(Particuliere) Beveiligingsvoertuigen

Auteur Topic: (Particuliere) Beveiligingsvoertuigen  (gelezen 131611 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Gijs

  • Oud brandweer-instructeur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 669
Reactie #220 Gepost op: 19 juli 2014, 15:22:09
Ten aanzien van de taken en bevoegdheden van de beveiligingsdiensten kan gesteld worden dat deze vaak omschreven staan in een ambtsinstructie bestemd voor het desbetreffende object of particulier terrein, en goed gekeurd zijn door de opdrachtgever en de regionale politie( duidelijkheid )
ten aanzien van de opdrachten van de zijde van de overheid kan worden gesteld dat de taken en bevoegdheden vaak mondeling worden gesteld en daarna overgedragen aan de collega's van de volgende dienst voorbeeld van de gang van zaken in de regio Friesland dat door een beveiligingsbedrijf het PD wordt beveiligd en de bevoegdheden van de toegang van personen en goederen tot dit gedeelte geheel wordt overgelaten aan de particuliere beveiligingsdienst. Dit en meerdere voorbeelden zijn mij bekend, waaruit blijkt dat de politie, geen personeel heeft voor beveiliging van dergelijke plaatsen of het personeel niet wil.
Ook kan er gewezen worden naar de arrestantenbewaring in de diverse regio's door beveiligingsmedewerkers.
Om maar te zwijgen over de gemeentelijke taken, welke met volledige bevoegdheden worden overgedragen aan de beveiligingsdiensten, zonder daartoe te zijn opgeleid.
Kortom op beide fronten zijn nog verbeteringen mogelijk, en zeker moeten wij als de niet-verantwoordelijke voor de inhuur of opdracht uitgifte ons daar niet druk over maken, maar zie wel alles in proporties en leg daar de opmerkingen over functioneren en uitvoering neer, en accepteer dat de diensten ieder voor zich opkomen en helaas geen fouten erkennen.

Hierbij denk ik dat we ieder met een doel bezig zijn en laten we een ieder in zijn of haar waarde laten, en accepteren dat men niet allemaal het zelfde zijn en doen.
Bij instappen begint de inzet.


klf grimmenstein markt

  • Belangstellende
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,001
  • De enige particuliere bepakte VW LT brandweerbus
    • KLF Grimmenstein markt
Reactie #221 Gepost op: 19 juli 2014, 15:27:40
Citaat van: Matth link=msg=1284453 date=1405710132
Ben het met je eens, en daarnaast krijg ik altijd een beetje een naar gevoel bij als ik dit soort dingen zie en lees. Persoonlijk vind ik het een hoog wanabe gehalte, wat naar mijn mening een beetje ingedimd moet worden.

Dat was dus of niet jou posting of niet zo bedoeld.....
Maar ik lees hier toch echt dat de heren van een bewakingsdienst wanabee's zijn die ingedimd moeten worden, en sorry maar dat zijn opmerkingen die ik een diender onwaardig acht en voor dergelijke dienders kan ik erg moeilijk respect op brengen.

Ik zal proberen uit te leggen waarom, het klinkt alsof je vind dat ze je werk afpakken en omdat ze geen bevoegdheden hebben eigenlijk werk doen waar ze geen recht op zouden hebben. Trek ik die lijn stiekum door, de lijn dat een HV-er zonder opsporingsbevoegdheid slechts een wannabee zou zijn, dan kunnen we met jou uitgangspunt ook stellen dat de brandweerlieden wannabee's zijn, de dames en heren van Sanquin of Met-r ook wannabees zijn en zelf de mensen van de ambulance dienst....
Natuurlijk is dat wel erg overdreven door gezet maar je hebt wel de eerste toon gezet in die richting
Eigenaar van het voormalige KLF Grimmenstein markt http://www.vwbrandweerbus.nl Namens Perfact-group werkvoorbereider bij stadsverwarming Purmerend


Matth

  • Hoofdagent Eenheid OOB
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 457
Reactie #222 Gepost op: 19 juli 2014, 15:35:17
Ben het met je eens dat het de muziek is die de klank maakt, echter lees jij het zoals je het wilt lezen.

Ik ben nog steeds van mening dat politie taken bij de politie horen te liggen en niet bij een particuliere organisatie. Maar als ik de voertuigen zie en daarbij de omschrijving van andere leden dan bekruipt mij wel dat gevoel ja. Nogmaals ik weet zeker dat deze mensen hun werk doen met alle passie en overgave.

En ik steek niet onder stoelen of banken dat ik idd ook mijn twijfels heb bij somige boa's. Nogmaals sommige voordat ik bovenop de hulpverlening geïnteresseerde ook nog een zwik Boa's over me heen krijg.


klf grimmenstein markt

  • Belangstellende
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,001
  • De enige particuliere bepakte VW LT brandweerbus
    • KLF Grimmenstein markt
Reactie #223 Gepost op: 19 juli 2014, 15:48:12
Ook ik heb mijn bedenkingen bij sommige groepen maar ik denk dat je tav de DBB van Tata een reactie plaatst met een behoorlijk gebrek aan kennis van hun taken. In de directe omgeving is het een zeer gewaardeerde groep mensen die ook buiten het terrein weleens ingezet worden welliswaar niet voor politie taken maar wel ondersteunend.

