Calamiteiten- en Controlediensten OV-bedrijven

Auteur Topic: Calamiteiten- en Controlediensten OV-bedrijven  (gelezen 86093 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #60 Gepost op: 29 juli 2011, 13:30:10


Dienst: Nederlandse Spoorwegen
Soort voertuig: Piketvoertuig Wachtdienst Techniek
Merk en type: Mitsubishi Pajero Sport
Overige bijzonderheden: Voorzien van Federal Signal Arjent en twee sputnik grill lampen. Zwarte striping.
Voertuig komt bij ongevallen in de regio Amsterdam / Kennemerland ter plaatse.

 

Voertuigen zijn inmiddels vervangen voor nieuwe Pajero's:

Foto van www.at5.nl/gespot
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


TheBeast

  • Incident-service Manager
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 531
  • BHV
Reactie #61 Gepost op: 29 juli 2011, 14:02:55
off topic

grappig.. die trein is onderweg naar Groningen, heb die 'gespot' bij van simmeren oud ijzer/slopen.




back on topic :D


Haageneesch

  • Foto- en videograaf.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,952
  • Foto- en videograaf Den Haag, PPK-houder.
    • Haageneesch
Reactie #62 Gepost op: 9 november 2011, 23:41:42
Topickick...
Hier op dit forum staat ook ergens een filmpje waarbij dit voertuig helpt met een afzetting.
Helpt HTM nu vaak bij ongevallen en zo ja, wanneer helpen ze?
Wat is vaak? Als ze er figuurlijk tegen aan rijden gaan ze uiteraard helpen. Net zoals eenheden van andere vervoersbedrijven.
Weet dat 9 van de 10 keer de HTM meldkamer is opgeroepen door de GMK. Zoals op de foto op nu.nl te zien staat de VOD daar niet alleen ter ondersteuning van de hulpdiensten, er rijdt ook een bus door die straat. En tussen de rapportages komt een extra paar handen meestal wel goed uit.

Vandaag zag ik een busje van de VOD van de RET in het wild geparkeerd staan, meneer was aan het pauzeren. Uiteraard direct mijn kans gepakt en gevraagd hoe het nu zit met de blauwe lampen.

Het verzoek om de RET-VOD met blauw uit te rusten kwam oorspronkelijk van de brandweer. Ten behoeve van het creëren van een veilige werkplek en het weghalen van de spanning op de derde rail/bovenleiding. De coördinator van Risicomanagement van de RET die binnen de RET hiervoor verantwoordelijk is, wil er (vooralsnog) niet aan. De HTM wil er wél aan en gaat dit ook als proef uitvoeren.

(En het zou natuurlijk zomaar kunnen dat als het in Haaglanden een succes wordt, de RET alsnog mee gaat doen).
De HTM-VOD heeft dit niet gedaan en gaat dit niet doen. Gezien de aanrijtijden die er nu zijn (in den haag gemiddeld <7 minuten) en de kennis dat op alle TS'en van Den Haag (en daarbuiten?) een kortsluitlans (bovenleiding storen dat er geen stroom meer doorheen loopt) ligt, zodat de brandweer de eerste veiligheid kan garanderen. Alle VOD wagens hebben een ontheffing voor de vrije baan (fietspaden, bus-/trambanen) dus kunnen (in geval van...) overal tussen en langs. Verder ziet het management (mede door bovenstaande redenen) er niets in.
Dus als de RET mee zou gaan als de HTM gaat, blijven de zwaailichten in Den Haag en Rotterdam voorlopig amber...

Welke de Tourans vervangen, 2 MB's. Voor de 3e wijk rijdt er nog een caddy 3 deurs rond, en een oude golf (met amber Edge) als reserve cq opleidingen.
Update: de derde VOD-MB is er, de caddy gaat er binnenkort waarschijnlijk tussenuit als actief inzetvoertuig. Verder: Een zelfde MB is aangeschaft voor de storings-spoed-dienst wisseltechniek. Hierop zit een Whelen Edge met wit middenstuk, en heeft geen inbouw. Gewoon een 3-zits bank achter en een normale kofferbak (met de benodigde spullen voor de wisseltechniek uiteraard)


Bernt

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,869
Reactie #63 Gepost op: 5 maart 2012, 20:03:49
Nog een (voor Nederland) unieke optie van de lichtbalk. Er zit een cruise-light functie op. De balk knippert dan niet maar brand continu en (veel) minder fel. Ik heb nu een aantal keren gezien dat dit gebruikt werd tijdens het berijden van een trambaan in de donkere uurtjes.
Late reactie, afgelopen week zag ik er ook eentje rijden. Deze reed niet op trambaan, wel die "steady burn" aan.(of hoe je het wilt noemen)


TAS-716

  • Werkzaam op brandweervoertuigen-gebied
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 542
Reactie #64 Gepost op: 5 maart 2012, 20:38:53


Dienst: Arriva
Standplaats: nb
Roepnummer: nb
Soort voertuig: combibus
Merk & type: Volkswagen Transporter T4
Bijzonderheden: Mooie lichtbalk. Striping lijkt enigszins op secundaire politiestriping.

Wellicht een servicewagen? Ikke nie weten.
Deze bus is inmiddels vervangen door een nieuwe Ford Transit ook met een amber LED-balk. ;)
Als 'ie weer eens bij het busstation hier staat zal ik er proberen foto's van te maken.
The difference between stupidity and genius is that genius has its limits.


Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #65 Gepost op: 1 oktober 2012, 22:24:55
Ik kwam dit apparaat van de GVB tegen op BOS-fahrzeuge. Hier kan mening HV van de brandweer nog een puntje aan zuigen ;)

http://bos-fahrzeuge.info/einsatzfahrzeuge/101774/Amsterdam_-_GVB_-_Zweiwege_RW-Kran
(even een linkje i.v.m. copyright)

Opgebouwd door Kenbri.

Ben benieuwd wanneer we hier de eerste foto's mogen aanschouwen :)
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s


Bernt

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,869
Reactie #66 Gepost op: 2 oktober 2012, 07:33:36
Krijg error


s.strijk

  • BOA Domein 1 (niet beëdigd)
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,316
Reactie #67 Gepost op: 2 oktober 2012, 09:59:14
Krijg error

ik inmiddels ook, gister heb ik hem kunnen zien.. Strakke bak hoor


Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #68 Gepost op: 3 oktober 2012, 13:10:53
Vreemd; de pagina is van de site verwijderd. Hopelijk werkt een directe link naar de foto wel: http://files.bos-fahrzeuge.info/vehicles/photos/5/d/4/f/227861-large.jpg
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s


KJS

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,363
  • Generalist OC
Reactie #69 Gepost op: 3 oktober 2012, 17:59:05
Lijkt wel beetje op HV Harderwijk, op de optie, om op de rails te kunnen rijden,  na.

Ben wel benieuwd naar de inhoud, is hier al wat over bekend?
EHBO'er  - AED Bediener HTV'er Buitengewoon Opsporingsambtenaar