Kenteken

Auteur Topic: Kenteken  (gelezen 16088 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

7194

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,128
Reactie #10 Gepost op: 8 december 2003, 19:28:59
Ik denk dat je eerde het kenteken van een taxi zelf moet noteren dan die van een huisartsenwagen. Maar voor veiligheid en zichtbaarheid vind ik het een beetje onzin. Zo'n wagen is meestal knalgeel met grote letters erop "Ambulance". Dus ik denk dat hij met het blauwe kenteken ook wel goed zichtbaar zal zijn  ;D


Thijs

  • Gast
Reactie #11 Gepost op: 8 december 2003, 19:45:43
Staat op dokterswacht!
Mijn vraag was dus waarom blauwe platen het is geen taxi! :o


7194

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,128
Reactie #12 Gepost op: 8 december 2003, 20:03:00
Staat op dokterswacht!


Niet op alle.




Em ze hebben een blauw kentekenplaat omdat ze onder de taxi CAO vallen ofzoiets, dat weet ik zelf ook niet helemaal zeker.


Thijs

  • Gast
Reactie #13 Gepost op: 8 december 2003, 20:09:53
Daar proberen we dan met z'n allen achter te komen ???


Thijs

  • Gast
Reactie #14 Gepost op: 8 december 2003, 20:15:46
Ik heb de vraag ook bij RDW neergelegd


firemanr

  • Gast
Reactie #15 Gepost op: 8 december 2003, 21:05:39
Staat op dokterswacht!
Mijn vraag was dus waarom blauwe platen het is geen taxi! :o
Het antwoord wat Chopsticks of Miekusss gegeven hebben, klopt dit dan nie? :-\


Chopsticks

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 302
Reactie #16 Gepost op: 8 december 2003, 21:54:45
Het antwoord wat Chopsticks of Miekusss gegeven hebben, klopt dit dan nie? :-\

Ik heb de vraag ook bij RDW neergelegd
Het antwoord wat ik heb gegeven klopt voor 100%
Huisartsenvervoerders zijn taxibedrijven volgens de taxiwetgeving (Daarom vallen ze ook onder de taxi-CAO). En dus moeten ze blauwe kentekenplaten voeren.


[half offtopic]
Overigens officieel mogen de huisartsenauto's NIET in gele SOVAM striping worden uitgevoerd omdat deze striping is voor de voertuigen van de ambulancediensten aan wie krachtens de Wet Ambulancevervoer vergunning is verleend voor het verrichten van ambulancevervoer, alsmede voor de daartoe uitgeruste voertuigen van andere hulpverleningsdiensten die zich in opdracht van de Centrale Post Ambulancevervoer als bedoeld in de Wet Ambulancevervoer, bezig houden met het verlenen van de spoedeisende hulpverlening. Het gebruik is dan ook voorbehouden aan deze doelgroep. Er wordt dus oneigenlijk gebruik gemaakt van deze striping. De huisartsenposten staan immers niet genoemd in de wet op ambulancevervoer....
Tevens zal tegen incorrect gebruik door ambulancezorg en GHOR alsmede tegen wederrechtelijk gebruik door anderen dan ambulancezorg en GHOR door het ministerie van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties worden opgetreden.
Zie: http://www.ambulancestriping.nl/ voor meer info
[/half offtopic]


Joffry Ambu-Vpk

  • Ambulanceverpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,455
  • Ambulanceverpleegkundige
Reactie #17 Gepost op: 9 december 2003, 01:01:06
quote: Tevens zal tegen incorrect gebruik door ambulancezorg en GHOR alsmede tegen wederrechtelijk gebruik door anderen dan ambulancezorg en GHOR door het ministerie van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties worden opgetreden.
Zie: http://www.ambulancestriping.nl/ voor meer info


Nou dat laat dus dan al lang op zich wachten  dit optreden door het ministerie van BiZa tegen het incorrecte gebruik door de HAP-auto's!!  ::) ???
HBO-V, ACLS, IC, SOSA, PHTLS, PALS, LOV. PO AMLS en nog wat andere semi-interessante afkortingen. Ambulanceverpleegkundige instructeur (P)BLS AED, rod


Chopsticks

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 302
Reactie #18 Gepost op: 9 december 2003, 09:39:19
Nou dat laat dus dan al lang op zich wachten  dit optreden door het ministerie van BiZa tegen het incorrecte gebruik door de HAP-auto's!!  ::) ???

Daar heb je gelijk in. Had ook allang verwacht/gehoopt dat er tegen op getreden zou worden.... Dit om nou eindelijk eens 100% duidelijkheid te krijgen. Wie weet wordt het wel gedoogd, zoals met zoveel in Nederland gebeurd....


Dokterswacht

  • fotograaf/AED bediener
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 691
Reactie #19 Gepost op: 9 december 2003, 21:01:18
Wat een zeer belangrijke punt is waarom er met blauwe kentekenplaten gereden wordt in mijn optiek is het feit van de CAO voor de bestuurder.
Ik weet uit ervaring dat de Dokterswacht auto van Heerenveen overdag OOK daadwerkelijk als taxi gebruikt wordt! Dan levert zo'n auto dus dubbel geld op! In de offerte zal men uitgegaan zijn van het aantal uren dat de auto voor de huisartsen post beschikbaar is. Met dat aantal uren in het achterhoofd zal de afschrijving zijn berekend. Door de  overige uren de auto in bepaalde gevallen als taxi te gebruiken, en dat mag met de blauwe kentekenplaten en de taxi- vergunning, is die auto meer dan rendabel. Dus nog een reden om met blauwe kentekenplaten te blijven rijden!

Tino