(Particuliere) Beveiligingsvoertuigen

Auteur Topic: (Particuliere) Beveiligingsvoertuigen  (gelezen 133335 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #60 Gepost op: 18 juni 2009, 12:26:01
Ik kom ook met enige regelmaat een auto van VMB Security tegen, witte met blauwe striping op een zwart voertuig.




Op de oudere voertuigen loopt de striping tot aan de koplamp door
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Bart S

  • Gast
Reactie #61 Gepost op: 18 juni 2009, 19:20:27
:'( :'( :'(

Idioot dat justitie niet tot vervolging van dergelijke bedrijven wil overgaan.

Het is de Solvay bedrijfsbeveiliging. Grote kans dat deze auto dus alleen op hun eigen terrein wordt ingezet, en daar is dus van alles mogelijk. Er zijn meer grote bedrijven die dat zo hebben geregeld.

PROCentrum verzorgt uitsluitend rijopleidingen voor (semi) overheidsinstellingen waarvan de bestuurders gebruik mogen maken van de optische en geluidssignalen als omschreven in artikel 29 van het RVV 1990 of die anderszins zijn belast met een toezichthoudende dan wel opsporings- of veiligheidstaak.

Mede hierom kan PROCentrum tijdens de opleidingen beschikken over een vrijstelling van bepalingen van het RVV 1990.

PROCentrum werkt uitsluitend met hoogopgeleide en gecertificeerde instructeurs die allen terug kunnen zien op een ruime werkervaring binnen de afzonderlijke doelgroepen. Hierdoor zijn wij als geen ander in staat om tijdens de instructie de vertaling te maken van oefen- naar praktijksituaties. Zo ontstaat een verbinding tussen het geleerde en de praktijk.


Bron: procentrum.nl

Toch vreemd dat zo'n bedrijf dat wel mag, maar dat de HV diensten zelf het niet mogen tijdens de opleiding ???


Ron-Almere

  • Gast
Reactie #62 Gepost op: 18 juni 2009, 19:45:31
Ik kwam het Solvay voertuig tegen in Amsterdam Bart ;)


Bart S

  • Gast
Reactie #63 Gepost op: 23 juni 2009, 07:23:36
Ik kwam het Solvay voertuig tegen in Amsterdam Bart ;)
Oh.... :-[


petre

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 314
Reactie #64 Gepost op: 3 juli 2009, 01:33:51
Voor een bedrijf als Solvay lijkt het me wel belangrijk dat ze goede beveiliging hebben.. Liever nog politie-beveiliging er bij.
(Solvay maakt o.a. griepvaccins en vaccins tegen biologische en nucleaire oorlogsvoering, een aanslaggevoelig bedrijf en strategisch van belang voor het land).


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #65 Gepost op: 17 juli 2009, 19:30:19
Flora Holland heeft de busjes wéér vervangen:
Een nieuwe 250 & 251 (en wéér een nieuw uiterlijk  :P)




Dienst: Flora Holland Bedrijfsbeveiliging lokatie Aalsmeer
Roepnummer: 251
Soort voertuig: Surveillance            
Merk en type: Renault Traffic
Overige bijzonderheden: Blauwe signalering, traffic advisor, stoptransparanten en wielklemmen aan boord, tevens EHBO benodigdheden



Achterkant 250:


Achterkant 251:
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Wesley.

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 8
Reactie #66 Gepost op: 23 juli 2009, 16:47:57
mooie auto's hoor :)


MNL-5200

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,679
Reactie #67 Gepost op: 15 augustus 2009, 01:18:02
Kom ik toch met een wedervraag.
Waarom zou Justitie WEL tot vervolging moeten overgaan ?????
Het kan ook nog zo zijn dat het bedrijf toestemming heeft gevraagd en gekregen voor het voeren c.q. gebruik van deze striping in deze kleurencombinatie.

Het voertuig heeft geen Striping wat kwa kleur ook maar enigsinds lijkt op die van Politie / Brandweer / GG&GD / Douane of DJI.
Dat het een twijfelachtige situatie is kan ik niet ontkennen maar om nu gelijk te oordelen zonder de exacte achtergrond te kennen vind ik in dit geval iets te voorbarig.

Ter info ik heb geen belangen bij dit bedrijf.



vs



Daarom vind ik het jammer dat er niet tot vervolging wordt overgegaan...of zoals in de link Bart aangegeven dat er door LFR actie ondernomen wordt.


CMKmaat

  • What does this button do?
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,151
  • Geen spoed wel politie? Naambellen! Bel 0900-TUIG
Reactie #68 Gepost op: 15 augustus 2009, 04:34:34
uhm ... eerlijk is eerlijk ... dat lijkt toch wel een beetje op elkaar ... nou ja ... eigenlijk meer dan een beetje.

Blijft de vraag ... rijden de zelfde wagens ook in de zelfde regio.

(degene met de blauwe bakken bovenop rijden volgens mij (zo uit mijn hoofd) in regio Haaglanden?)
Wij zorgen dag en nacht voor de fysieke beveiliging van de te beschermen belangen van de defensieonderdelen binnen het koninkrijk der Nederlanden.


Michel D.

  • POL/NRK/SIGMA
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,209
Reactie #69 Gepost op: 15 augustus 2009, 19:36:32
Heel simpel: stuur eens een mailtje met die foto's naar de Raad van Hoofdcommissarissen (politie). Die doen er vast wel wat mee. Toen ik een jaar of 10 terug nog een scannersite had en ik de striping had verwerkt in mijn logo/banner, kreeg ik van hun per mail het verzoek deze te verwijderen of men ging het strafrechtelijke traject in. De layout van de BiZa-striping was en is nog steeds auteursrechtelijk beschermd. Ondanks dat de kleurstelling anders is, denk ik dat de overheid een goede zaak heeft als men het gebruik van gelijkende striping laat voorkomen bij de rechter.

gr. Michel