OvD / HOvD voertuigen

Auteur Topic: OvD / HOvD voertuigen  (gelezen 240592 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

CopVR3

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,194
Reactie #570 Gepost op: 13 september 2015, 22:20:10
Die martinhoorns snap ik dan weer niks van. Zowel de montageplek als de aanwezigheid van die dingen zelf. Wat een onzin.


7131

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,053
Reactie #571 Gepost op: 13 september 2015, 22:36:01
Citaat van: CopVR3 link=msg=1372207 date=1442175610
Die martinhoorns snap ik dan weer niks van. Zowel de montageplek als de aanwezigheid van die dingen zelf. Wat een onzin.

Leg eens uit waarom jij de aanwezigheid van een set Martin hoorns op dit voertuig onzin vindt ?


paulg

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 999
Reactie #572 Gepost op: 13 september 2015, 23:12:21
Citaat van: CopVR3 link=msg=1372207 date=1442175610
Die martinhoorns snap ik dan weer niks van. Zowel de montageplek als de aanwezigheid van die dingen zelf. Wat een onzin.
Wat de plek betreft: is al een tijdje zo op nieuwe voertuigen i.v.m. gehoorbescherming


Pleegkundige

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 511
  • Ambuvpk i.o
Reactie #573 Gepost op: 13 september 2015, 23:43:15
Citaat van: CopVR3 link=msg=1372207 date=1442175610
Die martinhoorns snap ik dan weer niks van. Zowel de montageplek als de aanwezigheid van die dingen zelf. Wat een onzin.
Door de grootte van de hoorns is montage elders erg moeilijk. Zie je inderdaad op alle nieuwe voertuigen op deze manier, ook op de nieuwe Sprinter ambulances die met de Martinhoorn zijn uitgevoerd zitten ze onderaan de bumper. Zelfs kleinere normale sirenespeakers krijg je tegenwoordig slecht weggewerkt door de beperkte ruimte aan de voorkant/onder de motorkap.
Ik snap de keuze wel. De Martinhoorn hoor je tenminste in vergelijking met de hedendaagse electro sirene, vandaar dat sommige ambulances ze nu als proef er ook op hebben zitten.
Ambulanceverpleegkundige i.o | CCU verpleegkundige │ MC verpleegkundige │ PHTLS │ ALS │ Burgerhulpverlener Hartveilig Wonen │ Veluwse Wens Ambulance


CopVR3

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,194
Reactie #574 Gepost op: 14 september 2015, 10:13:51
Leg eens uit waarom jij de aanwezigheid van een set Martin hoorns op dit voertuig onzin vindt ?
Alle hv-Transporters in NL zijn voorzien van een electrische sirene. (men wilde ja eenheid in sirene-land)
Alleen een brandweer Transporter krijgt dan weer 2 van die malle martins?

Okee ik geef toe er komt een klere lawaai uit. Dus effectief zijn ze zeker. (Zolang je niet te hard op een drempel klapt)

Okee... Vind het alleen wat raar. Je hoort die 2 luchthoorns en verwacht een mega brandweer-vrachtwagen en dan komt er een bestelwagentje om de hoek.
Of nog erger... een Nissan Cashcow.

Eigelijk lul ik mijn eigen verhaal gewoon zelf plat. ::)


Verdorie. Nu wil ik ze ook. ;D


paulg

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 999
Reactie #575 Gepost op: 14 september 2015, 12:05:24
De OvDs van brandweer Amsterdam-Amstelland hebben er zelfs vier onder hun bumper hangen!


7131

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,053
Reactie #576 Gepost op: 14 september 2015, 16:49:31
Citaat van: CopVR3 link=msg=1372248 date=1442218431
Alle hv-Transporters in NL zijn voorzien van een electrische sirene. (men wilde ja eenheid in sirene-land)
Alleen een brandweer Transporter krijgt dan weer 2 van die malle martins?

Okee ik geef toe er komt een klere lawaai uit. Dus effectief zijn ze zeker. (Zolang je niet te hard op een drempel klapt)

Okee... Vind het alleen wat raar. Je hoort die 2 luchthoorns en verwacht een mega brandweer-vrachtwagen en dan komt er een bestelwagentje om de hoek.
Of nog erger... een Nissan Cashcow.

Eigelijk lul ik mijn eigen verhaal gewoon zelf plat. ::)


Verdorie. Nu wil ik ze ook. ;D

Ik vind jou ook wel lief  8)


gebruiker0401206

  • Gast
Reactie #577 Gepost op: 14 september 2015, 17:03:13
Martinhoorns op 12V/ <3500Kg voertuigen in NL is niet echt een optie die veel leveranciers graag aanbieden.
Bij vrachtwagens met luchtremmen wordt in Nederland vaak de lucht van kring 4 (accessoires) gebruikt.

Bij 12V voertuigen en personenwagens, moet er een aparte 12V compressor ingebouwd worden.
Deze compressor moet worden voorzien van olie en periodiek worden gesmeerd. En net dat wordt vaak vergeten. Compressor loopt warm en slaat vast....En dan komt er weer een belletje naar de leverancier dat de compressor kapot is.

Er zijn uiteraard uitzonderingen waar dit noodzakelijke onderhoud wel wordt gedaan.....


7131

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,053
Reactie #578 Gepost op: 14 september 2015, 19:46:28
Citaat van: LemmensSpecialVehicles link=msg=1372324 date=1442242993
Martinhoorns op 12V/ <3500Kg voertuigen in NL is niet echt een optie die veel leveranciers graag aanbieden.
Bij vrachtwagens met luchtremmen wordt in Nederland vaak de lucht van kring 4 (accessoires) gebruikt.

Bij 12V voertuigen en personenwagens, moet er een aparte 12V compressor ingebouwd worden.
Deze compressor moet worden voorzien van olie en periodiek worden gesmeerd. En net dat wordt vaak vergeten. Compressor loopt warm en slaat vast....En dan komt er weer een belletje naar de leverancier dat de compressor kapot is.

Er zijn uiteraard uitzonderingen waar dit noodzakelijke onderhoud wel wordt gedaan.....

Ik weet er wel een  ^-^


gebruiker0401206

  • Gast
Reactie #579 Gepost op: 14 september 2015, 20:38:58
Haha, wil niet zeggen dat er geen rondrijden...
Zijn er voldoende die ondanks dat ze 12v zijn, met een Martinhoorn set rondrijden.