Politie Terreinvoertuigen

Auteur Topic: Politie Terreinvoertuigen  (gelezen 213546 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

HGL

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 660
Reactie #70 Gepost op: 31 maart 2010, 22:09:35
jaloers?  ;D

Zeeland declareert wat minder... dan houden we geld over voor wat leuks hahaha ;)
al geven ze me een touareq, of een 4e hands feroza... we zullen toch over het strand moeten kunnen rijden..

het zal mij aan mijn spreekwoordelijke bips oxideren..
ik vind het een mooie wagen.. en zal binnenkort wat meer posten.

Nee niet jaloers maar verbaasd. Van mij part rijden jullie daar in Hummers.


MNL-5200

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,679
Reactie #71 Gepost op: 31 maart 2010, 22:12:04
ik denk dat de volgende generatie Jeeps er best wel eens als volgt kunnen gaan uitzien:



NikonDirk

  • Leeft op een eiland.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,223
    • Opvallende politievoertuigen.
Reactie #72 Gepost op: 31 maart 2010, 22:16:59
Je kunt er een geintje van maken alleen het is natuurlijk wel vreemd. We hebben het hier veel over een aanbesteding.... waar is die dan voor bedoeld. Het is volgens mij niet een zo speciaal voertuig dat je die zelf mag kiezen.... er zijn vanuit de aanbesteding geschikte terreinvoertuigen beschikbaar volgens mij.
Nee, ik vind het feit niet om te lachen, maar ik lach om jou onnozele opmerking als "knoeien". Want voor een buitenstaander (want dat ben je volgens mij) vind ik dit een pittige uitspraak.


HGL

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 660
Reactie #73 Gepost op: 31 maart 2010, 22:30:30
Nee, ik vind het feit niet om te lachen, maar ik lach om jou onnozele opmerking als "knoeien". Want voor een buitenstaander (want dat ben je volgens mij) vind ik dit een pittige uitspraak.

Het was ook lastig om het juiste woord te vinden (dus vandaar geknoeid ;)) want het is geen overtreding, foutje maar wat is het wel. Denk wel dat een merk wat is gegund kan klagen. Normaal lijkt het mij dat er op een aanbesteding sancties staan als er "naast de pot gepiest is". Wellicht een insider die hier meer van weet?


EvEs

  • HAP (ZHP RT)
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 598
Reactie #74 Gepost op: 31 maart 2010, 22:47:29
Het was ook lastig om het juiste woord te vinden (dus vandaar geknoeid ;)) want het is geen overtreding, foutje maar wat is het wel. Denk wel dat een merk wat is gegund kan klagen. Normaal lijkt het mij dat er op een aanbesteding sancties staan als er "naast de pot gepiest is". Wellicht een insider die hier meer van weet?

Ik als insider....

Ford zal een mooie aanbieding hebben gedaan in het Zeeuwse.. als het niet zou mogen had er ook geen ford geweest..
en sancties als je naast de pot piest? dan moet je gaan zitten  >:D ;D

@ NikonDirk.. kan je ff die foto van de mondeo met de Mercedes hier plaatsen... ik zie al teveel tekst zonder foto's op een pagina.. ;D


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #75 Gepost op: 31 maart 2010, 23:35:09
Het was ook lastig om het juiste woord te vinden (dus vandaar geknoeid ;)) want het is geen overtreding, foutje maar wat is het wel. Denk wel dat een merk wat is gegund kan klagen. Normaal lijkt het mij dat er op een aanbesteding sancties staan als er "naast de pot gepiest is". Wellicht een insider die hier meer van weet?

Je kunt er lang en kort over praten.
Ten eerste ben jij niet degene die daar over hoort te oordelen én heb je er blijkbaar (toch) niet zo heel veel verstand van.
Ten tweede zijn er héél wat regio's die voor de terreinvoertuigen afwijken van de aanbesteding, sterker nog, bijna iedereen.
Of het nou regiopolitie Zeeland is met de strandjeep, Amsterdam-Amstelland met de paardentrekkers, het KLPD met de Pathfinder of Kennemerland met de Pajero.
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


HGL

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 660
Reactie #76 Gepost op: 1 april 2010, 00:10:51
Je kunt er lang en kort over praten.
Ten eerste ben jij niet degene die daar over hoort te oordelen én heb je er blijkbaar (toch) niet zo heel veel verstand van.
Ten tweede zijn er héél wat regio's die voor de terreinvoertuigen afwijken van de aanbesteding, sterker nog, bijna iedereen.
Of het nou regiopolitie Zeeland is met de strandjeep, Amsterdam-Amstelland met de paardentrekkers, het KLPD met de Pathfinder of Kennemerland met de Pajero.

