Politie Terreinvoertuigen

Auteur Topic: Politie Terreinvoertuigen  (gelezen 213603 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #180 Gepost op: 25 juli 2012, 00:03:19
Ga er vanuit dat alle nieuw 4X4 ook van Volkswagen worden.

Ik niet ;) Die aanbesteding is nog niet begonnen  ;)
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


HAPRPAA

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 454
  • Uiteindelijk pakken we je toch wel!
Reactie #181 Gepost op: 25 juli 2012, 09:46:16
Ik niet ;) Die aanbesteding is nog niet begonnen  ;)

Staat de aanbesteding van alle 4x4 weer los van de aanbesteding surveillance dienstvoertuigen? Als dat zo zou zijn verbaas het me ook eigenlijk niets, dat kan alleen bij de politie! Wat een fijne baas hebben we toch.


dielangemotormuis

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,094
Reactie #182 Gepost op: 25 juli 2012, 09:49:22
Staat de aanbesteding van alle 4x4 weer los van de aanbesteding surveillance dienstvoertuigen? Als dat zo zou zijn verbaas het me ook eigenlijk niets, dat kan alleen bij de politie! Wat een fijne baas hebben we toch.

4x4 is een ander segment voertuigen, net als dat er voor de verkeerspolitie een andere aanbesteding is geweest waar Volvo als winnaar uit de bus is gekomen.
Dus is het logisch dat daar een aparte aanbesteding voor loopt.


HAPRPAA

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 454
  • Uiteindelijk pakken we je toch wel!
Reactie #183 Gepost op: 25 juli 2012, 10:32:31
4x4 is een ander segment voertuigen, net als dat er voor de verkeerspolitie een andere aanbesteding is geweest waar Volvo als winnaar uit de bus is gekomen.
Dus is het logisch dat daar een aparte aanbesteding voor loopt.

Ben ik met je eens maar de 4x4 worden voornamelijk gebruikt op het strand of als trekkracht en ik denk dat met de Amerok in het assortiment dat meer dan voldoende is.

Hier is een kort filmpje van de Amerok tegen de Hillux.
Volkswagen Amarok v's Toyota Hilux Car Review


HAPRPAA

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 454
  • Uiteindelijk pakken we je toch wel!
Reactie #184 Gepost op: 25 juli 2012, 10:44:54
Ik zie trouwens dat de KNRM sinds 2011 ook met de Amarok rijdt. Ik zie op dit moment niet in waarom de politie hier niet mee zou kunnen rijden.

Volkswagen Amarok - KNRM - Volkswagen Bedrijfswagens


Mattijs

  • Verkeersregelaar
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 985
Reactie #185 Gepost op: 25 juli 2012, 12:21:52
Ik zie trouwens dat de KNRM sinds 2011 ook met de Amarok rijdt. Ik zie op dit moment niet in waarom de politie hier niet mee zou kunnen rijden.

Volkswagen Amarok - KNRM - Volkswagen Bedrijfswagens

Ik blijf het inderdaad een mooie wagen vinden :D

In het filmpje hoor zie je de chauffeur de "OGS" inschakelen, ik neem aan dat dit voor promotiedoeleinden was, aangezien de KNRM volgens mij geen vrijstelling heeft voor OGS en dan al helemaal niet met deze sirene.

De speakers zullen waarschijnlijk eerder bedoelt zijn als omroepinstallatie.

Gebruikt de KNRM deze sirene wel op het strand en zo ja, is het strand dan privé terrein, waar andere regels gelden voor OGS of is het toch openbare grond, waardoor ze zich aan het RVV moeten houden?
basis EHBO / BHV AED/reanimatie/BOA OV


Nachtbroeder

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,399
Reactie #186 Gepost op: 25 juli 2012, 12:46:34
Ik blijf het inderdaad een mooie wagen vinden :D

In het filmpje hoor zie je de chauffeur de "OGS" inschakelen, ik neem aan dat dit voor promotiedoeleinden was, aangezien de KNRM volgens mij geen vrijstelling heeft voor OGS en dan al helemaal niet met deze sirene.

De speakers zullen waarschijnlijk eerder bedoelt zijn als omroepinstallatie.

Gebruikt de KNRM deze sirene wel op het strand en zo ja, is het strand dan privé terrein, waar andere regels gelden voor OGS of is het toch openbare grond, waardoor ze zich aan het RVV moeten houden?

De KNRM heeft inderdaad geen vrijstelling OGS. Echter zal het best voorkomen dat deze "sirene" gebruikt wordt op het strand, maar dus niet op de openbare weg. Zie het in dit geval meer als waarschuwingssignaal, dan als voorrangssignaal.

Er worden bij de waterhulpdiensten wel meer aparte signalen gebruikt voor op drukke stranden en dergelijke. Niet alleen om mensen te waarschuwen in het kader van "pasop! we hebben wat meer haast dan normaal", maar ook om de aandacht van een reddingszwemmer te vragen bijvoorbeeld. Dit zie je in het buitenland ook veel bij waterdiensten die geen formele OGS voeren, maar in Nederland bijvoorbeeld ook bij de strandpolitie Haaglanden.

Wettelijk gezien is het allemaal een beetje duister, maar zolang er verstandig mee wordt omgegaan zie ik het probleem er niet van in. Alles beter dan al toeterend door een menigte heen te moeten... (Bijvoorbeeld bij een prio 2 melding, of geen vrijstelling OGS)


Nick

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,458
Reactie #187 Gepost op: 25 juli 2012, 13:12:02
al helemaal niet met deze sirene.

Het kan aan mij liggen, maar het lijkt erop dat 'deze sirene' een achtergrondmuziekje is.
Senior GGP / Oost-Brabant


Nachtbroeder

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,399
Reactie #188 Gepost op: 25 juli 2012, 13:20:12
Klopt, in dit filmpje is het e.e.a. gemonteerd... Maar deze toon (samen met de omroep en andere geluidssignalen) zit wel degelijk op de voertuigen ;)


HAPRPAA

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 454
  • Uiteindelijk pakken we je toch wel!
Reactie #189 Gepost op: 25 juli 2012, 13:41:16
Het kan aan mij liggen, maar het lijkt erop dat 'deze sirene' een achtergrondmuziekje is.

Je zou bijna denken dat het filmpje in scene is gezet.... :P