GRIP 3 Illegaal feest 'teknival' - Hooghalen 30-08-2008

Auteur Topic: GRIP 3 Illegaal feest 'teknival' - Hooghalen 30-08-2008  (gelezen 20467 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

langeTek

  • Gast
Reactie #30 Gepost op: 31 augustus 2008, 10:43:00
Je 'pakt' ze erg hard door de geluidsinstallaties in beslag te nemen....  ;) Dan kunnen ze ergens anders weer geen nieuw feestje gaan bouwen...  ;)

Volgens mij hebben ze in de afgelopen jaren één keer aan het Veerse Meer bij De Piet, in Heinenoord en ergens in Brabant zo'n 'feest' georganiseerd....  :-X

en verder waren er teveel geluidsinstallaties voor de politie om in beslag te nemen.
en je 'pakt ze erg hard' klopt een beetje, want ze kunnen dan niet verder feesten op dat moment, maar hebben hun geluid altijd binnen no-time weer terug.
Deze feesten zullen gewoon blijven doorgaan. en dat dit feest iets te maken zou hebben met het op komst komende kraakverbod is ook vette onzin (gelzen her en der op nieuwssites), dit feest is niet vanuit die gedachtengang goerganiseerd.
er word altijd een locatie gezocht waarvan ze denken dat het ver genoeg van de bewoonde wereld is, zodat er geen overlast is en zodat het feest zo lang door kan gaan als dat ze willen. na een feest word er altijd opgeruimd, vaak worden de locaties nog schoner achtergelaten als dat ze al waren.
DAT VIND JE OP GEENEEN COMMERCIEEL FEEST! daar bljift altijd een teringzooit achter, zijn er vaak ruzies, mensen die door overmatig drugsgebruik afgevoerd moeten worden naar de AHBO. geen van de net genoemde dingen heb ik mee gemaakt in de lange tijd die ik naar dit soort feesten ga.


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #31 Gepost op: 31 augustus 2008, 10:43:43
ik kan wel merken dat je niet weet waar je over praat Palmpje. Jij zit niet in deze scene merk ik wel. Dit festival word niet elk jaar georganiseerd. Dat zou iedereen wel willen, maar Nederland is gewoon wat moeilijk omdat er maar weinig plekken zijn waar je zo'n feest kunt geven zonder dat er overlast is.

Er zijn genoeg plekken waar je een feest kan organiseren zonder dat daar iemand last van heeft.Ik noem alleen maar het evenemententerrein van Walibi Flevo,mooi centraal in het land.Daar worden jaarlijks genoeg festivals georganiseert,zoals Fields of rock,Lowlands.Toch evenementen die de nodige overlast veroorzaken,wat betreft geluid.Maar zeer zeker ook wat betreft het verkeer van aankomende en vetrekkende festivalgangers.Afgelopen editie van Lowlands 55.000 mensen,maar geen centje pijn niets aan de hand.

Maar ik vrees dat de sport is om illegaal ergens een feest te organiseren,en dan moet men niet verbaast zijn als dat feestvoortijdig opgedoekt wordt.Wat dan ook terrecht is,want iedere organisator van grootschalige evementen is duizenden euro,s kwijt aan beveiliging en vergunningen enz enz.Dus dan kan het ook niet zo zijn dat iemand even illegaal een feest neerzet.Want wat gebeurt er als er op zo,n feest iets gigantisch uit de hand loopt ,want wie gaat dan de schuldvraag op zich nemen?? ::)

En oja....Ik weet meer van dit soort grootschalige evementen dan je weet. ::)


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #32 Gepost op: 31 augustus 2008, 10:48:39
.
DAT VIND JE OP GEENEEN COMMERCIEEL FEEST! daar bljift altijd een teringzooit achter, zijn er vaak ruzies, mensen die door overmatig drugsgebruik afgevoerd moeten worden naar de AHBO. geen van de net genoemde dingen heb ik mee gemaakt in de lange tijd die ik naar dit soort feesten ga.

Klopt,maar daar zijn er bedrijven die speciaal ingehuurt zijn om die rotzooi op te ruimen.daar hoor je niemand over klagen,binnen 2 dagen is al het vuil wat achtergelaten  is op de campings opgeruimt.Het afval op het festivalterrein wordt zelfs elke nacht opgeruimt,dus elke dag een schoon terrein.

En ja,er gebeurt wel eens wat op EHBOgebied,maar ook dat is meegenomen in de organisatie.wat doen jullie als er iemand gewond raakt,of onwel is door drugs en alcohol?


Diamondback

  • is BHV-er/ EHBO-er. was HBT-er
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,427
  • Diamondback, verslaafd aan Colt en de brandweer!
Reactie #33 Gepost op: 31 augustus 2008, 11:35:10
Zeg langeTek,

Enig idee waarom overheid en hulpverleners zo'n hekel hebben aan die illegale feestjes.
Hierom, bijvoorbeeld! >:(

http://www.hulpverleningsforum.nl/index.php/topic,5257.0.html

Dat lekkere losbollerige gedrag kost gewoon mensenlevens. Meervoud ja, want er zijn nog wel een paar gerelateerde "feestjes" op te duikelen waarbij het goed mis ging.
En dat allemaal omdat het illegaal leuker is.