Nou nou.... blijven ademen
Ten eerste --> Ik oordeel niet maar vraag mij af hoe het is geregeld als een regio zich niet aan de aanbesting houd! Dus klopt daar heb ik geen verstand van, maar kennelijk niemand want genoeg opmerkingen maar geen antwoord.
Ten tweede --> Kennelijk is het dus wel mogelijk om dit voertuig onder de categorie "bijzonder" te scharen en dan kun je alles aanschaffen (buiten dat er terreinvoertuigen zijn aanbesteed) Zoals A-A, KLPD en Kennemerland ook hebben gedaan.
Deze discussie hoort meer thuis in topic aanbesteding oid... maar ja is niet anders.


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #77 Gepost op: 1 april 2010, 00:28:18
Nou nou.... blijven ademen
Ten eerste --> Ik oordeel niet maar vraag mij af hoe het is geregeld als een regio zich niet aan de aanbesting houd! Dus klopt daar heb ik geen verstand van, maar kennelijk niemand want genoeg opmerkingen maar geen antwoord.
Ten tweede --> Kennelijk is het dus wel mogelijk om dit voertuig onder de categorie "bijzonder" te scharen en dan kun je alles aanschaffen (buiten dat er terreinvoertuigen zijn aanbesteed) Zoals A-A, KLPD en Kennemerland ook hebben gedaan.
Deze discussie hoort meer thuis in topic aanbesteding oid... maar ja is niet anders.

Waar het mij (wederom) om gaat is dat we blij moeten zijn met foto's en bijbehorende informatie.
Blijkbaar voldoen de voertuigen in de aanbesteding tóch niet aan de eisen die de regio's stellen aan een terreinvaardig strandvoertuig. Dat is iets anders dan een 4x4 jeep die door een weiland moet kunnen rijden. Dat is af te lezen aan de (alsnog) grote diversiteit aan terreinvoertuigen binnen de Nederlandse politie.

Echter hoort deze discussie in zijn geheel thuis in het terreinvoertuigentopic en niet in het noodhulptopic. Verzoek daartoe inmiddels ingediend.
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


HGL

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 660
Reactie #78 Gepost op: 1 april 2010, 23:59:40
Waar het mij (wederom) om gaat is dat we blij moeten zijn met foto's en bijbehorende informatie.
Blijkbaar voldoen de voertuigen in de aanbesteding tóch niet aan de eisen die de regio's stellen aan een terreinvaardig strandvoertuig. Dat is iets anders dan een 4x4 jeep die door een weiland moet kunnen rijden. Dat is af te lezen aan de (alsnog) grote diversiteit aan terreinvoertuigen binnen de Nederlandse politie.

Echter hoort deze discussie in zijn geheel thuis in het terreinvoertuigentopic en niet in het noodhulptopic. Verzoek daartoe inmiddels ingediend.

Uiteraard zijn we allemaal content met de plaatjes en info. Daarbij is een forum natuurlijk ook bestemd om te lullen over de voertuigen en aanverwante zaken.... En in deze is de aanverwante zaak natuurlijk de betreffnde Ford buiten de aanbesteding. Zal uiteindelijk wel onder het mom van Strandvoertuig moet aan speciale eisen voldoen, ect ect. En daarom allen we buiten de aanbesteding. Alleen blijft het raar dat R-R zijn strandvoertuig wel conform de aanbesteding doet (Mitsubishi L200) en die lijkt dus net als de uit de aanbesteding rijdende Toyota's in Haaglanden aardig geschikt voor de stranden.... En als het nou een echt bijzonder strand is dan is een Nissan Patrol (de derde terreinauto uit de aanbesteding) helemaal geschikt voor zandrijden! Dus zo omschrijf ik volgens mij het beste mijn idee bij een auto aanschaffen buiten de aanbesteding.
Buiten dit gelul kijk ik natuurlijk wel uit naar meer foto's van de Ford Ranger (bijvoorbeeld in een hoek van 30 graden een duin af of met 4 wielen in zee....) En dit alles natuurlijk in de juiste topic.


Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #79 Gepost op: 3 april 2010, 00:06:41
Aantal voertuigen van het topic 'Noodhulpvoertuigen' afgesplitst naar dit topic ;)
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s