EHBO reist arts vooruit in Putte

Auteur Topic: EHBO reist arts vooruit in Putte  (gelezen 5770 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

vincent_g

  • Gast
Reactie #10 Gepost op: 9 december 2003, 12:14:36
Mensen is het niet belangrijkste dat het slachtoffer geholpen word? In welke manier dan ook?

Helaas is het tegenwoordig helaas zo dat bij alles wat in de hulpverlening gedacht moet worden: mag ik dit wel? ben ik verzekerd? etc etc

Ik vind dit een mooi voorbeeld van een geval dat men alles op alles zet om een patient/slachtoffer zo snel mogelijk te helpen. De aanrijtijd van de arts of ambulance is dus te lang, waarom niet een lokaal hulpverlener alarmeren om alvast ter plaatse te gaan. Vaak komt dit het nader bericht voor ambu of overige hulpverleners ten goede en kan er al gestart worden met erger voorkomen. Vaak is het ook een geruststelling voor omstanders die zich afvragen wanneer er hulp aankomt.


Christian

  • Eerste hulpverlener | instructeur BLS/AED | verpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,440
Reactie #11 Gepost op: 9 december 2003, 13:27:23
Mensen is het niet belangrijkste dat het slachtoffer geholpen word? In welke manier dan ook?

Dat is het zeker, maar je mag je vragen er bij hebben en misschien als het werkt, dat meer achtergelegen plaatsen zoiets op kunnen zetten.

Dus niet alleen om het idee af te kraken, ook om het te bewonderen. ;)

Christian


Jorrin

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,704
    • Lotuskring Het Gewondennest
Reactie #12 Gepost op: 9 december 2003, 14:21:32
Ik vraag me toch nog steeds af hoe het zit met de verwachting van het s.o. en zijn omgeving. Deze verwachten hulp. In de wat zwaardere gevallen zal de EHBO-er moeten gaan roepen: dit kan ik niet en dat mag ik niet. Levert dit niet enorm veel frustraties op bij s.o. en omgeving? Nu is er hulp en nu gebeurt er nog niets!


Marno

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 233
  • Co-assistent - SEH EMC RB-Callantsoog
Reactie #13 Gepost op: 9 december 2003, 17:34:43
Dan moeten ze het in Putte maar onder de bevolking gekend maken he... via het plaatselijke blaadje een verhaaltje om het uit te leggen.
En dan is het alleen maar positief. Zolang er geen professionele hulpverlening is, is semi-professionele hulp meer dan welkom.

Is het niet beter dat er in noodgevallen iemand snel ter plaatse is die misschien niet alles kan, maar die weet hoe hij correct moet reanimeren, die een bloeding op gepaste wijze kan stelpen, mensen met mogelijk CWK-letsel stabiel houden en die zijn hoofd koel kan houden omdat hij weet wat er aan de hand is?

Het is volgens mij helemaal geen kwestie van verzekerd zijn of niet. Een ehbo'er heeft zijn bevoegdheden en als hij/zij daar niet buiten gaat is er geen verzekering via CPA of wat dan ook nodig.
Aan mijn zonen, aan de zonen van mijn leermeester en aan de leerlingen die verklaard hebben zich aan de regelen van het beroep te zullen houden, aan h


EHBO-er

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,554
  • Ik denk dat ik denk
Reactie #14 Gepost op: 19 januari 2004, 19:49:36
:-\ even opnieuw... en graag iets langzamer ...

Het probleem van parkeeroverlast in de wijk is opgelost als mijn buurman zijn auto buiten de wijk parkeert.