Assistente Huisarts

Auteur Topic: Assistente Huisarts  (gelezen 12664 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Barbie-crosser

  • Gast
Reactie #10 Gepost op: 5 september 2008, 22:08:58
;) Ik bespaar hier de details  ;D ;D

Maar verder geen geheimen .. als er ik iets uit zou komen post ik t gewoon

Maar goed.. thnxx voor je ieve reaktie   O0 :)
 O0..


SEH zustertje

  • SEH verpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,416
Reactie #11 Gepost op: 18 september 2008, 13:50:48
Mn vraag is
......

Ze vond mn klachten die ik al aantal maanden heb ......
dit valt niet onder spoedeisendegeneeskunde ;)

je schrijft het zelf ;)
zegt niet dat het raadzaam is om wel een afspraak te maken............ ;)


(ik bedoel het volgende in zijn algemeen, dus niet persoonlijk) ;)


Je moet zelf goed melden wat er aan de hand is, en daar ligt hem de kneep ;)

De cultuur is aan het veranderen......
"ik betaal premie, dus ik wil naar de dokter wanneer het mij uit komt"
Een assistent van een huisarts heeft een beslisboom van waar uit zij trieert of mensen urgent zijn of niet, daar heeft ze voor geleerd en daar moet men ook maar eens het vertrouwen in hebben.
Ook een stukje eigen verantwoordelijkheid is tegenwoordig ver te zoeken, voor een half uurtje buikpijn ( de bekende scheet die dwars zit) wordt al naar een huisarts of SEH gerend.

Een ehbo trommel schijnt niemand meer in huis te hebben, van paracetamol ( een hele goede pijnbestrijder mits je het juist gebruikt) heeft tegenwoordig  ook niemand meer gehoord of wil het op recept ( ja....bij het kruidvat is het echt goedkoper!!!!)  ;)
"ja ....maar ik heb koorts!!!!  en hoe hoog is hij dan?    "tja....dat weet ik niet want ik heb geen thermometer"!!!
(1. dus niet meetbaar 2. wellicht dus ook geen sprake van koorts)

wees reeel en durf zelf verantwoording te nemen!
En....als je inderdaad in een acute situatie je huisarts niet kan bereiken, maak daar dan melding van, dan kan er wat mee gedaan worden ;)


Barbie-crosser

  • Gast
Reactie #12 Gepost op: 23 september 2008, 03:59:41
dit valt niet onder spoedeisendegeneeskunde ;)

je schrijft het zelf ;)
zegt niet dat het raadzaam is om wel een afspraak te maken............ ;)


(ik bedoel het volgende in zijn algemeen, dus niet persoonlijk) ;)


Je moet zelf goed melden wat er aan de hand is, en daar ligt hem de kneep ;)

De cultuur is aan het veranderen......
"ik betaal premie, dus ik wil naar de dokter wanneer het mij uit komt"
Een assistent van een huisarts heeft een beslisboom van waar uit zij trieert of mensen urgent zijn of niet, daar heeft ze voor geleerd en daar moet men ook maar eens het vertrouwen in hebben.
Ook een stukje eigen verantwoordelijkheid is tegenwoordig ver te zoeken, voor een half uurtje buikpijn ( de bekende scheet die dwars zit) wordt al naar een huisarts of SEH gerend.
Een ehbo trommel schijnt niemand meer in huis te hebben, van paracetamol ( een hele goede pijnbestrijder mits je het juist gebruikt) heeft tegenwoordig  ook niemand meer gehoord of wil het op recept ( ja....bij het kruidvat is het echt goedkoper!!!!)  ;)
"ja ....maar ik heb koorts!!!!  en hoe hoog is hij dan?    "tja....dat weet ik niet want ik heb geen thermometer"!!!
(1. dus niet meetbaar 2. wellicht dus ook geen sprake van koorts)

wees reeel en durf zelf verantwoording te nemen!
En....als je inderdaad in een acute situatie je huisarts niet kan bereiken, maak daar dan melding van, dan kan er wat mee gedaan worden ;)


Als je de vorige reakties had gelezen van me, zie je dat ik altijd te lang wacht omdat ik geen ONNODIG druk wil leggen bij een huiarts
Maar dat betekend dus, als ik wacht tot het ECHT niet meer gaat, het dus niet is als een simpele kramp of wat dan ook

Maar idd, je zei wel in het algemeen,

maar ik vond wel dat ik hier even nog wil verduidelijken dat ik nooit de deur plat loop omdat ik meestal zeg, tis vanzelf gekomen dus gaat t vanzelf wel weg

