GRIP 3 Ultralight vliegtuig neergestort - Hoornse Hop / IJsselmeer 14-09-2008

Auteur Topic: GRIP 3 Ultralight vliegtuig neergestort - Hoornse Hop / IJsselmeer 14-09-2008  (gelezen 30622 keer)

0 gebruikers (en 4 gasten bekijken dit topic.

guest4965

  • Gast
Klopt, heb ik ook gelezen. Ik kan het bericht nu ook niet meer vinden. Volgens mij meldde ook iemand dat die op de scanner had gehoord dat 2 personen ergens aan boord waren genomen.

Maar maakt ook verder niet uit, het is helaas een trieste afloop. Mijn deelneming voor familie, vrienden, leden van de vliegclub, en de vele hulpverleners die ingezet zijn geweest.

Same here
(alleen verbaas ik me er toch nog een beetje over..)


Martijn Slotboom

  • Belangstellende
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,279
  • Laten we het gezellig houden op het forum










RTVNH was veels te snel met hun berichtgeving , er is 1 persoon geborgen , het vliegtuigje is met de neus naar beneden te watergegaan , een aantal mensen hebben hem zien neerstorten

de Coastguard heli de LL1 en een heli van de marine zijn ter plaatse geweest


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
HOORN Een sportvliegtuigje is zondag in het water van de Hoornse Hop bij Hoorn gestort. Het vliegtuig kwam van vliegveld Middenmeer Dat heeft een woordvoerder van de politie bekendgemaakt.
De twee inzittenden zijn ongedeerd uit het vliegtuigje gekomen. Verdere informatie over de toedracht van het voorval ontbreekt nog.  De Hoornse Hop is een inham van het Markermeer, waaraan het Noord-Hollandse Hoorn ligt.

Bron: RTVNH

Het bericht was verwijderd door degene die hem geplaatst had...  ::) Heb hem voor de 'helderheid' even teruggeplaatst...  ;)


Evert25

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 291
  • 112 daar red je levens mee
Beste mensen

Ik kan jullie meedelen dat er 2 slachtoffers geborgen zijn uit het vliegtuigje.
Ze hebben het niet overleefd

Mijn gedachte en meedeleven gaan uit naar de famillie en vrienden

Evert-Jan Lid reddingbrigade


Martijn Slotboom

  • Belangstellende
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,279
  • Laten we het gezellig houden op het forum
wanneer is het tweede slachtoffer dan geborgen ??


Evert25

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 291
  • 112 daar red je levens mee
Hier de krantenartikel van blik op nieuws

Hoorn - Reddingsdiensten zijn zondagmiddag op zoek naar de twee inzittenden van een sportvliegtuigje dat rond 13.00 uur in het Markermeer is neergestort. Dit zegt een woordvoerder van het Kustwachtcentrum tegenover BlikopNieuws.

Het ongeval gebeurde ten noorden van Hoorn. Het toestel is een zogenaamd ultralight sportvliegtuigje en is inmiddels gelokaliseerd.

In het wrak van het vliegtuigje hebben duikers van de brandweer de lichamen van de twee inzittenden aangetroffen. De lichamen worden momenteel geborgen en in Hoorn aan wal gebracht.


Martijn Slotboom

  • Belangstellende
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,279
  • Laten we het gezellig houden op het forum
1 persoon heb ik gezien dat hij geborgen is dat was om 16:15uur , de 2e heb ik niks van gezien


Martijn Slotboom

  • Belangstellende
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,279
  • Laten we het gezellig houden op het forum
HOORN Een ongeval met een ultralight-vliegtuigje bij Hoorn heeft zondag het leven gekost aan twee personen. Het lichaam van een van de slachtoffers is geborgen. Het lichaam van het andere slachtoffer zat zondag aan het begin van de avond nog beklemd, waardoor de berging wordt bemoeilijkt.

Oorzaak onbekend
Het vliegtuigje stortte neer in het water van het Hoornsche Hop, ongeveer 900 meter uit de kust. Het was in Middenmeer opgestegen. De oorzaak van het ongeluk is nog onbekend. Oogetuigen meldden dat de vleugel van het toestel afbrak tijdens de vlucht.

De identiteit van de slachtoffers is nog niet formeel vastgesteld.Wel zijn de nabestaanden geïnformeerd. .

www.rtvnh.nl


guest4965

  • Gast
HOORN Een ongeval met een ultralight-vliegtuigje bij Hoorn heeft zondag het leven gekost aan twee personen. Het lichaam van een van de slachtoffers is geborgen. Het lichaam van het andere slachtoffer zat zondag aan het begin van de avond nog beklemd, waardoor de berging wordt bemoeilijkt.
...

Misschien ff letten op bronvermelding, dat voorkomt onduidelijkheden ;)


Diamondback

  • is BHV-er/ EHBO-er. was HBT-er
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,427
  • Diamondback, verslaafd aan Colt en de brandweer!
Twee doden bij crash vliegtuigje Hoornse Hop
 
Foto: AnnekeHOORN Een ongeval met een ultralight-vliegtuigje bij Hoorn heeft zondag het leven gekost aan twee personen. Het lichaam van een van de slachtoffers is geborgen. Het lichaam van het andere slachtoffer zat zondag aan het begin van de avond nog beklemd, waardoor de berging wordt bemoeilijkt.

Oorzaak onbekend
Het vliegtuigje stortte neer in het water van het Hoornsche Hop, ongeveer 900 meter uit de kust. Het was in Middenmeer opgestegen. De oorzaak van het ongeluk is nog onbekend. Oogetuigen meldden dat de vleugel van het toestel afbrak tijdens de vlucht.

De identiteit van de slachtoffers is nog niet formeel vastgesteld.Wel zijn de nabestaanden geïnformeerd. .

14 september 2008 - 13:46
Verslaggever Sjoerd Hilarius na zijn gesprek met burgemeester Onno van Veldhuizen van Hoorn
Vliegtuigje crasht in Markermeer

bron: http://www.rtvnh.nl/nieuws/index.asp?newsid=89991

zie link voor tv en radio verslag