Binnenbrand Verenigingsgebouw - Zwolle 26-08-2008

Auteur Topic: Binnenbrand Verenigingsgebouw - Zwolle 26-08-2008  (gelezen 2760 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Crashtender

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,172
Reactie #10 Gepost op: 27 augustus 2008, 13:26:42
Feit blijft ook, dat als je de deur open hebt en er vuur naar buiten komt, je dan meteen als ´´de man van vuur´´ een filmrol kunt zoeken.

geizen het vuur om de deur is dat zeker mogelijk!

Maar dan moet je wel je ademlucht gebruiken!!! Anders heb je na de confrontatie met de vlammen nog wel een mooi gaaf huidje op je benen en torso, maar kun je alleen niet meer ademen omdat je longen verbrand zijn. En dan heb ik het nog niet eens over de verwoesting in het gezicht.....

Als je dat risico verwacht dan moet je die deur helemaal niet willen openen!! Wacht dan gewoon tot de vlammen naar buiten komen. Het pand is toch al verloren....dus wie doe je met het nemen van dit soort risico's (een afgeketste motorkettingzaag in je been of ernstige brandwonden) nou een plezier?

Wij doen als brandweer nog te vaak dingen "omdat we dat altijd al zo deden" terwijl we niet even nadenken over het nut of rendement van een actie.
Reageer in een crisissituatie met kalmte en bedenk in een kalme periode dat er altijd weer ergens een crisis in de maak is.


FF_holland

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 869
  • Leuk forum!
Reactie #11 Gepost op: 27 augustus 2008, 13:40:39
Vergeet trouwens ook niet dat er korpsen zijn, waarbij de zaagbroek al in het bluspak zit verwerkt...


Crashtender

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,172
Reactie #12 Gepost op: 27 augustus 2008, 14:17:54
Vergeet trouwens ook niet dat er korpsen zijn, waarbij de zaagbroek al in het bluspak zit verwerkt...

Dat klopt, hetzelfde geld voor de laarzen. Maar dat zal eerder een uitzondering zijn dan een regel.
Reageer in een crisissituatie met kalmte en bedenk in een kalme periode dat er altijd weer ergens een crisis in de maak is.


Straalpijp Rick

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,863
  • Er is geen beter weer dan BRANDWEER
    • Brandweer Barendrecht
Reactie #13 Gepost op: 27 augustus 2008, 14:28:41
geizen het vuur om de deur is dat zeker mogelijk!
Ben ik het niet met je eens. Ik zie geen teken van een dreigende flashover of backdraft(Persende rook ed.) Als er zo'n grote hitte achter deze deur aanwezig zou zijn, had de deur en de omgeving zeker moeten uitdampen. Ik zie nu alleen wat haardjes bij de deur en wat lichte rookontwikkeling ;)