Takelwagens

Auteur Topic: Takelwagens  (gelezen 100984 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

paulg

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 999
Reactie #50 Gepost op: 1 augustus 2010, 22:14:03
En de MAN van de zij- en achterkant gezien




PS ik heb het door!


paulg

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 999
Reactie #51 Gepost op: 2 augustus 2010, 23:59:28
Deze zwaailichtverzamelaar was al jaren op zoek naar de extra lange AeroHawk (die blauw/oranje/blauwe megalange Aerodynic) op de vorige slepers, niet gelukt, nu gaan de Viewpoints er ook nog eens een keertje uit :( :-\ :(

Je bedoelt deze? Ik moet nog ergens een foto hebben met een sleepwagen met die balk.


Nick

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,458
Reactie #52 Gepost op: 3 augustus 2010, 15:57:59
Bijgaand de nieuwe wissellader van Amsterdam-Amstelland, hier met auto-ambulanceplatform vóór de Eenhoorn.

<foto>

Dienst: regiopolitie Amsterdam-Amstelland
Roepnummer: grootwagennr. 0601          
Soort voertuig: haakarmvoertuig
Merk en type: MAN TGS 18.320 4X2 BL
Overige bijzonderheden: opbouw Ligthart Schagerbrug, VDL-haakarmsysteem, kraan merk PM (Italië) type 26, bergingsysteem Omars (Italië), afsleepbril 5 ton, sleeptstang, lier achter, oliebindmiddel, LED-flitsers achter op cabine, geluidsignaalgever in bumper

twee berichten samengevoegd

Valt me ook op dat op deze wagen geen stoptransparant zit, terwijl de overige takelwagens van AA dit wel hebben/hadden. Komt er nog wel een transparant op, of is dat verleden tijd?
Senior GGP / Oost-Brabant


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #53 Gepost op: 3 augustus 2010, 20:51:44
Valt me ook op dat op deze wagen geen stoptransparant zit, terwijl de overige takelwagens van AA dit wel hebben/hadden. Komt er nog wel een transparant op, of is dat verleden tijd?

Wat ik begrepen heb ligt dat aan de inzetten. De grotere ''platte'' bak zal voornamelijk gebruikt worden voor momenten dat de ''gewone'' kranen ander materieel nodig hebben en/of er een haakarmvoertuig benodigd is. De haakarmvoertuigen hebben ook geen stoptransparanten.
De ''gewone'' kranen rijden dagelijks door de stad en rijden ook ''surveillance''
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


jos1961

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 128
  • EHBO en EHV rode kruis sigma lid exbrw a,dam DAN o
Reactie #54 Gepost op: 3 augustus 2010, 21:28:56
Jerommeke was half december 09 op de randweg noord te uithoorn vko auto te water, politie kraan was met voertuig onder weg van uithoorn naar amstelveen via p2000 kwam de melding en kraan ging met prio 1 tp also brw en ambu en pit wagens die beschikbaar waren was er zelf ook TP vandaar dat ik het verhaal ken


Wouter

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,541
Reactie #55 Gepost op: 3 augustus 2010, 21:46:29
Nu ik hier toch een foto van de calamiteitencontainer zie... Rijd die truck nog?


paulg

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 999
Reactie #56 Gepost op: 3 augustus 2010, 22:47:41
Nu ik hier toch een foto van de calamiteitencontainer zie... Rijd die truck nog?
Voor zover ik weet vervangen door in ieder geval de MAN met grootwagennr. 8450 (BT-ZD-69) en MAN grootwagennr. 9450 (BV-RS-73) + een nieuwe container, gefabriceerd door Ligthart in Schagerbrug.



paulg

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 999
Reactie #57 Gepost op: 3 augustus 2010, 23:00:40
Deze wel eens gezien?

en vijf jaar later:

of ie er nog is weet ik niet, was speciaal bedoeld voor inzet in parkeergarages.

Dienst: Gemeentepolitie Amsterdam / Politie Amsterdam-Amstelland                    
Roepnummer: ?
Soort voertuig: takel/bergingsvoertuig
Merk en type: Ford F350, VR-09-TB, 171 PK, in dienst 1992
Overige bijzonderheden: bergingsinstallatie: Century (kraan, bril, lier vóór)

Rijtje uit andere post bijgevoegd.


Nick

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,458
Reactie #58 Gepost op: 4 augustus 2010, 00:04:26
Wat ik begrepen heb ligt dat aan de inzetten. De grotere ''platte'' bak zal voornamelijk gebruikt worden voor momenten dat de ''gewone'' kranen ander materieel nodig hebben en/of er een haakarmvoertuig benodigd is. De haakarmvoertuigen hebben ook geen stoptransparanten.
De ''gewone'' kranen rijden dagelijks door de stad en rijden ook ''surveillance''

Ah, dat verklaart het! Bedankt voor je antwoord :).
Zijn gave wagens overigens!
Senior GGP / Oost-Brabant


jos1961

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 128
  • EHBO en EHV rode kruis sigma lid exbrw a,dam DAN o
Reactie #59 Gepost op: 4 augustus 2010, 15:02:53
Is nog steedts actief je ziet hem veel in de binnen stad op de smallere grachten, en ook voor de parkeergarage,s waar de gewone takels niet uit de weg kunnen word deze ingezet. Also in en rond het amsterdamse bos met zijn smalle weggetjes/fietspaden waar voertuigen zo maar geparkeerd worden, en afgesleept moeten worden ivm veiligheid cq doorgang van hulp diensten.