Luchthaven Autoriteit

Auteur Topic: Luchthaven Autoriteit  (gelezen 173269 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

ArjanSPL

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 324
  • Schiphol-fiel, HV Geïnteresseerd
Reactie #140 Gepost op: 14 november 2012, 17:16:55
Ik denk dat jij gelijk heb want het zou heel vreemd zijn dat ze al jaren blauw voeren, ze het nu opeens niet hebben. En zeker de P1 welke altijd rond rijd. Wat ik wel vreemd vind is dat er geen kenteken op zit, dit was op de oude wel het geval. Is dit omdat hij nog op kenteken gezet moet worden? Of is de taak stelling van de Authority's dusdanig veranderd dat zij niet meer op landzijde mogen komen?
In theorie kan de P1 gewoon nog op landzijde komen mits deze binnen het luchthaven gebied blijft, Zelfde geval voor de Spykstaal, Koks-Bucher en RAVO voertuigen.
De Kieviten hebben ook geen kenteken maar die komen dan ook zelden/nooit op de openbaare weg


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #141 Gepost op: 14 november 2012, 17:33:49
Wat ik wel vreemd vind is dat er geen kenteken op zit, dit was op de oude wel het geval. Is dit omdat hij nog op kenteken gezet moet worden? Of is de taak stelling van de Authority's dusdanig veranderd dat zij niet meer op landzijde mogen komen?

Tsja... Kenteken = BPM & BTW betalen. Ik weet niet wat de exacte taakstelling is van de Authority's en of zij daarbij/daarvoor op de openbare weg moeten rijden  ;)
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


paulg

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 999
Reactie #142 Gepost op: 14 november 2012, 17:53:45
Ik neem aan dat hun een eigen communciatie systeem hebben?

'hun' heet in het Nederlands 'zij': persoonlijk voornaamwoord, derde persoon meervoud. 'Hun' als persoonlijk voornaamwoord: "ik gaf hun een boek" of als bezittelijk voornaamwoord "dat is hun boek". (Basisschool-leerstof!)


ArjanSPL

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 324
  • Schiphol-fiel, HV Geïnteresseerd
Reactie #143 Gepost op: 14 november 2012, 17:57:52
'hun' heet in het Nederlands 'zij': persoonlijk voornaamwoord, derde persoon meervoud. 'Hun' als persoonlijk voornaamwoord: "ik gaf hun een boek" of als bezittelijk voornaamwoord "dat is hun boek". (Basisschool-leerstof!)
Bedankt,


Ik denk dat dit een zeer waardevolle toevoeging is op dit topic, en tevens brood nodig, want stel je voor dat iemand eens een grammaticale fout maakt.


Nu weer back on topic?.


Groenemotormuis

  • Utrecht
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,743
  • Every day a new day to enjoy
Reactie #144 Gepost op: 14 november 2012, 18:35:43
In theorie kan de P1 gewoon nog op landzijde komen mits deze binnen het luchthaven gebied blijft, Zelfde geval voor de Spykstaal, Koks-Bucher en RAVO voertuigen.
De Kieviten hebben ook geen kenteken maar die komen dan ook zelden/nooit op de openbaare weg
Dan vraag ik mij af welk gebied jij bedoelt, want het gedeelte landzijde waar je als voertuig kan komen is toch echt openbare weg (of je moet de laad en los gedeelte bij de loodsen bedoelen) en op de openbare weg mag je niet komen zonder kenteken (tenzij je aan bepaalde voorwaarden voldoet wat deze dus niet doet).