Dit komt onder meer omdat het Tata terrein niet een aan een gesloten gebied betreft maar verschillende terreinen beslaat. Ook ligt er in Velsen Noord een spoortraject (het gildenspoor) wat onder de verantwoording van de DBB valt en bij incidenten moeten de dames en heren van de DBB snel tussen de verschillende terrein kunnen verplaatsen en in geval noodzakelijk met gebruik van OGS.

Behalve dat verzorgt men ook een vrije doorgang voor de andere hulpdiensten op de toegangswegen naar en op het terrein
Eigenaar van het voormalige KLF Grimmenstein markt http://www.vwbrandweerbus.nl Namens Perfact-group werkvoorbereider bij stadsverwarming Purmerend


Bollie

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 408
Reactie #224 Gepost op: 20 juli 2014, 23:46:05
@KLF

Het ging om onderstaande stukje

Citaat van: klf grimmenstein markt link=msg=1284563 date=1405765207
Niet meewerken aan een controle van de DBB van Tata heeft wel degelijk gevolgen niet in de zin van wetgeving waar de politie zich op kan baseren maar als ik gesnapt wordt op te hard rijden en maling heb aan de staandehouding door de DBB kom je eenvoudig niet verder dan de poort en gaan de slagboompjes dicht, gevolg dat je er na een registratie voorlopig niet meer op het terrein komt en als je het echt bond hebt gemaakt kom je er zelfs nooit meer op en er zijn zelfs voorbeelden dat het bedrijf waarvoor men werkt de toegang tot het terrein is ontzegt, nee een PV in de vorm van een prent kun je er niet oplopen maar ik denk dat je die beter kunt oplopen dan bijvoorbeeld einde dienstverband.

Door de ongelukkige zinsopbouw kreeg ik de veronderstelling dat DBB het ook buiten het prive terrein zulke dingen deed  ;)

Ander vraagje ff kort er tussen door:
Zijn de dbb medewerkers eigen personeel of extern ?


klf grimmenstein markt

  • Belangstellende
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,001
  • De enige particuliere bepakte VW LT brandweerbus
    • KLF Grimmenstein markt
Reactie #225 Gepost op: 21 juli 2014, 10:15:00
Citaat van: Bollie link=msg=1284959 date=1405892765
Ander vraagje ff kort er tussen door:
Zijn de dbb medewerkers eigen personeel of extern ?

In mijn tijd (ben er inmiddels 15 jaar weg maar heb verschillende vrienden en bekenden die er nog werken) was de DBB voor 90% eigen medewerkers. Tegenwoordig liggen zover ik weet de verhoudingen iets anders en rond de 50 / 50 waarbij het hogere personeel eigen medewerkers betreft en de dames en heren aan de poort en "op de weg" firma is. De voertuigen zijn van Tata mede ivm de OGS.

Naast de beveiligingstaken hebben de mensen van de DBB ook de verantwoording voor de eerste zorg voor slachtoffers bij grotere ongevallen, in het verdere verleden beschikte het toenmalige Hoogovens of twee eigen ambulances die werden later vervangen voor een piket voertuig, zeg maar de voorloper van de rapidresponder zoals de ambulancedienst nu kent, daarnaast beschikte Hoogovens over een eigen zeer goed toegeruste "verbandkamer", waar menig ziekenhuis jaloers op was, maar tegenwoordig is dat allemaal verdwenen.

Al in de tijd dat Tata nog Hoogovens IJmuiden hete reden de voertuigen van de DBB al met volwaardige OGS alleen mocht men dit niet buiten de poorten gebruiken (alleen de eigen ambu's en de bedrijfsbrandweer natuurlijk wel) althans niet officieel, ik weet ook dat het door de blauwekant wel werd toegestaan bij grotere calamiteiten voor soort gelijke taken als waarvoor men nu een officiële status heeft. (eigen ervaring want ik ben zelf eens onder begeleiding van de DBB naar het RKZ vervoerd en ook wel eens met een heftruck onder begeleiding van de DBB de Velsertunnel in gebracht toen had men echter nog geen officiele status)

Tata is wat dat betreft een gewaardeerd nagenoeg volwaardige partner in de hulpverlening zo is onder andere de landingsplaats voor de traumaheli op het terrein enige tijd gebruikt tbv het RKZ waarbij eventueel vervoer van het traumateam door de DBB wordt verzorgt.

De dames en heren van de DBB doen dus, gelukkig, wel wat meer dan de gemiddelde beveiliger.
Eigenaar van het voormalige KLF Grimmenstein markt http://www.vwbrandweerbus.nl Namens Perfact-group werkvoorbereider bij stadsverwarming Purmerend