Calamiteiten- en Controlediensten OV-bedrijven

Auteur Topic: Calamiteiten- en Controlediensten OV-bedrijven  (gelezen 86066 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Shire

  • Verkeersleider / OvD-OV in Rotjeknor.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 828
  • Back to the sixties.
Gepost op: 10 april 2006, 14:38:45


Dit is één van de drie bestelde auto's waarmee de RET (openbaar vervoerbedrijf) in Rotterdam gaat rijden.
Het is een Renault Trafic welke voorzien is van een gele zwaaibalk en het opschrift "Verkeers- en ongevallendienst".
De aangebrachte striping is goedgekeurd door Verkeer en Waterstaat.
In de cabine diverse communicatiemiddelen zoals: GSM,mobilofoon en portofoon en achter de schuifdeur een zitbank met schrijftafel.
Verder zijn in de laadruimte diverse gereedschappen en hulpmiddelen aanwezig.
Deze worden ingezet tijdens een verstoring/calamiteit in het openbaar vervoer om stilstand van tram, metro of bus zo kort mogelijk te houden.


De hele dag met metro-treinen spelen en nog betaald krijgen ook ! Soms buiten spelen als OvD-OV


Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #1 Gepost op: 10 april 2006, 20:38:28
Interessant Shire! Ik ben benieuwd wanneer ik de eerste tegen kom.
Zitten hier ook bevoegde verkeersregelaars op?
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s


Shire

  • Verkeersleider / OvD-OV in Rotjeknor.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 828
  • Back to the sixties.
Reactie #2 Gepost op: 10 april 2006, 20:53:01
Interessant Shire! Ik ben benieuwd wanneer ik de eerste tegen kom.
Zitten hier ook bevoegde verkeersregelaars op?

Inderdaad!!  ;)
Ze hebben al examen gedaan, moeten nog aangesteld worden door Politie/Justitie.
De hele dag met metro-treinen spelen en nog betaald krijgen ook ! Soms buiten spelen als OvD-OV


Patriess

  • Verpleegkundige/EHV/BHV+/LOTUS i.o.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,804
Reactie #3 Gepost op: 2 mei 2007, 12:59:03
Ondersteunende dienst van Connexxion

Nurse powerrrrr


Mystique

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 360
Reactie #4 Gepost op: 12 juni 2007, 18:39:17


Ik zou niet weten waar deze auto van is. Er op staat: Ondersteunende dienst. Stond bij het Gelredome op zaterdag 09-06
*leegheid*


Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #5 Gepost op: 12 juni 2007, 18:43:49
Ik zou niet weten waar deze auto van is. Er op staat: Ondersteunende dienst. Stond bij het Gelredome op zaterdag 09-06

Die is van connexxion (ja, het busbedrijf ;))

Connexxion heeft de (in mijn ogen slechte) gewoonte om striping te gebruiken die op de striping van hv voertuigen lijkt. De controledienst van conexxion heeft geloof ik rood met groen op de voertuigen. Voorheen hadden ze groene basiskleur mt geel-witte striping.
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s


Mystique

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 360
Reactie #6 Gepost op: 12 juni 2007, 18:48:33
Die is van connexxion (ja, het busbedrijf ;))

Connexxion heeft de (in mijn ogen slechte) gewoonte om striping te gebruiken die op de striping van hv voertuigen lijkt. De controledienst van conexxion heeft geloof ik rood met groen op de voertuigen. Voorheen hadden ze groene basiskleur mt geel-witte striping.
Ah zo. Ik ben het overigens met je standpunt eens hoor :) Maar dat is een beetje veel offtopic.
*leegheid*


enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,585
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #7 Gepost op: 9 mei 2008, 02:57:30
Interessant Shire! Ik ben benieuwd wanneer ik de eerste tegen kom.
Zitten hier ook bevoegde verkeersregelaars op?

Jawel ik ben volledig bevoegd examenplaats Amsterdam
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen


Shire

  • Verkeersleider / OvD-OV in Rotjeknor.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 828
  • Back to the sixties.
Reactie #8 Gepost op: 12 mei 2008, 19:13:23
Citaat
Jawel ik ben volledig bevoegd examenplaats Amsterdam
Dat lijkt me sterk; in 020 examen doen en in 010 verkeersregelaar zijn......................... >:(
De hele dag met metro-treinen spelen en nog betaald krijgen ook ! Soms buiten spelen als OvD-OV


enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,585
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #9 Gepost op: 12 mei 2008, 19:39:56
Dat lijkt me sterk; in 020 examen doen en in 010 verkeersregelaar zijn......................... >:(

En toch is dat mogelijk Shire.
Als je in Amsterdam examen gedaan hebt als verkeersregelaar dan mag je overal in Nederland het verkeer regelen als verkeersregelaar.

Alle politieregio's accepteren het Aanstellingsbesluit wat wordt afgegeven door Amsterdam - Amstelland.
Het enige wat de werkgever moet doen is de namen doorgeven van de mensen die in plaats X het verkeer gaan regelen.
En sommige regio's willen een kopie van het Aanstellingsbesluit en dat is een kwestie van doorfaxen.

Alle verkeersregelaars van Individu Service & Veiligheid te Amsterdam en de verkeersregelaars van Traffic Support uit Zwolle hebben het praktijkexamen gedaan in Amsterdam en die werken gewoon door heel Nederland.

Amsterdam als examenplaats staat wat dat betreft bij de andere regio's hoog aangeschreven.
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen