Brandweer en gemeente schuldig aan verdrinkingsdood Weerwater Almere 2002

Auteur Topic: Brandweer en gemeente schuldig aan verdrinkingsdood Weerwater Almere 2002  (gelezen 8837 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #10 Gepost op: 19 september 2008, 23:20:28
Ik ken de zaak zo'n beetje -ook van brandweermensen die erbij waren- en geloof mij, het is moeilijk om te horen, te geloven en te verwerken dat je het deze keer niet echt goed genoeg gedaan hebt. Met dit vonnis is wel vast komen te staan dat er meer en beter gestructureerd gehandeld had kunnen worden. Mij blijkt voorts dat STOP, RUST, even denken en een goede verkenning bij aankomst wat meer kans op een goede afloop had gegeven. Ach het scheelde maar een paar minuten, daavan weet iedereen wel hoe belangrijk die kunnen zijn. (in het zicht van de zwemmende duiker verdween het so onder water...)
 
Vreemd hoe dreggen hier als zoeken en niet meer redden wordt bestempeld, wij kwamen al lang tot de conclusie dat je ook kan redden door te dreggen.

Ik stelde ook al eerder dat de tassen meer aandacht kregen dan de boot. Dit werd stellig ontkent door de betrokkenen, maar ik lees het nu toch weer in het vonnis...

Men heeft er inmiddels van geleerd, neem dat van mij aan...

Henk