Kenteken

Auteur Topic: Kenteken  (gelezen 16039 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Thijs

  • Gast
Gepost op: 7 december 2003, 16:50:07
Kan iemand uitleggen waarom de dokterswachtauto's BLAUWE kentekenplaaten voeren(dit is in Drachten zo)?
Het zijn toch geen taxi's




Rescue

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,278
Reactie #1 Gepost op: 7 december 2003, 20:57:28
De HAp auto word vaak georganiseerd door een taxi-bedrijf..
Medi-Taxi is daar een voorbeeld van. Maar ik kom ook ambu's tegen met blauwe kenteken..


Chopsticks

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 302
Reactie #2 Gepost op: 7 december 2003, 21:29:01
Volgens de wet zijn de bedrijven die personenvervoer organiseren taxibedrijven. Dus deze auto's moeten blauwe kentekenplaten voeren. Onder deze wet (taxiwet) vallen  ook de bedrijven die huisartsen van a naar b vervoeren.
Sommige bedrijven (o.a. Medi-Expresse) houden zich hier niet aan en voeren gele platen. Deze bedrijven worden dan ook op dit moment onderzocht/doorgelicht door o.a. de FIOD op fraude. (http://www.gelderlander.nl/regioportal/GLD/1,3112,1448-Archief-Zoeken!!__1697328_,00.html)


miekusss

  • Gast
Reactie #3 Gepost op: 7 december 2003, 21:35:59
De bedrijven die het vervoer regelen voor de doktersdiensten, worden ervoor betaald door de desbetreffende doktersdienst.
Omdat de bedrijven betaald krijgen via de dokterspost en niet direct van een ziekenfonds is het vervoer tegen betaling en dus taxi-werkzaamheden. Voor een taxi staan blauwe kentekenplaten in de wet voorgeschreven.


Thijs

  • Gast
Reactie #4 Gepost op: 8 december 2003, 15:15:00
Deze blauweplaten zijn in het donker slecht zichtbaar.


Christian

  • Eerste hulpverlener | instructeur BLS/AED | verpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,440
Reactie #5 Gepost op: 8 december 2003, 16:56:54
En wat maakt dat uit? Of is het alleen een constatering?

Christian


Thijs

  • Gast
Reactie #6 Gepost op: 8 december 2003, 18:20:51
Veiligheid en zichtbaarheid!


firemanr

  • Gast
Reactie #7 Gepost op: 8 december 2003, 18:36:49
Persoonlijk denk ik niet dat een verlichtte kentekenplaat iets uitmaakt op het gebied van veiligheid. Het is gewoon verplicht.
En voor wie moet deze zichtbaar zijn??? Juist, voor de Politie. ;)


Thijs

  • Gast
Reactie #8 Gepost op: 8 december 2003, 19:05:38
Als er wat gebeurd en ik wil/moet een kenteken noteren dan valt dat niet mee. (einde van deze discussie)


firemanr

  • Gast
Reactie #9 Gepost op: 8 december 2003, 19:16:31
Ik denk dat je deze discussie zelf aangegaan bent door een kort antwoord te geven en daar heb je antwoord op gehad.
Maar ok, terug (?) naar het onderwerp "kenteken". :o