(Particuliere) Beveiligingsvoertuigen

Auteur Topic: (Particuliere) Beveiligingsvoertuigen  (gelezen 131606 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #30 Gepost op: 19 maart 2009, 20:57:18
Was het nietzo dat rode signalering was aangewezen voor luchthavendiensten?

Voor sneeuwschuivers op luchthaventerrein meen ik me te herinneren.


Overigens zal ook voor die particuliere beveiligingsdiensten gelden, dat rood zwaailicht alleen wordt gebruikt op particulier terrein. Simpelweg omdat het op de openbare weg niet mag.
Onder andere de universiteitsbeveiliging in Utrecht heeft een rode lichtbalk op de auto's, waar ze voorheen oranje hadden. Beetje vreemd als je het mij vraagt, de signalering kan je nu immers niet meer gebruiken ???
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s


-Volvo-34-

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,199
Reactie #31 Gepost op: 19 maart 2009, 20:58:35
Wij in Purmerend beschikken ook over een groot industrieterrein helaas zonder die leuke busjes etc. De normale Politie regelt die zaken daar..
Hulpdiensten fotograaf - First AED Responder - Vrijwilliger stichting '6 minuten Waterland'.


Jeroen!

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,547
Reactie #32 Gepost op: 19 maart 2009, 21:14:05
Wij in Purmerend beschikken ook over een groot industrieterrein helaas zonder die leuke busjes etc. De normale Politie regelt die zaken daar..

Jij bedoelt (neem ik aan) gewoon een "open" industrieterrein.  ::)
Jerommeke bedoeld de bloemenveiling in Aalsmeer. Is geen openbare weg en dus regelt het bedrijf dat soort zaken zelf.


CMKmaat

  • What does this button do?
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,151
  • Geen spoed wel politie? Naambellen! Bel 0900-TUIG
Reactie #33 Gepost op: 19 maart 2009, 22:20:24
Mijn vraag was eigenlijk een beetje ingegeven door het verwarmingsbuizen verhaal dat er onderzocht werdt om de voertuigen van de DBBO ook te voorzien van signalering. Zowel rood als blauw werden genoemd evenals een combinatie er van.
Zou op zich kunnen omdat de werkzaamheden en bevoegdheden van de DBBO grotendeels op afgesloten (militair) liggen.

Maar ja ... ik denk persoonlijk dat de KMar wat moeilijk zal gaan doen over blauwe lampen bij de bewaking .. en rode lampen???

Tsja ... het zijn dan wel geen particuliere beveiligingsvoertuigen ... maar toch.
Wij zorgen dag en nacht voor de fysieke beveiliging van de te beschermen belangen van de defensieonderdelen binnen het koninkrijk der Nederlanden.


CMKmaat

  • What does this button do?
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,151
  • Geen spoed wel politie? Naambellen! Bel 0900-TUIG
Reactie #34 Gepost op: 20 maart 2009, 17:16:15
Al zijn de verwarmingsbuizen nog zo snel.
Het gezond verstand achterhaald het wel.

http://www.hulpverleningsforum.nl/index.php/topic,28788.0/topicseen.html

Vond het ook al een raar verhaal.
Wij zorgen dag en nacht voor de fysieke beveiliging van de te beschermen belangen van de defensieonderdelen binnen het koninkrijk der Nederlanden.


Bozo

  • Kerninstructeur C2000
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 832
Reactie #35 Gepost op: 21 maart 2009, 15:35:00
Ik zou al blij zijn als we eindelijk eens een oranje lampje op het dak kregen....en bij sommige collega's moet ik er niet aan denken om die in een auto met blauw blauw te zetten :P

Mooi systeem trouwens he, dat VIS! ;D ;D
Vroeger, toen je koe nog met een korte oe schreef!


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Reactie #36 Gepost op: 21 maart 2009, 15:48:29
Ik zou al blij zijn als we eindelijk eens een oranje lampje op het dak kregen

Jullie krijgen er mooie oranje balken op! Caddy's, Toyota RAV4, momenteel rijdt er van alles rond, een mooi bont gezelschap.  ;D


Bozo

  • Kerninstructeur C2000
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 832
Reactie #37 Gepost op: 21 maart 2009, 17:03:56
Ja, bij DBV rijdt nu al het nodige materieel rond dat beter is uitgerust als onze voertuigen bij de GBB-en. Ik hoop dat ooit onder DBBO dit gelijk getrokken wordt, maar ben bang dat dit nog wel even gaat duren.
Vroeger, toen je koe nog met een korte oe schreef!


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Reactie #38 Gepost op: 21 maart 2009, 18:37:58
Nou, het kan snel gaan. Zodra VLB Twente en Soesterberg erbij kwamen, stonden de Toyota's en caddy's al klaar en die worden al een poosje naar tevredenheid gebruikt. Sommige dingen kunnen dus blijkbaar wel snel..


Frankovski

  • Artikel 141 én 142 SV
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 80
Reactie #39 Gepost op: 10 april 2009, 05:20:26
Eén van de voertuigen van HBD Total Security (Rotterdam e.o.)