Calamiteiten- en Controlediensten OV-bedrijven

Auteur Topic: Calamiteiten- en Controlediensten OV-bedrijven  (gelezen 86050 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Bernt

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,869
Reactie #70 Gepost op: 3 oktober 2012, 18:24:16
Leuk ding! zit er ook blauw op?


Haageneesch

  • Foto- en videograaf.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,952
  • Foto- en videograaf Den Haag, PPK-houder.
    • Haageneesch
Reactie #71 Gepost op: 3 oktober 2012, 18:35:12
Leuk ding! zit er ook blauw op?
GVB heeft geen toestemming voor het voeren van blauwe verlichting en/of een tweetoon. Zou me dus verbazen als er blauw op zit/zat.


I1985

  • Monteur Laad/los
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 242
Reactie #72 Gepost op: 28 december 2012, 04:32:09
Meen dat hij alleen oranje voert, maar is al weer even geleden dat wij hem in de werkplaats hadden. Toen was de opbouw ook nog niet helemaal gevuld. Maar naar verluid gaat het met name om (hydraulisch) gereedschap om een gestrande tram weer op de rails te krijgen. Zal er meer aan proberen te denken wat plaatjes te schieten. Zie op het werk regelmatig bijzondere wagens langskomen. Al was dit met zijn tramwielen wel weer een gevalletje apart.

Paar foto's die ik online tegenkwam, geen idee van herkomst.





Haageneesch

  • Foto- en videograaf.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,952
  • Foto- en videograaf Den Haag, PPK-houder.
    • Haageneesch
Reactie #73 Gepost op: 28 december 2012, 11:09:50
Meen dat hij alleen oranje voert, maar is al weer even geleden dat wij hem in de werkplaats hadden. Toen was de opbouw ook nog niet helemaal gevuld. Maar naar verluid gaat het met name om (hydraulisch) gereedschap om een gestrande tram weer op de rails te krijgen. Zal er meer aan proberen te denken wat plaatjes te schieten. Zie op het werk regelmatig bijzondere wagens langskomen. Al was dit met zijn tramwielen wel weer een gevalletje apart.

Paar foto's die ik online tegenkwam, geen idee van herkomst.




Behalve oranje zal er extra (constante) witte en rode verlichting opzitten voor zgn. front- en sluit-seinen (http://nl.wikipedia.org/wiki/Spoorwegsein#Front-_en_sluitseinen).

In zo'n voertuig zit inderdaad (hydraulisch) gereedschap om een ver- of ontspoorde tram (of in A'dam: metro) weer in normale situatie te krijgen. De flenzen (tramwielen) heeft dit voertuig om zich over rails te kunnen verplaatsen. Slecht te zien of dit voertuig zich met de flenzen verplaatst, of dat de wielen voor de voor-/achterwaartse verplaatsing zorgen.

Verder zit er veel gereedschap in, materiaal om omhoog te tillen of van onder te duwen, bevestigingsmaterialen, duw-/ trekstangen, en eventueel wat algemeen vervangend (metro-,) bus- en trammateriaal in.

Van de kraan zou ik opkijken als die de kop van een stel kan optillen, ziet er té licht uit om iets te kunnen tillen (behalve een putdeksel...)


I1985

  • Monteur Laad/los
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 242
Reactie #74 Gepost op: 28 december 2012, 14:27:22
Nee daar is de kraan ook zeker niet voor bedoelt. Als ik het mij goed herinner is het een Hiab 111 HiDuo, al kan ik het op de online gevonden foto's zo niet goed zien. Het type 111 geef tevens (een indicatie van) de capaciteit aan, ongeveer 11 tonmeter. Dat met een arm/werk bereik van ca 10 meter zal hij aan de punt nog ongeveer een ton kunnen pakken.

Hi staat voor afstandbediend en Duo staat voor het type aansturing en beveiliging, zowel elektronisch als hydraulisch.

De kraan is voornamelijk bedoelt voor (lichtere) hand en span diensten, zoals bijvoorbeeld het optillen en plaatsen van gereedschappen.


CPrime

  • Agent / Medewerker GGP - Eenheid Amsterdam
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 218
Reactie #75 Gepost op: 29 december 2012, 03:03:42
Deze truck is overigens alleen bedoeld voor het bergen en dergelijken voor trams en staat paraat in de remise Havenstraat bij de TD. Voor de metro is nog een oude (en recent overgeschilderde) unimog welk bij de werkplaats in Diemen staat.
Dierenambulance Amsterdam - Chauffeur, Dierenhulpverlener (bijrijder), centralist, lid bootteam, Coördinator Calamiteiten- en Rampenteam. EHBO  -BLS &


Martijn Slotboom

  • Belangstellende
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,279
  • Laten we het gezellig houden op het forum
Reactie #76 Gepost op: 29 december 2012, 09:48:59

eigen foto

Dienst: De Lijn ( België )
Standplaats: Berchem ( België )
Roepnummer: nb
Soort voertuig: Calamiteiten Voertuig ( vermoedelijk )
Merk & type: Ford ....
Bijzonderheden: Heeft Blauw en Amber + Rood boven op de lichtbalk


paulg

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 999
Reactie #77 Gepost op: 29 december 2012, 13:01:01

eigen foto

Dienst: De Lijn ( België )
Standplaats: Berchem ( België )
Roepnummer: nb
Soort voertuig: Calamiteiten Voertuig ( vermoedelijk )
Merk & type: Ford Focus Station
Bijzonderheden: Heeft Blauw en Amber + Rood boven op de lichtbalk


Martijn Slotboom

  • Belangstellende
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,279
  • Laten we het gezellig houden op het forum
Reactie #78 Gepost op: 29 december 2012, 13:02:04


Dank je , heb niet veel verstand van al die merken  0098


paulg

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 999
Reactie #79 Gepost op: 30 december 2012, 01:51:29
GVB heeft geen toestemming voor het voeren van blauwe verlichting en/of een tweetoon. Zou me dus verbazen als er blauw op zit/zat.
Dat is ook exact de reden waarom deze HV verwijderd is bij 'BOS-Fahrzeuge'
Groet,
Paulg