Calamiteiten- en Controlediensten OV-bedrijven

Auteur Topic: Calamiteiten- en Controlediensten OV-bedrijven  (gelezen 86054 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Enrique

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,443
Reactie #20 Gepost op: 30 oktober 2009, 18:27:48
Overigens worden deze T5's komend jaar uitgerust met blauwe LEDs in de grille en in de uiterst linker en rechter stukken van de arrowstick achterop. En een tweetoon uiteraard. Dit ivm het snel tp kunnen komen om de stroom van tram/metro/randstadrail uit te schakelen. De HTM gaat ook met blauw rijden in verband daarmee als het goed is.
greetz,  Enrique


Shire

  • Verkeersleider / OvD-OV in Rotjeknor.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 828
  • Back to the sixties.
Reactie #21 Gepost op: 30 oktober 2009, 19:03:45
Iemand enig idee waar deze voertuigen normaliter gestationeerd staan?

De twee VW T5 hebben als standplaats de remise Gravenweg; rijden standaard op de noordelijke maasoever en hebben Randstadrail in hun pakket,
en de oudere Renault behoort aan de garage Sluisjesdijk; deze rijdt op de zuidelijke maasoever.
De bemanning rouleert over deze 3 voertuigen.

@ Enrique;
Hoe kom jij aan de info m.b.t. het plaatsen van een 2-toon en blauwe flitsers ?
De hele dag met metro-treinen spelen en nog betaald krijgen ook ! Soms buiten spelen als OvD-OV


Enrique

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,443
Reactie #22 Gepost op: 30 oktober 2009, 19:44:32
Van een trambestuurder van de RET. Enne... bedankt voor die info over de standplaatsen!
greetz,  Enrique


Milpol

  • Flora&fauna boa
  • Verbannen gebruiker
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 67
Reactie #23 Gepost op: 30 oktober 2009, 19:49:28
Ik heb in Belgie voertuigen van het OV gezien met blauw en 2-toon.
Dit is zuiver een privé mening. Schade en/of problemen ontstaan door het opvolgen van deze informatie is geheel voor eigen risico.


Enrique

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,443
Reactie #24 Gepost op: 30 oktober 2009, 20:33:19
Ik heb in Belgie voertuigen van het OV gezien met blauw en 2-toon.

Klopt, dat is daar al jaren gemeengoed. Net als de nutsbedrijven in Frankrijk.
greetz,  Enrique


Shire

  • Verkeersleider / OvD-OV in Rotjeknor.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 828
  • Back to the sixties.
Reactie #25 Gepost op: 10 december 2009, 15:06:26
In deze topic zijn een aantal voertuigen van OV-bedrijven bijgevoegd vanuit een andere topic.
Dit zijn echter geen voertuigen welke bij calamiteiten een hoofdrol spelen; zij hebben als hoofdtaak het controleren van vervoersbewijzen.
Daarnaast kunnen zij bij een calamiteit worden ingezet om passagiers te verwijzen naar vervangend vervoer.

De als zodanig aangeduide voertuigen t.b.v. calamiteiten OV-bedrijven zijn ook bepakt en ingedeeld met het hoofddoel het bestrijden van een calamiteit.
De andere voertuigen zijn ingericht voor het vervoer van personen waarbij zij eventueel kunnen beschikken over een AED.
De hele dag met metro-treinen spelen en nog betaald krijgen ook ! Soms buiten spelen als OvD-OV


Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #26 Gepost op: 10 december 2009, 15:11:02
In deze topic zijn een aantal voertuigen van OV-bedrijven bijgevoegd vanuit een andere topic.

Klopt, ik heb een aantal voertuigen die verspeid stonden over andere (oude) topics samengevoegd met dit bericht. Zo staan de voertuigen van diensten die bij OV bedrijven zijn belast met veiligheid netjes bij elkaar :)

Om die reden is de titel ook veranderd in "Calamiteiten- en Controlediensten OV-bedrijven", zodat dat ook weer de lading dekt.
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s


Enrique

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,443
Reactie #27 Gepost op: 31 december 2009, 16:45:18
Inmiddels heb ik uit zeer betrouwbare bron begrepen dat de RET een positief advies heeft gekregen van het ministerie en de andere hulpdiensten. Maar dat de RET heeft besloten niet over te gaan tot het uitrusten van voertuigen met blauw blauw.  :-X Ik mag hopen dat het niet de RET was die het advies had gevraagd.... dat zou wel érg suf zijn...
greetz,  Enrique


Delta00

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 229
Reactie #28 Gepost op: 2 januari 2010, 20:08:38
En de andere vervoersmaatschappijen, weet je daar wel iets over ?


Delta 00


Enrique

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,443
Reactie #29 Gepost op: 3 januari 2010, 00:48:03
En de andere vervoersmaatschappijen, weet je daar wel iets over ?


Delta 00

Nee, er zou sprake van zijn dat de HTM en de RET blauw zouden krijgen (HTM zou meeliften ivm Randstadrail), maar of de HTM nu wél of geen blauw krijgt, is mij nog niet bekend.
greetz,  Enrique