 Ik ben nog niet geweest, mn periode is weer voorbij , 2 dagen alleen maar pillen geslikt om de pijn te drukken en mn smoel strak te houden en tussendoor kronkelend en kruipend door mn huis te bewegen  om wederom weer te voorkomen ONNODIG een arts te vervelen met wat lastige klachtjes

Op naar de volgende periode dus  ::)
Ik wacht wel af tot een oproepje , ergens volgend jaar , gelukkig kan je Paracetamol zo in voordeelpakken halen  ;D ;D ;D


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Reactie #13 Gepost op: 23 september 2008, 06:22:57
Met de klachten die jij beschrijft, Barbie-crosser, had je allang gewoon een afspraak bij je huisarts moeten maken. Deze ''poppenkast'' had daarmee vermeden kunnen worden.

I.i.g. beterschap!  O0


RuudF

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 576
Reactie #14 Gepost op: 23 september 2008, 09:31:16
Chrisje,

Dit is toch te belachelijk voor woorden, de klachten die jij beschrijft en de pijn die jij daarbij aangeeft zijn op te lossen. Je kwaliteit van leven schiet hierbij danig in, ook je familie lijdt hieronder omdat je toch niet volledig aan het gezinsleven kunt deelnemen of anders omdat zo ook zien hoe of jij lijdt.
Maak dat je naar die huisarts van je gaat: je hebt een legitieme reden daartoe, hiermee ga je toch niet nog een half jaar doorlopen. Je valt hem echt niet lastig met een onnodig bezoek.
Bel voor een afspraak!

Ruud


Barbie-crosser

  • Gast
Reactie #15 Gepost op: 23 september 2008, 15:14:18
Mja

Mijn man vond het nu idd te gortig worden
Hij vond het tijd worden da ik dan maar gewoon naar de Balie toe ga en gewoon de afspraak ga maken ipvper telefoon  O0

Dus komt nu goed allemaal  O0 :)


RuudF

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 576
Reactie #16 Gepost op: 23 september 2008, 15:51:22
Eindelijk, tenminste als je het nu dan ook echt doet!!
Verstandig om nu eens actie te ondernemen, gefeliciteerd met je eerste stap op weg naar genezing ;-)

Beterschap

Ruud


Barbie-crosser

  • Gast
Reactie #17 Gepost op: 2 oktober 2008, 19:43:31
Eindelijk, tenminste als je het nu dan ook echt doet!!
Verstandig om nu eens actie te ondernemen, gefeliciteerd met je eerste stap op weg naar genezing ;-)

Beterschap

Ruud

9 Oktober word ik smorgens verwacht bij mn huisarts
Ze is nu op vakantie , Nou, ik wacht liever tot ze terug is  O0 ;)


RuudF

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 576
Reactie #18 Gepost op: 3 oktober 2008, 02:36:22
9 Oktober word ik smorgens verwacht bij mn huisarts
Ze is nu op vakantie , Nou, ik wacht liever tot ze terug is  O0 ;)

Chris,

Dat je wilt wachten totdat je eigen huisarts van vakantie terug is kan ik volledig begrijpen. Ik ben blij te lezen dat je eindelijk de stap hebt gezet om die afspraak te maken. Wat zei die assistente toen je toch die afspraak kwam maken?

Groetjes

Ruud


Barbie-crosser

  • Gast
Reactie #19 Gepost op: 3 oktober 2008, 06:05:53
Chris,

Dat je wilt wachten totdat je eigen huisarts van vakantie terug is kan ik volledig begrijpen. Ik ben blij te lezen dat je eindelijk de stap hebt gezet om die afspraak te maken. Wat zei die assistente toen je toch die afspraak kwam maken?

Groetjes

Ruud
Hey hallo Ruud  :)


Onze huisartsen hebben overkoepelende Huisartsen groep in 1 mega gebouw
Dus het was een assistente die schijnbaar ingezet was op de plek misschien van onze eigen 2 assistentes

Maar nu ben ik gewoon naar de balie gegaan en ter plekke , zonder poeha en uitleg, een afspraak gevraagd
Er werd niks gevraagd verder en op mn verzoek mn eigen arts, ze keek me es aan en regelde toch erg rap een afspraak voor 9 Oktober.. mn arts heeft nu nog vakantie en dan heb ik wel geduld hoor  ;D ;D

Maar er is laatste dagen veel veranderd.. eerst alleen gruwelijk last tijdens mn periode, nu is t gewoon de hele dag en savonds zelfs in mn bed .. Werd dus echt tijd voor een date  ;D :D

Grts Chrisje