(Particuliere) Beveiligingsvoertuigen

Auteur Topic: (Particuliere) Beveiligingsvoertuigen  (gelezen 133384 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Di-Commandore

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 7
  • ≤|≡∞≡|≥
Reactie #170 Gepost op: 8 augustus 2013, 13:58:43
Ik vind het maar apart om blauw-blauw op voertuigen te zien van particulieren ( instanties ). Maar goed het hoort bij de rage van tegenwoordig en zolang ze er net zo goed voor getraind zijn als wij, vind ik het geen probleem. Hoogstens dat het allemaal een beetje onoverzichtelijk word. Maar goed, daar komen ze pas over 10 a 15 jaar achter; dan moeten alle Handhaving voertuigen een nationaliserings-like proces ondergaan en zal de beveiliging ook met 1 soort striping het land door moeten.  ::)


Gast

  • Gast
Reactie #171 Gepost op: 8 augustus 2013, 14:03:00
Citaat van: Di-Commandore link=msg=1189925 date=1375963123
daar komen ze pas over 10 a 15 jaar achter; dan moeten alle Handhaving voertuigen een nationaliserings-like proces ondergaan en zal de beveiliging ook met 1 soort striping het land door moeten.  ::)

Interessant weetje, is dit ergens terug te vinden?


Nickvm

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 678
Reactie #172 Gepost op: 15 november 2013, 20:12:46
Een nieuw dienstvoertuig bij de Universiteit van Utrecht.

Foto's gemaakt met gsm.





RemRoof

  • docent Zorg & Welzijn
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,074
  • NRK-vrijwilliger en brede hulpverleningsinteresse
Reactie #173 Gepost op: 15 november 2013, 20:22:16
Citaat van: Nickvm link=msg=1220323 date=1384542766
Een nieuw dienstvoertuig bij de Universiteit van Utrecht.

Foto's gemaakt met gsm.






Ik zie deze auto's ook regelmatig rijden als ik daar moet zijn. Iemand enig idee waarom de voertuigen rode lampen hebben. Verder heb ik ook gezien dat de security wielklemmen plaatst. Hoe is dit juridisch ingedekt?

RemRoof
Al mijn bijdragen zijn op persoonlijke titel.


Nickvm

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 678
Reactie #174 Gepost op: 15 november 2013, 20:37:24
Citaat van: RemRoof link=msg=1220328 date=1384543336
Ik zie deze auto's ook regelmatig rijden als ik daar moet zijn. Iemand enig idee waarom de voertuigen rode lampen hebben. Verder heb ik ook gezien dat de security wielklemmen plaatst. Hoe is dit juridisch ingedekt?

RemRoof

Voor het voeren van rode verlichting hebben ze een vergunning/ontheffing en het wordt gebruikt bij ongevallen.

De Uithof is grotendeels eigen terrein, hoe het precies zit met wielklemmen weet ik niet.


klf grimmenstein markt

  • Belangstellende
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,001
  • De enige particuliere bepakte VW LT brandweerbus
    • KLF Grimmenstein markt
Reactie #175 Gepost op: 15 november 2013, 20:48:28
Citaat van: silque link=msg=1164706 date=1369164328
Vwb Tata steel blijf ik het bijzonder vinden, maar dat is mijn persoonlijke mening. DiNozzo, mijn klasgenoten van de KMar geven aan dat dit zelden wordt toegepast, maar als het gebeurt zal nooit de politie erbij gehaald worden op het moment zelf. Dit gebeurt pas als men wederom het terrein betreedt (in het kader van houd kleine dingen klein.... waar hebben we het over, een snelheidsovertreding). Maar nogmaals, het schijnt zelden voor te komen.

In de tijd dat ik nog bij Hoogovens IJmuiden / Corus werkte had de terreinbewakingsdienst GEEN ontheffing voor het gebruik van de OGS op de openbare. Een ontheffing zoals die in de huidige regelgeving noodzakelijk is voor de aanwezigheid van de OGS zal vast en zeker in bezit zijn van Tata Steel. Er zijn namelijk een aantal delen van het terrein welke niet bereikt kunnen worden zonder gebruik te maken van de openbareweg maar waar de terreinbewaking wel een taak heeft. (de terreinbewaking voert ook een aantal politie en HV taken uit op het terrein).

Hoewel men dus formeel geen OGS buiten het terrein mag gebruiken zal dit gerust wel eens voorkomen, althans in mijn tijd gebeurde het wel eens, en dat zal vooral liggen in het bewerkstelligen van een vrije doorgang van externe HV voertuigen van of naar het bedrijfsterrein.
Dat even tav de OGS.

De terreinbewaking zal bij overtreding van de regels op het terrein afhankelijk van de ernst niet zomaar overgaan tot vervolging op basis van art 461. Zolang je rechtsgeldig het terrein opgekomen bent ben je namelijk bevoegd. Je krijgt pas een probleem wanneer je je niet aan de veiligheidsregels wenst te houden (verwijdering van terrein en ontzegging van toegang voor bepaalde periode) bij diefstal, verwijdering van het terrein en (veelal levenslange ontzegging van de toegang).
Bij onbevoegde aanwezigheid is toepassing art 461 ook lang niet altijd van toepassing maar bijvoorbeeld wel ingeval van bedrijfsspionage / fotografie op het terrein van fabrieksinstallaties.

Op het terrein geldt het normale RVV met een aantal aanpassingen, die worden je ook verstrekt bij je "portbriefje" tevens mag je slechts middels de kortste weg naar de fabriek waar je zijn moet. De terreinbewaking kan daar ook op controleren evenals op snelheid en alcohol gebruik.

Voor snelheidsovertredingen hanteert men een puntensysteem en voorheen bij vijfpunten werd je de rijbevoegdheid ontzegt voor een bepaalde periode je mocht dan niet meer met eigen (gemotoriseerd)vervoer op het terrein rijden en geen bedrijfsvoertuigen besturen. Extern personeel mocht ook niet met een motorvoertuig van hun werkgever op het terrein rijden overtreding van de ontzegging is voor eigen personeel een diciplinaire maatregel (tot ontslag aan toe) voor personeel van derden verwijdering van het terrein (tot verwijdering van het bedrijf waar je voor werkt toe)

Diefstal is diefstal hanteert men, of het nu een penlightbatterij is of een komplete draaibank en als er tussen in, diefstal is schorsing, herhaling ontslag en bij grotere diefstallen direct ontslag (20 ltr diesel is stelen is vertrekken)

tot hier een kleinstukje van mijn ervaringen met de terreinbewaking hoogovens / corus/ tata
Eigenaar van het voormalige KLF Grimmenstein markt http://www.vwbrandweerbus.nl Namens Perfact-group werkvoorbereider bij stadsverwarming Purmerend


sylvester1986

  • Gast
Reactie #176 Gepost op: 15 november 2013, 20:58:30
Citaat van: Nickvm link=msg=1220332 date=1384544244
Voor het voeren van rode verlichting hebben ze een vergunning/ontheffing en het wordt gebruikt bij ongevallen.

De Uithof is grotendeels eigen terrein, hoe het precies zit met wielklemmen weet ik niet.
Dus men heeft een vergunning voor iets dat je zonder vergunning op eigen terrein mag gebruiken?


Nickvm

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 678
Reactie #177 Gepost op: 15 november 2013, 21:03:24
Citaat van: Sylvester link=msg=1220338 date=1384545510
Dus men heeft een vergunning voor iets dat je zonder vergunning op eigen terrein mag gebruiken?

Blijkbaar, hoe het precies zit weet ik niet.


Gijs

  • Oud brandweer-instructeur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 669
Reactie #178 Gepost op: 15 november 2013, 21:07:45
Op een particulier terrein is het wielklemmen plaatsen en verwijderen opgenomen in het bedrijfsreglement.
Bij instappen begint de inzet.


CMKmaat

  • What does this button do?
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,151
  • Geen spoed wel politie? Naambellen! Bel 0900-TUIG
Reactie #179 Gepost op: 18 november 2013, 16:56:35
Een vergunning/ontheffing voor extra rode verlichting ... op grotendeels eigen terrein.

Ik vindt het spannend.
Natuurlijk geloof ik alles dat mij in goeden trouw verteld wordt ... maar toch.
Wij zorgen dag en nacht voor de fysieke beveiliging van de te beschermen belangen van de defensieonderdelen binnen het koninkrijk der Nederlanden.