Wanneer snap jij nu eens hoe link jullie wel niet bezig zijn?
De echte rotzooi mag weer door dezelfde overheid worden opgeruimd als jullie je hielen lichten.


grizz

  • Senior GGP, Senior OC, opstapper KNRM Andijk
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,000
  • Niets is onmogelijk
Reactie #34 Gepost op: 31 augustus 2008, 12:03:01
Precies want als er dan stront aan de knikker is, is de knikker niet een knikker maar een skippybal, vaak doordat er ter plaatse geen enkele kennis voorhanden is. Dat zijn ook de redenen dat er vergunningen aan bepaalde feesten worden gehangen met daarin een aantal voorwaarden waar men aan moet voldoen...

Daar komt nog bij dat men geen overlast wil veroorzaken... lekker naief ingesteld zeg... In nederland zijn er gewoon weinig plekken waar je zonder overlast kan feesten... gewoon jammer dat er altijd mensen moeten zijn die onder of boven de wet menen te moeten staan... regel je zaakjes gewoon goed...dan kunnen die feesten net zo leuk zijn als die illegale feesten...
Ik breng altijd mijn eigen schoenen thuis.....


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #35 Gepost op: 31 augustus 2008, 13:11:34
weer zo'n opmerking van je die niet klopt; de laatste keer teknival was 2004, dus wat praat je nou "de afgelopen jaren"??

vind alleen dat als je doet alsof je weet waar je over praat dat je het dan wel zegt zoals het is....

Ok.... ;) lees Nederland dan als Europa...  ;)

(...)
Verder is de ontruiming vreedzaam verlopen, niemand is gearresteerd, dat wil in mijn ogen toch wel iets zeggen, dezelfde nacht zijn er 107 mensen opgepakt bij het Full House Festival. Dit is een feest waar bijna alleem maar mensen komen om echt te feesten, dus niet op problemen om te zoeken oid wat je op commerciele feesten ziet.

Als ze op dezelfde manier gecontroleerd hadden, hoeveel hadden er dan gearresteerd geweest... ::) ::) ;)


Diamondback

  • is BHV-er/ EHBO-er. was HBT-er
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,427
  • Diamondback, verslaafd aan Colt en de brandweer!
Reactie #36 Gepost op: 31 augustus 2008, 13:20:16
Ik zag/hoorde al 2 gasten op die video die er voor in aanmerking kwamen...


djidee

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 38
Reactie #37 Gepost op: 31 augustus 2008, 13:23:19
Kosten politie inzet verhalen op organisatoren, eerder gaan de organisatoren niet weg van het terrein. Neem anders maar alle geluidsapperatuur in beslag en laat dat door domeinen verkopen. Net als krakerstuig, denken dat ze alles mogen, bezit nemen van terreinen en panden van anderen. En moeilijk gaan doen wanneer ze weg moeten. Get a life en hou op de maatschappij lastig te vallen met jullie "ruim en vrijdenkendheid" (ik noem het eerder onwetend en onverantwoordelijkheid)


Glenn2

  • Gast
Reactie #38 Gepost op: 31 augustus 2008, 16:12:23
Dat het een gemoedelijk feest is wil ik best geloven, maar waarom regel je geen vergunning? Natuurlijk kost het wat, maar als er dan wat gebeurd heb je wel voldoende ambu, politie en brandweerinzet. Dat het 'altijd goed gaat' is geen garantie voor de toekomst.

Natuurlijk, het is gaaf/cool om tegen regels aan te trappen, maar ik dacht dat dat bij de meesten wel overging na de pubertijd.

Ik vind het zeer onverantwoord en egoïstisch.


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #39 Gepost op: 1 september 2008, 18:26:13
'Leuke' reportage op onderstaande nieuwslink.... :-X :-X Alles moet kunnen en alleen 'vrije' geesten kunnen zo'n feest bouwen...  ::). Toch aardig dat je ziet dat daar ook iemand, geheel commercieel, eten aan het verkopen is... ;) :D ;D


http://www.dvhn.nl/nieuws/dvhn-video/article3821364.ece/Hippie-ambtenaar_op_illegale_party_uit_zijn_dak

Hippie-ambtenaar op illegale party uit zijn dak
Assen -

"Alleen m'n rug mag je filmen. Maandag ben ik weer ambtenaar. Het gaat niemand aan dat ik hier ben." Technobeat knalt uit 17 mega-muziekinstallaties richting Assen. Opeens zijn ze er. Honderden vrijdenkers en nieuwtijdse (weekend)hippies. De underground van het 'teknival'. Uit heel Europa. Wie zijn ze? Wat drijft ze? (zie video-reportage) Vergunningen vinden ze onnodig. Entree is gratis, het biertje en broodje bij het tentje van de buren ook en iedereen is welkom als-ie zich gedraagt. "Zorgen wij voor geluidsoverlast? En de TT dan." Ze spreken af via internet en hebben heel duidelijk hun eigen regels en waarden. "Geen agressie, de auto's zijn allemaal open. Geen brouwerij, ticketservice of toezicht op deze festivals. De mensen hier worden niet gebarricadeerd door gedachten dat je op een toilet moet poepen en in een huis moet wonen." Liever geen pottenkijkers. Want dat zorgt voor ruchtbaarheid en trekt mogelijk ander slag volk.