Politie VOA Voertuigen

Auteur Topic: Politie VOA Voertuigen  (gelezen 187633 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #40 Gepost op: 22 augustus 2009, 00:01:33
Het is 100% zeker géén alcoholbus, die hebben namelijk (allen) zwarte ramen. Tevens zit er in dit voertuig een dakluik ;)
De chevrons zijn volgens mij niet verplicht, er zijn namelijk meer regio's die ze er niet op hebben!
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


PH-PXA

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,465
Reactie #41 Gepost op: 22 augustus 2009, 10:33:37
Het is 100% zeker géén alcoholbus, die hebben namelijk (allen) zwarte ramen. Tevens zit er in dit voertuig een dakluik ;)
De chevrons zijn volgens mij niet verplicht, er zijn namelijk meer regio's die ze er niet op hebben!

Wellicht Cadi-wagen?

 :)


MarcoV

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,483
Reactie #42 Gepost op: 22 augustus 2009, 10:38:29
Op een van die foto's bij brandweerspotters zie je net nog verkeerson....... staan dus zal toch wel een voa voertuig zijn. Ik zal eens kijken of ik hem binnenkort op de foto kan zetten.


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #43 Gepost op: 28 augustus 2009, 21:14:04


Dienst: Regiopolitie Amsterdam - Amstelland
Bureau: Dienst Controle Infrastructuur Verkeer
Afdeling: Verkeers Ongevallen Analyse / FTVO
Soort voertuig: ''Selecteur'' (beoordeeld of een VOA bus nodig is, in A-A rijd bij élk ongeval ''met'' de VOA)
Merk & type: Volkswagen Golf plus
Byzonderheden: Sinds kort voorzien van een rondomzichtbare oranje ''pit'' welke aangaat samen met de naar achter gerichtte oranje led flitsers.
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Rotterdammertje

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 347
Reactie #44 Gepost op: 28 augustus 2009, 22:34:16


Dienst: Regiopolitie Amsterdam - Amstelland
Bureau: Dienst Controle Infrastructuur Verkeer
Afdeling: Verkeers Ongevallen Analyse / FTVO
Soort voertuig: ''Selecteur'' (beoordeeld of een VOA bus nodig is, in A-A rijd bij élk ongeval ''met'' de VOA)
Merk & type: Volkswagen Golf plus
Byzonderheden: Sinds kort voorzien van een rondomzichtbare oranje ''pit'' welke aangaat samen met de naar achter gerichtte oranje led flitsers.


Ik volg het even niet. Beoordeeld of een VOA bus nodig is. Maar rijdt wel met de VOA mee. Wat is het nut dan hiervan, als de VOA al tp is?


Bart S

  • Gast
Reactie #45 Gepost op: 28 augustus 2009, 22:44:32
Ik volg het even niet. Beoordeeld of een VOA bus nodig is. Maar rijdt wel met de VOA mee. Wat is het nut dan hiervan, als de VOA al tp is?

Haha, ik snap hem al. Jerommeke bedoeld dat bij elk "ongeval met" (de afkorting voor ongeval met gewonden) de VOA in de vorm van de selecteur komt, die vervolgens beslist of de bus ook moet komen, of dat hij het alleen afkan.


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #46 Gepost op: 28 augustus 2009, 23:15:48
In Amsterdam-Amstelland is het de gewoonte dat bij elke aanrijding met letsel standaard de ongevallendienst gaat rijden / in kennis word gesteld. De ''selecteur'' kijkt ter plaatse of hij zelf een rapport op kan maken, mocht er toch meer apparatuur / personeel benodigd zijn, word de ''bus'' (Chevrolet GMT) opgeroepen welke ook ter plaatse gaat. ;)
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Gast

  • Gast
Reactie #47 Gepost op: 29 augustus 2009, 01:13:51
Over die blauw/oranje setup van die Liberty, voor zover mijn informatie strekt heeft Honac deze Liberties zo gemaakt dat oranje NIET (abusievelijk) aangezet kan worden als blauw aanstaat, en als oranje aanstaat blauw altijd aangezet kan worden maar dat oranje dan uitgaat.
Op de foto's die je hebt gemaakt LIJKT het dat ze beide aanstaan, klopt dat?


sylvester1986

  • Gast
Reactie #48 Gepost op: 29 augustus 2009, 11:56:34
Blijkbaar wel, want op de laatste foto's van 'Alles over Flitsers, draailampen en overige signalering' zie je meer foto's van blauw met amber flitsers die beide aan zijn.


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #49 Gepost op: 29 augustus 2009, 22:53:11
Over die blauw/oranje setup van die Liberty, voor zover mijn informatie strekt heeft Honac deze Liberties zo gemaakt dat oranje NIET (abusievelijk) aangezet kan worden als blauw aanstaat, en als oranje aanstaat blauw altijd aangezet kan worden maar dat oranje dan uitgaat.
Op de foto's die je hebt gemaakt LIJKT het dat ze beide aanstaan, klopt dat?

Dat klopt!
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !