Ambulances Defensie

Auteur Topic: Ambulances Defensie  (gelezen 96133 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

SanderAMV

  • AMV
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 9
Reactie #60 Gepost op: 18 augustus 2013, 23:25:11
Citaat van: Luke_BNV link=msg=1191251 date=1376316943

Dienst: Koninklijke Landmacht
Onderdeel: ??
Standplaats: ??
Wagenparknummer: ??
Kenteken: 61-KZ-86
Soort voertuig: Terreinvaardige Ambulance
Merk & type: Mercedes-Benz G-klasse 290GD
Bijzonderheden: Ambulance stopte even op de linkerbaan zodat de bijrijder een goeie foto kon maken van een vrachtwagenongeval. Er was helaas een agent die het feestje verpeste, en riep dat ze door moesten rijden.  :(

Parknummer van dit voertuig is 238, wat zoveel betekent als 2e peloton, 3e groep, wagen 8 (klopt niet altijd)
Gezien de locatie waar ze rijden (en een aantal andere zaken) is het aannemelijk dat dit voertuig van 400 GNKbat (Ermelo) is. De eenheidsidentificatie wordt geblokkeerd door de plaat van de antennehouder dus met zekerheid kan ik dit niet zeggen.
Overigens, de aanwezigheid van de antennnehouder betekent niet dat het hier om een commandofunctie gaat, zoals eerder in dit topic gevraagd werd, maar gewoon dat het voertuig in staat is om een radio te voeren.
Het gedrag van mijn collega's keur ik zeker niet goed maar ik weet ook uit eigen ervaring dat de bemanningen onvoldoende voorbereid worden op het rijden met deze voertuigen. Dit neemt niet weg dat je als normaal denkend mens dit niet gaat doen.
Tevens spreken wij niet over een ambulance maar over een ZAU, ZiekenAUto.
-voormalig ZAU chauffeur Landmacht  -verpleegkundige niv 4  -AMV


Ba$h

  • Uitvoeder
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 78
  • Grote kuilen graver/Motorrijder/Techneut
Reactie #61 Gepost op: 18 juni 2014, 10:23:24
Omdat ik niet echt weet waar ik deze ambulance in moet plaatsen plaats ik deze maar in dit topic.
Op de Rettmobil 2014 stond deze mooie "undercover" ambulance van de VN/UN. Van de buitenkant valt het bijna niet op dat dit een ambulance is.













Dienst: Verenigde Naties
Standplaats: X
Soort voertuig: onopvallende ambulance voor oorlogsgebieden
Merk & type: Mercedes-Benz Sprinter 3xxCDI 4x4
Opbouw: Friederichs Frankfurt
Bijzonderheden: Blauwe led flitsers in de koplampen ingebouwd en in de achterlampen en led lampen aan de buitenzijde voor extra werk verlichting. All-terrain/offroad banden en stuur aan de rechterkant.
Foto's en video's alleen gebruiken na overleg O0


Highfield

  • Zeeofficier Koninklijke Marine
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,016
Reactie #62 Gepost op: 18 juni 2014, 10:49:25
Wit + UN logo is in oorlogsgebied bewust alles behalve onopvallend :-) Dit soort voertuigen zijn "beschermd", dat wil zeggen dat strijdende partijen er over het algemeen wel voor waken om erop te schieten.
Bijdragen op persoonlijke titel.


Ba$h

  • Uitvoeder
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 78
  • Grote kuilen graver/Motorrijder/Techneut
Reactie #63 Gepost op: 18 juni 2014, 18:39:39
Citaat van: Highfield link=msg=1277970 date=1403081365
Wit + UN logo is in oorlogsgebied bewust alles behalve onopvallend :-) Dit soort voertuigen zijn "beschermd", dat wil zeggen dat strijdende partijen er over het algemeen wel voor waken om erop te schieten.

Ik vond hem onopvallend omdat je nergens eigenlijk optische signalering ziet zitten.
Foto's en video's alleen gebruiken na overleg O0


Highfield

  • Zeeofficier Koninklijke Marine
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,016
Reactie #64 Gepost op: 18 juni 2014, 18:52:11
Dat is ook niet nodig als je in een beveiligd konvooi rijdt ;-) Deze unit zal nooit zelfstandig op pad zijn, maar bijvoorbeeld meerijden met diplomatenstoetjes in oorlogsgebieden. Geen militaire uitstraling, wel 1e klas zorg zonder afhankelijkheid van het gastland.
Bijdragen op persoonlijke titel.


Gunther

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 259
Reactie #65 Gepost op: 18 juni 2014, 22:28:08
Stuur aan de rechter kant en schuifdeur om in te stappen aan de linker kant geeft aan dat deze ziekenwagen voor het Verenigd Koninkrijk of een ander land waar men links rijd.


Frank.

  • Hoofdagent
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,170
Reactie #66 Gepost op: 18 juni 2014, 22:35:12

Stuur aan de rechter kant en schuifdeur om in te stappen aan de linker kant geeft aan dat deze ziekenwagen voor het Verenigd Koninkrijk of een ander land waar men links rijd.
Dat lijstje is wat groter dan je denkt: http://nl.m.wikipedia.org/wiki/Links_rijden


ir. Auditor

  • Ingenieur die nog geen band kan plakken.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,654
  • Do one thing every day that scares you (M Schmich)
Reactie #67 Gepost op: 19 juni 2014, 07:49:29
Ik had er toch ook wel een rood kruis op verwacht. Dat symbool is immers bedoeld om in conflictgebied bescherming te krijgen. De letters UN niet, dat kan ook een vijandelijk transport zijn in plaats van een ambulance ( wie de vijand is hangt af vanaf welke kant je kijkt  ;) )


Sam Wedel

  • Fotograaf
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 570
  • Eibergen, Achterhoek
Reactie #68 Gepost op: 27 juni 2014, 18:57:43


Dienst: Koninklijke Landmacht
Standplaats: Militair complex Ruinen
Soort voertuig: Terreinvaardige Ambulance
Merk & type: Mercedes-Benz 290GD
Bijzonderheden:
----------------------------


Dienst: Koninklijke Landmacht
Standplaats: Militair complex Ruinen
Soort voertuig: Terreinvaardige Ambulance
Merk & type: Mercedes-Benz 290GD
Bijzonderheden:


Bernt

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,869
Reactie #69 Gepost op: 27 juni 2014, 20:30:54

Dienst: Koninklijke Luchtmacht
Standplaats: ?
Soort voertuig: Terreinvaardige Ambulance
Merk & type: Mercedes-Benz 290GD
Bijzonderheden: