OvD / HOvD voertuigen

Auteur Topic: OvD / HOvD voertuigen  (gelezen 241412 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

amstaf3

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 532
Reactie #280 Gepost op: 20 januari 2011, 16:33:26




Dienst: Brandweer Brabant-Noord
Standplaats: Den Bosch/Oisterwijk
Roepnummer: 80590
Soort voertuig: Dienstauto CvD
Merk & type: Volvo S60
Bijzonderheden: -

Waarom is er bij de brandweer zoveel verschil ASD Vito, Almere Alfa, Den Bosch Volve S60,
Waarom niet gewoon 1 Merk dan is de korting ook hoger en iedereen rijd in 1 auto
zie niet in waarom de 1 in een Volvo moet rijden en de andere in een Polo gewoon een merk hetzelfde type
CARPE DIEM QUAN MINIMUM CREDULA POSTERO oftewel Pluk de dag, vertrouw zo weinig mogelijk op de volgende


Rolanddeg

  • Docent, kerninstructeur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,300
  • Bee-doo Bee-doo
    • De Groot Brandwachten
Reactie #281 Gepost op: 22 januari 2011, 07:08:53
Wensen worden per regio opgesteld, en de ene regio heeft meer geld over voor auto's... Een OvD op bijv. Zandvoort komt niet ver met een Touran in de duinen, terwijl een OvD in Rotterdam weer helemaal niks heeft aan een 4x4... Smaken verschillen, en dat houdt het nog een beetje leuk op de weg :)

P.S. die Volvo S60 is gaaaaaaaaf 8)


amstaf3

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 532
Reactie #282 Gepost op: 22 januari 2011, 10:54:37
Wensen worden per regio opgesteld, en de ene regio heeft meer geld over voor auto's... Een OvD op bijv. Zandvoort komt niet ver met een Touran in de duinen, terwijl een OvD in Rotterdam weer helemaal niks heeft aan een 4x4... Smaken verschillen, en dat houdt het nog een beetje leuk op de weg :)

P.S. die Volvo S60 is gaaaaaaaaf 8)

Dat zandvoort meer aan een 4x4 heeft lijkt me logies maar wat ik dan niet snap is dat er bij de ene stad een auto voor een Ovd/HOvD meer dan 50000 euro moet kosten en ergens anders diezelfde OvD/HOvD het met een auto van 18000 euro af kan.
Tevens een OvD/HOvD hoeft zijn auto ook niet op het strand of duinen te parkeren hij kan ook wel een stukje lopen en als je dan toch geld wilt uitgeven doe het dan aan de uitrukploegen en niet aan een veels te dure auto voor een OvD/HOvD.

De Politie snelwegen zouden ook het liefst in een Subaru WRX STI of een EVO VIII willen rijden ipv een volvo V50
CARPE DIEM QUAN MINIMUM CREDULA POSTERO oftewel Pluk de dag, vertrouw zo weinig mogelijk op de volgende


Delta00

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 229
Reactie #283 Gepost op: 22 januari 2011, 11:36:12
Dat zandvoort meer aan een 4x4 heeft lijkt me logies maar wat ik dan niet snap is dat er bij de ene stad een auto voor een Ovd/HOvD meer dan 50000 euro moet kosten en ergens anders diezelfde OvD/HOvD het met een auto van 18000 euro af kan.
Tevens een OvD/HOvD hoeft zijn auto ook niet op het strand of duinen te parkeren hij kan ook wel een stukje lopen en als je dan toch geld wilt uitgeven doe het dan aan de uitrukploegen en niet aan een veels te dure auto voor een OvD/HOvD.

De Politie snelwegen zouden ook het liefst in een Subaru WRX STI of een EVO VIII willen rijden ipv een volvo V50

Wat een fantastische onderbouwing !!

Welke stad/dorp/regio heeft (H)OvD voertuigen van rond de 50.000 euro en welke die van 18.000 euro ?
Een stukje lopen, ja hoor heerlijk, gezellig, frisse lucht, maar in een operationele functie ? en wat noem jij een stukje ?
Wat zou je met dat geld willen doen voor de manschappen, ben heel benieuwd.

Delta00


williamharthoorn

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,527
  • www.112barneveld.nl
Reactie #284 Gepost op: 22 januari 2011, 12:09:51
Waarom is er bij de brandweer zoveel verschil ASD Vito, Almere Alfa, Den Bosch Volve S60,
Waarom niet gewoon 1 Merk dan is de korting ook hoger en iedereen rijd in 1 auto
zie niet in waarom de 1 in een Volvo moet rijden en de andere in een Polo gewoon een merk hetzelfde type


Ik zie hier de OvD niet in een polo door de bossen rijden op de Veluwe.


KJS

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,363
  • Generalist OC
Reactie #285 Gepost op: 22 januari 2011, 13:31:09
Ik zie hier de OvD niet in een polo door de bossen rijden op de Veluwe.

[offtopic]Lijkt me wel leuk om te zien  :D komt er alsnog een 4x4 om de auto los te trekken..  0098[/offtopic]

Maar voor de operationele functie lijkt het me niet erg tactisch omdat te veranderen.. (--> 'stukje' lopen..)

Wat je wel zou kunnen doen, bijvoorbeeld 2 soorten OVD wagens te laten aanbesteden. De (rand)stad (H)OVD's of (H)OVD's met veel bos/heide gebied, dus 4x4.
Dat zou wel een optie kunnen wezen, maar ben benieuwd of dat er door kan komen voor heel nederland, ik ben bang van niet ;)
EHBO'er  - AED Bediener HTV'er Buitengewoon Opsporingsambtenaar                                                                                      


112tegelen

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 48
Reactie #286 Gepost op: 23 januari 2011, 01:16:19




Dienst: Brandweer Limburg Noord
Standplaats: Brandweer Venlo
Roepnummer: VL996
Soort voertuig: Dienstauto OvD
Merk & type: Mitsubishi Outlander
Kenteken: 13-JTJ-4





Dienst: Brandweer Limburg Noord
Standplaats: Piket / Venlo
Roepnummer: NL992
Soort voertuig: Dienstauto HovD
Merk & type: Volkswagen Touran
Kenteken: 14-ZR-DJ


amstaf3

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 532
Reactie #287 Gepost op: 23 januari 2011, 13:08:58
Wat een fantastische onderbouwing !!
Welke stad/dorp/regio heeft (H)OvD voertuigen van rond de 50.000 euro en welke die van 18.000 euro ?
Een stukje lopen, ja hoor heerlijk, gezellig, frisse lucht, maar in een operationele functie ? en wat noem jij een stukje ?
Wat zou je met dat geld willen doen voor de manschappen, ben heel benieuwd.
Delta00

Nou de Volvo S60 uit den bosch in de personen uitvoering kost 54000 euro en daar zit dan 11000 bpm op
de Alfa uit almere kost ongeveer hetzelfde de oulander bpm van 11000 dus zal ook wel zo'n 54000 kosten
voor dat geld kan je ook bv 2 golfjes laten rijden en er hoeft echt geen enkele luxe pakket in gewoon een kale basis auto
Neem bv Zandvoort daar kan je overal op de boulevard parkeren dus dan is het een klein stukje lopen naar het strand dus laten we zeggen 500 meter
Je zou voor het geld dat je bespaart op dit soort auto's bv. aanpassingen aan de auto's maken die het voor de manschappen makkelijker maken om te werken.
ook kan je denken dat het bedrag dat jaarlijks aan de BWR word uitgegeven naar beneden kan als ze BV. Meeliften met de korting van de Politie dus 1 merk
CARPE DIEM QUAN MINIMUM CREDULA POSTERO oftewel Pluk de dag, vertrouw zo weinig mogelijk op de volgende


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #288 Gepost op: 23 januari 2011, 13:17:26
Nou de Volvo S60 uit den bosch in de personen uitvoering kost 54000 euro en daar zit dan 11000 bpm op
de Alfa uit almere kost ongeveer hetzelfde de oulander bpm van 11000 dus zal ook wel zo'n 54000 kosten
voor dat geld kan je ook bv 2 golfjes laten rijden en er hoeft echt geen enkele luxe pakket in gewoon een kale basis auto
Neem bv Zandvoort daar kan je overal op de boulevard parkeren dus dan is het een klein stukje lopen naar het strand dus laten we zeggen 500 meter

Ik ben het met je eens dat veel CvD voertuigen ''te duur zijn'' voor het geen waar ze voor gebruikt worden. Als je bekijkt dat een CvD nauwelijks prio1 rijd en/of ingezet/opgeroepen wordt .... Die kun je inderdaad net zo goed met een knappe Golf laten rijden.

Waar je in mijn ogen de plank volledig misslaat is de opmerking over het strand en een ''klein stukje lopen''.
OvD's en dienstauto's (zoals het voertuig van Zandvoort) worden naast de inzet op het strand óók in het duingebied ingezet.
Dat de VRK gekozen heeft om 4x4 voertuigen te nemen voor de OvD's heeft te maken met het feit dat men regelmatig tegen de beperkingen van een twee wiel aangedreven voertuig liep.

Overigens zijn de catalogusprijzen voor de hulpdiensten niet van toepassing, mede omdat men ook vaak als prestigeproject een hulpverleningdienst in hun merk laat rijden  ;)
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


amstaf3

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 532
Reactie #289 Gepost op: 23 januari 2011, 18:58:13
Ik ben het met je eens dat veel CvD voertuigen ''te duur zijn'' voor het geen waar ze voor gebruikt worden. Als je bekijkt dat een CvD nauwelijks prio1 rijd en/of ingezet/opgeroepen wordt .... Die kun je inderdaad net zo goed met een knappe Golf laten rijden.

Waar je in mijn ogen de plank volledig misslaat is de opmerking over het strand en een ''klein stukje lopen''.
OvD's en dienstauto's (zoals het voertuig van Zandvoort) worden naast de inzet op het strand óók in het duingebied ingezet.
Dat de VRK gekozen heeft om 4x4 voertuigen te nemen voor de OvD's heeft te maken met het feit dat men regelmatig tegen de beperkingen van een twee wiel aangedreven voertuig liep.

Overigens zijn de catalogusprijzen voor de hulpdiensten niet van toepassing, mede omdat men ook vaak als prestigeproject een hulpverleningdienst in hun merk laat rijden  ;)

Het 2e punt heb je gelijk in wat ik probeerde te zeggen alleen verkeerd geformuleerd dat je ook daar ipv een Patrol, Outlander, XC60/90 of een Landrover daar ook met een veel goedkopere auto af kan mits hij 4x4 is een Berlingo 4x4 of Fiat Panda volgens mij had die ook een 4x4 uitvoering???

Punt 3 Vaak is het zo dat hoe meer auto's en omloop hoe hoger de korting en je veel meer gedaan krijgt bij een importeur en dat kan zelf voordeliger uitkomen dan een auto te gaan rijden als prestigeproject.
Neem alleen maar de verzekering die ligt voor een golf nu eenmaal lager dan voor een S60
daar erbij TL altijd van de cataloguswaarde berekend wordt en niet gekeken word hoe ze aan de auto gekomen zijn (gekregen of betaald en voor welke prijs)
CARPE DIEM QUAN MINIMUM CREDULA POSTERO oftewel Pluk de dag, vertrouw zo weinig mogelijk op de volgende