Tsja... Kenteken = BPM & BTW betalen. Ik weet niet wat de exacte taakstelling is van de Authority's en of zij daarbij/daarvoor op de openbare weg moeten rijden  ;)
Ze hebben 2 grote taakstellingen: 1 zorgen voor veiligheid op het luchthaventerrein en dan met name de platformen, randwegen en alle gedeelten waar de vliegtuigen rijden. 2 het begeleiden van hulpdiensten naar plaats ongeval. En voor dit laatste kan het dan wel eens voorkomen dat ze op de openbare weg rijden. Verder heb ik sommige voertuigen (diverse P voertuigen) ook op de openbare weg zien rijden zonder dat er een bepaalde gebeurtenis was. Ook willen ze nog wel eens een broodje halen bij de pomp ( de inwendige mens moet ook van brandstof worden voorzien).
Disclaimer: Alle uitspraken hier worden gedaan op persoonlijke titel en zullen, mogen en kunnen niet worden gezien als officiele uitspraken door wat v


ArjanSPL

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 324
  • Schiphol-fiel, HV Geïnteresseerd
Reactie #145 Gepost op: 14 november 2012, 18:43:00
Dan vraag ik mij af welk gebied jij bedoelt, want het gedeelte landzijde waar je als voertuig kan komen is toch echt openbare weg (of je moet de laad en los gedeelte bij de loodsen bedoelen) en op de openbare weg mag je niet komen zonder kenteken (tenzij je aan bepaalde voorwaarden voldoet wat deze dus niet doet).

Ik heb het over het feit dat het Schiphol terrein , eigen terein is en dus aanspraak gemaakt kan worden op vrijstelling van de kenteken plicht.
Zie ook;
http://nl.wikipedia.org/wiki/Nederlands_kenteken#Uitzonderingen


Iv0

  • HAP Eenheid Amsterdam
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 106
  • Monsieur Cannibale
Reactie #146 Gepost op: 15 november 2012, 20:17:59
Vanaf centrum naar oost kan volgens mij net zo goed over de randweg, heb je wel een kenteken voor nodig :)
et Voila


Groenemotormuis

  • Utrecht
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,743
  • Every day a new day to enjoy
Reactie #147 Gepost op: 15 november 2012, 20:27:03
Ik heb het over het feit dat het Schiphol terrein , eigen terein is en dus aanspraak gemaakt kan worden op vrijstelling van de kenteken plicht.
Zie ook;
http://nl.wikipedia.org/wiki/Nederlands_kenteken#Uitzonderingen
Daar heb jij gelijk in, maar daarmee word het terrein achter het hek bedoelt. Echter op het moment dat dit voertuig door het hek gaat (dus het beveiligd terrein afgaat) moet het voldoen aan het regelement voertuigen en dus kenteken voeren.
Disclaimer: Alle uitspraken hier worden gedaan op persoonlijke titel en zullen, mogen en kunnen niet worden gezien als officiele uitspraken door wat v


ArjanSPL

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 324
  • Schiphol-fiel, HV Geïnteresseerd
Reactie #148 Gepost op: 16 november 2012, 16:43:10
Daar heb jij gelijk in, maar daarmee word het terrein achter het hek bedoelt. Echter op het moment dat dit voertuig door het hek gaat (dus het beveiligd terrein afgaat) moet het voldoen aan het regelement voertuigen en dus kenteken voeren.
Voor zover ik weet komen de schoonmaak voertuigen zonder kenteken plaat ook gewoon op landzijde, OH17/18/19/31/32 en die rijden gewoon op de openbare weg.

Nu is het voor de Patrols een non-discussie aangezien de taak van de Airside Authority Officer, op Airside ligt en niet daar buiten.
Ook heb ik begrepen dat er wel blauw in de balk zit, inderdaad de bovenste rij.


Groenemotormuis

  • Utrecht
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,743
  • Every day a new day to enjoy
Reactie #149 Gepost op: 16 november 2012, 17:33:34
Zag vandaag de P1 mij passeren, en hoewel het wat snel ging kon ik wel zien dat hij een kenteken voerde van de XRD serie.
Disclaimer: Alle uitspraken hier worden gedaan op persoonlijke titel en zullen, mogen en kunnen niet worden gezien als officiele uitspraken door wat v