Politie Beredenen Voertuigen

Auteur Topic: Politie Beredenen Voertuigen  (gelezen 63916 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

DanielB

  • Gast
Reactie #10 Gepost op: 9 december 2006, 21:07:52
Het uitvoeren van politie voertuigen met blauw-blauw en stripping heeft ook te maken met de wegenbelasting. In deze uitvoerting is men namelijk vrijgesteld van de wegenbelasting.

Dan zouden een aantal voertuigen hier van TR dus niet vrijgesteld zijn van wegenbelasting, omdat ze geheel blanco zijn.

Wat betreft het door laten rijden van die voertuigen... Je kan 'm ook laten begeleiden door motoren die de weg vrij maken, als de weg echt geblokkeerd is dan moeten ze ook remmen...


RalfW

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,795
Reactie #11 Gepost op: 10 december 2006, 14:12:37
heeft volgens mij niets te maken met wegen belasting? wel met BPM....


Feuerteufel

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 476
Reactie #12 Gepost op: 10 december 2006, 17:44:28
heeft volgens mij niets te maken met wegen belasting? wel met BPM....

BPM op vrachtwagens??? Sinds wanneer zijn ze in Nederland helemaal van de p** ger***?? :-X  ::):-X
BPM lijkt mijn inziens hier niets mee te maken te hebben, maar de wegenbelasting wel. Ik kan mij herinneren dat in de surveillanceauto's een formulier lag waaruit op te maken was dat er geen Wegenbelasting betaalt hoefde te worden. Dit is wel bijna 30 jaar geleden.


Ron-Almere

  • Gast
Reactie #13 Gepost op: 10 december 2006, 19:36:12

BPM lijkt mijn inziens hier niets mee te maken te hebben, maar de wegenbelasting wel. Ik kan mij herinneren dat in de surveillanceauto's een formulier lag waaruit op te maken was dat er geen Wegenbelasting betaalt hoefde te worden. Dit is wel bijna 30 jaar geleden.

Dat is dus nog steeds het geval.  ;)

Zo'n beetje ieder politievoertuig is met blauw-blauw uitgerust, dus ook de TR voertuigen. Weliswaar met een plakpit, maar er zit er een in. Het uitgangspunt is dat politie voertuigen daadwerkelijk als politievoertuig ingezet kunnen worden. In Amsterdam-Amsteland zijn bijvoorbeeld de voertuigen van de postkamer allen voorzien van twee blauwe zwaailampen en het woord "Politie" Terwijl deze dus geen prio behoeven te rijden. Of het moet exprespost zijn :)


Politiefan

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 556
Reactie #14 Gepost op: 13 september 2008, 16:41:27




Dienst: Politie Haaglanden
Soort voertuig: Levende Have
Roepnummer: 1304
Merk en type: Toyota LandCruiser


Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #15 Gepost op: 13 september 2008, 22:03:32
Hier kunt u uw voertuig foto's plaatsen van beredenen van de politie (paardenbrigade).

Bij het plaatsen van foto's graag het volgende rijtje met voertuigggevens hanteren.
Kopieer onderstaande code. Vul op de plaats van de golfjes de gegevens in en voila, daar is uw rijtje. De gegevens staan dan netjes onder elkaar :)


[pre][size=10pt]
Dienst:                    ~
Roepnummer:                ~
Soort voertuig:            ~
Merk en type:              ~
Overige bijzonderheden:    ~
[/size][/pre]

Doel hiervan is dat foto's niet zomaar klakkeloos worden neergezet, maar dat dat even wat meer moeite wordt gedaan om info te achterhalen. Hiermee wordt de voertuigencategorie ook veel informatiever O0

Je zult niet altijd alle gegevens weten van een voertuig. Plaats in ieder geval wel het hele lijstje. Mogelijk heeft een ander forumlid wel gegevens over het voertuig, welke later toegevoegd kunnen worden.

Houdt bij het plaatsen van foto's a.u.b. rekening met de Boardregels

Maarten.
moderator
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s


Robinh

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,210
Reactie #16 Gepost op: 13 september 2008, 23:02:54



Dienst:                    Politie Brabant Zuid-Oost
Roepnummer:                EXO 2
Soort voertuig:            Dienst levende have
Merk en type:              Nissan Patrol
Overige bijzonderheden:    -





Dienst:                    Politie Brabant Zuid-Oost
Roepnummer:                EXO 1
Soort voertuig:            Dienst levende have
Merk en type:              Mitsubishi Pajero
Overige bijzonderheden:    -
OP AL MIJN GEPLAATSTE FOTO`S ZIT COPYRIGHT!


Mattijs

  • Verkeersregelaar
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 985
Reactie #17 Gepost op: 7 juni 2009, 21:38:02
Waarschuwing: er zijn al zo'n 120 dagen geen berichten meer geplaatst in dit topic.
Tenzij je zeker weet dat je hier wilt reageren, denk erover om een nieuw topic aan te maken.


Werd dus tijd dat hier weer eens iemand poste  ;D, maar vond ondanks deze waarschuwing dat de post toch echt hier thuis hoort.

Gezien op Outdoor Gelderland, een paardenevenement, een paardentransporter in BiZa striping.





Dienst : ???
Afdeling/Buro : regionaal bureua levende have
Soort voertuig : paardentranport
Merk : Volkswagen
Type : Crafter
Kenteken : nvt
Wagennummer : n.v.t.
Bouwjaar : 2009
In dienst sinds :
Bijzonderheden : zwaar uitgevoerde achteras
                        nog geen OGS geplaatst
basis EHBO / BHV AED/reanimatie/BOA OV


Enrique

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,443
Reactie #18 Gepost op: 7 juni 2009, 22:01:57
De 2e opvallende Crafter op het forum! Overigens is ie niet van het KLPD ("regionaal bureau levende have"). Van welke regio ie dan wel is, durf ik niet te zeggen.
greetz,  Enrique


Mattijs

  • Verkeersregelaar
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 985
Reactie #19 Gepost op: 7 juni 2009, 22:33:18
De 2e opvallende Crafter op het forum! Overigens is ie niet van het KLPD ("regionaal bureau levende have"). Van welke regio ie dan wel is, durf ik niet te zeggen.

Heb KLPD voor nu weggehaald, wie het weet mag het zeggen, dan pas ik het aan in de originele post :d
basis EHBO / BHV AED/reanimatie/BOA OV