Kenteken

Auteur Topic: Kenteken  (gelezen 16100 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Rescue

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,278
Reactie #50 Gepost op: 19 december 2004, 16:13:53
Je hebt mijn bericht denk ik niet helemaal goed begrepen, of ik zal het niet goed uitgelegd hebben:

De HAP is nooit eigenaar van een voertuig met blauw kenteken en kan dan ook nooit gebruik maken van de voordelen die een blauw kenteken eventueel zal hebben. Een blauw kenteken is enkel en alleen beschikbaar voor taxibedrijven.

Dat er misschien wel voordeliger is om een taxi de hele dag en/of nacht  te huren goedkoper kan zijn dan een eigen voertuig plus chauffeur aan te schaffen staat daar geheel los van. Geel of blauw zegt dus niets over goedkoper of voordeliger rijden. Elk taxibedrijf zal concureren met een andere taxibedrijf om een opdracht binnen te slepen, maar uiteindelijk betaalt de HAP toch de rekening.
Ja dan had ik je verkeerd begrepen, als je het zo uitlegt klopt het zeker.. Een HAP zelf kan niet aan de taxi-regelgeving voldoen..

Een ambulancedienst/c.q. rav kan wel met blauwe kenteken omdat zij wel aan de taxi-regelgeving (kunnen) voldoen. Daarom zie je wel ambulance diensten met blauwe kentekens rijden..


Rescue

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,278
Reactie #51 Gepost op: 20 december 2004, 17:05:26
Beste Nils,

Misschien realiseer je het niet maar 80% van het vervoer van ambulancediensten zijn contract vervoer voor verzekeraars.. namelijk de verzekerden.
slechts 20% is A1 vervoer en in heel gevallen van verzekerden van verzekeraars, die weer een contract hebben met de vervoerder..

Een RAV bestaat meestal uit een GGD en diverse partijen die oorpronkelijk zelfs allemaal taxi bedrijven waren..

Een ambulancedienst kan zelfs zelfstandig als een contractvervoerder worden beschouwd en kan volgens de zelfde regeling als taxi vervoerder beschouwd worden.
Ja, het is voor die regeling een taxibedrijf, met enorm toegevoegde waarde...
Ik zal de teksten voor je opzoeken..  
Het een sluit namelijk het ander niet uit...