Politie Terreinvoertuigen

Auteur Topic: Politie Terreinvoertuigen  (gelezen 212610 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Theo Daling

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 241
Reactie #20 Gepost op: 19 juli 2009, 12:18:26


Dienst:                   Politie Haaglanden
Soort voertuig:           Terreinvoertuig
Merk en type:             Toyota
Overige bijzonderheden:   foto is op het strand van Scheveningen genomen en met toestemming  gemaakt en geplaats.





Dienst:                   Politie Haaglanden
Soort voertuig:           Terreinvoertuig
Merk en type:             Toyota
Overige bijzonderheden:   foto is op het strand van Scheveningen genomen.


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #21 Gepost op: 19 juli 2009, 20:42:15
Wat mij nu pas opvalt, is dat er weinig (zoek)lampen op die voertuigen zitten. Geen take-downs, geen mislampen alleen die ene zoeklamp.

Kan uit ervaring vertellen dat elke lamp welkom is op een donker strand, de voertuigen die ik ken, zijn dan ook uitgerust met zowel take-downs, zoeklamp als mist/breedstralers

Wel apart, op het ene voertuig van Haaglanden staan twee grote lampen, de ander heeft mistlampen en deze hebben geen van beide  ::)
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Nachtbroeder

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,399
Reactie #22 Gepost op: 19 juli 2009, 20:46:58
Als je op de vorige pagina kijkt zie je de nieuwe opzet van de strandauto's van Haaglanden... met twee van deze zoeklampen + verstralers ;)

Joost (Bij een zoekactie van vorige week was de verlichtingsauto van de Politie ter plaatse gekomen)


MNL-5200

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,679
Reactie #23 Gepost op: 19 juli 2009, 22:45:06
Wat mij nu pas opvalt, is dat er weinig (zoek)lampen op die voertuigen zitten. Geen take-downs, geen mislampen alleen die ene zoeklamp.

Kan uit ervaring vertellen dat elke lamp welkom is op een donker strand, de voertuigen die ik ken, zijn dan ook uitgerust met zowel take-downs, zoeklamp als mist/breedstralers

Wel apart, op het ene voertuig van Haaglanden staan twee grote lampen, de ander heeft mistlampen en deze hebben geen van beide  ::)

zijn die twee witte led-units op de onderste rij geen takedown lichten?


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #24 Gepost op: 19 juli 2009, 23:18:25
zijn die twee witte led-units op de onderste rij geen takedown lichten?

Ik gok oranje, de take-down lampen zijn de (bekende) zilverkleurige schaaltjes met een wit halogeen lampje er in
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


DD

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 351
Reactie #25 Gepost op: 20 juli 2009, 03:12:28
foto is op het strand van Scheveningen genomen en met toestemming  gemaakt en geplaats.
[/size][/tt]

Daar heb je geen toestemming voor nodig, het strand is openbaar terrein, daar mag je foto's maken en die mag je ook publiceren.
(oud) politie- en militair brandweerofficier hoofdofficier bij land- en luchtmacht  instructeur rampenbestrijding


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #26 Gepost op: 20 juli 2009, 11:07:59
Daar heb je geen toestemming voor nodig, het strand is openbaar terrein, daar mag je foto's maken en die mag je ook publiceren.

Dus? Wel zo netjes om even te vragen als er herkenbaar politie mensen op de foto staan  ::)
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Theo Daling

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 241
Reactie #27 Gepost op: 20 juli 2009, 16:47:56
Ik werd wel door de bestuurder aangesproken over het hoe en wat en waarom en heb de foto laten zien en ik mocht hem plaatsen.(was een gezellig onderonsje) O0
 
DD je hebt gelijk het strand is openbaar terrein maar ik heb te maken met politieagenten die  zich op het portretrecht kunnen gaan beroepen.


Ko van Leeuwen

  • Fotograaf
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,398
  • IJmuiden
    • Foto Ko van Leeuwen
Reactie #28 Gepost op: 20 juli 2009, 17:07:37
Ik werd wel door de bestuurder aangesproken over het hoe en wat en waarom en heb de foto laten zien en ik mocht hem plaatsen.(was een gezellig onderonsje) O0
 
DD je hebt gelijk het strand is openbaar terrein maar ik heb te maken met politieagenten die  zich op het portretrecht kunnen gaan beroepen.


Ja en nee.  De opmerking van DD klopt niet helemaal. Foto's maken mag vrijwel altijd.
Publiceren is iets anders. Hierbij dien je het belang van de geportreteerden af te wegen
tegen b.v. de nieuwswaarde. Volgens de minister van BZK moeten o.a. politiemensen
meer accepteren op dit gebied als privepersonen. Maar dan wel tijdens uitoefening van
hun functie én de foto moet een maatschappelijk belang hebben (b.v. nieuwswaarde).
In het geval van Mardan gaat dat laatste vind ik niet op. Dus is het praatje en toestemming
altijd handig (en goede PR voor dit forum ;)).

Volgens mij is deze discussie al een gevoerd maar ik weet niet waar  :-[


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #29 Gepost op: 20 juli 2009, 17:45:20

Volgens mij is deze discussie al een gevoerd maar ik weet niet waar  :-[


http://www.hulpverleningsforum.nl/index.php/topic,18002.msg643548.html#msg643548

 ;)

Kunnen we hier weer verder met strand/4x4 voertuigen!
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !