Scooters voor brandweer Weesp - 27-08-08

Auteur Topic: Scooters voor brandweer Weesp - 27-08-08  (gelezen 3109 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

guest4965

  • Gast
Gepost op: 27 augustus 2008, 21:57:14
Scooters voor brandweer Weesp

WEESP Naast de gebruikelijke spuit- en ladderwagens heeft de brandweer in Weesp nu ook een scooter tot zijn beschikking. De scooter heeft geen bluswater of zwaailichten, maar is bedoeld voor de bevelhebber. Die kan dan snel ter plaatse zijn om een plan van aanpak te maken vóór de brandweerwagens arriveren.

Bron: www.rtvnh.nl

Mijn vraag is nu of dit zin heeft, mij lijkt het juist beter om de bevelvoerder samen met de bemanning tp te sturen, zo kan hij/zij onderweg overleggen.
Wat vinden jullie hiervan, is dit onzin of echt nodig?




NF

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,018
    • www.112ijmond.nl
Reactie #1 Gepost op: 27 augustus 2008, 22:02:15
Ik vond het een beetje vreemd verhaal... ???

Wat mij logischer lijkt, is dat de scooter als een soort BvD-voertuig gebruikt wordt. Bij prio 2/3 meldingen kan de AC dan eerst de BvD ter plaatse sturen om een inschatting te maken of de komst van de brandweer echt noodzakelijk is. Zo ja, dan wordt de hele ploeg opgeroepen.  O0

Maar dit kon ik noch uit dit artikeltje, noch uit de nieuwsuitzending opmaken.... ::) Wellicht iemand die hier meer over weet?
112ijmond.nl / IVK, BvV / Brede interesse in Veiligheid en Hulpverlening


RalfW

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,795
Reactie #2 Gepost op: 27 augustus 2008, 22:32:43
het kan natuurlijk ook zijn dat het verkeerd begrepen is...
dat de scooters zijn voor de bevelvoerder om op de post te komen...


free3

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 447
Reactie #3 Gepost op: 28 augustus 2008, 06:40:37
wij hebben in alkmaar sinds enkele maanden ook brommers om op tijd op de kazerne te komen.

en wat blijkt het werkt zeer goed O0 ;D ;)
hoofdbrandwacht/chauffeur rode kruis alkmaar ehbo met AED-bedienaar


guest4965

  • Gast
Reactie #4 Gepost op: 28 augustus 2008, 07:24:04
Scooters voor brandweer Weesp

WEESP Naast de gebruikelijke spuit- en ladderwagens heeft de brandweer in Weesp nu ook een scooter tot zijn beschikking. De scooter heeft geen bluswater of zwaailichten, maar is bedoeld voor de bevelhebber. Die kan dan snel ter plaatse zijn om een plan van aanpak te maken vóór de brandweerwagens arriveren.

Bron: www.rtvnh.nl

Ik lees dat het er hier echt om gaat op tp te komen, dan zal RTV-NH een foutje moeten hebben gemaakt.
Ik vind het trouwens wel goed om scooters aan te schaffen om op tijd op de post te zijn, dit scheelt volgens mij veel tijd O0


Michel D.

  • POL/NRK/SIGMA
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,209
Reactie #5 Gepost op: 28 augustus 2008, 09:12:57
Brandweer Leerdam heeft sinds enige tijd ook scooters om sneller op de kazerne te komen:



Foto afkomstig van Bas den Breejen tweewielershop uit Leerdam; www.tweewielershop.nl


Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Reactie #6 Gepost op: 28 augustus 2008, 10:44:14
Brandweer Leerdam heeft sinds enige tijd ook scooters om sneller op de kazerne te komen:
en nu is het wachten op de discussie of deze met OGS uitgevoerd mogen gaan worden...  ::)
Samen sterk in de hulpverlening!


RalfW

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,795
Reactie #7 Gepost op: 28 augustus 2008, 10:50:38
en nu is het wachten op de discussie of deze met OGS uitgevoerd mogen gaan worden...  ::)

tja ik zag hier een politie scooter met een blauw flitslampje op de koffer...
zeist heeft volgende mij ook brandweer scooters