komende weken gaan geven aan de Enschedese bevolking. Groen is minder alarmerend dan rood.."

De groene wagen verschijnt donderdag voor het eerst op straat. Voor haar bijdrage aan 'Meer rood op straat' is het Enschedese korps genomineerd voor de Jan van der Heydenprijs die op 2 oktober door de Brandweer wordt uitgereikt.

Wagenvoort zegt er zich bewust te zijn het groen mensen in verwarring kan brengen. "Ik hoop dat we de komende weken platgebeld worden. Dan kunnen we eindelijk eens kwijt over onszelf."

Ze wil bovendien we verklappen dat het groen slechts tijdelijk is. "We hebben een bluswagen met folie afgeplakt. Over een paar maanden is hij gewoon weer rood."

Bron: www.tctubantia.nl



Bron: www.brandweerenschede.nl
Mike Berghoeffs - District Noord Jan Kol jr. - District Midden George Bakker - District Zuid Jeffrey Koper - District Zuid  (Coördinator Brandweerfoto


aov

  • Ambtenaar Openbare Orde en Veiligheid
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 290
  • Vandaag is de eerste dag van de rest van je leven!
Reactie #13 Gepost op: 26 augustus 2008, 00:01:35


Ondanks dat dit voertuig niet de ons bekende rode kleur heeft, valt ie wel op!


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #14 Gepost op: 26 augustus 2008, 00:04:47

[begin Jim's gedachten]


Weet je het zeker? Een HV-voertuig moet toch BZK striping hebben.. Lijkt me dat ze zo niet verzekerd zijn tijdens een uitruk?!


[/einde Jim's gedachten]

Mag jij me vertellen waar dat in de wet staat? Dan zouden VZA ambulance's, burger-politievoertuigen en dergelijke ook niet verzekerd zijn  ::)
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


aov

  • Ambtenaar Openbare Orde en Veiligheid
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 290
  • Vandaag is de eerste dag van de rest van je leven!
Reactie #15 Gepost op: 26 augustus 2008, 00:10:52

[begin Jim's gedachten]


Weet je het zeker? Een HV-voertuig moet toch BZK striping hebben.. Lijkt me dat ze zo niet verzekerd zijn tijdens een uitruk?!


[/einde Jim's gedachten]
Ik kan me nog herinneren dat de ambu's wit waren en de politie(kevers) donkerblauw.
De striping is idd niet verplicht. Dat zou anders 'lachen' zijn met de onopvallende voertuigen van de politie.  :)


Nico_B

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 168
Reactie #16 Gepost op: 26 augustus 2008, 13:50:26
Ik ben vanmiddag bij de kazerne geweest om te proberen om van de wagen een foto te maken maar deze staat nog in de garage.
Met wat ik heb kunnen zien word de hele wagen wat normaal rood is groen.
We moeten dus helaas wachten op donderdag waneer hij de straat op gaat.
Ik heb verder met de persvoorlichter gesproken over uitruk ed, maar de wagen gaat niet op de uitruk want dat zou alleen maar verwarring scheppen.
Het is niet voor niets: "meer rood op straat". wat betreft de striping die komt er ook nog op.

Nico_B
Groet Nico_B


RudieT

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 65
Reactie #17 Gepost op: 26 augustus 2008, 14:06:12
Komen er ook Grolsch stickers op, die fabriek staat toch ook in Enschede  ;)


C337

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,363
Reactie #18 Gepost op: 26 augustus 2008, 14:08:25
Ik dacht meer aan; SITA :P


Nico_B

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 168
Reactie #19 Gepost op: 26 augustus 2008, 17:42:50
Voor die gene die donderdag een foto willen maken van dit voertuig stuur mij ff een pm

Nico.
Groet Nico_B