Mercedes-Benz A-ambulances (laagmodel)

Auteur Topic: Mercedes-Benz A-ambulances (laagmodel)  (gelezen 166297 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

mrveurope

  • HV geïnteresseerde systeembeheerder ICT
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 69


mark hes

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,918
Reactie #191 Gepost op: 2 december 2010, 21:37:43
De Visser 5 komt niet, de RAVU gaat waarschijnlijk de nieuwe E-Klasse aanschaffen die opgebouwd worden bij Miesen.
Het onderstel van deze ambulance is bij Binz verlengd, op het kenteken staat ook geen Mercedes Benz meer maar Binz Ambulanz.
Alle Mercedes kenmerken aan de buitenzijde van het voertuig zijn verwijderd.

De exclusieve importeur van Miesen(en dus de verlengde Binz onderstellen) voor Nederland is Amstra te Geldermalsen.
De RAVU doet zaken met Visser en deze moet dus via Amstra deze voertuigen aanschaffen.

De voertuig specifieke aanpassingen worden dan ook gedaan door Miesen in Duitsland.
En mogelijk plakt Visser er bij aflevering er alleen een sticker op met Visser 5.

Het model van Miesen dat op de beurs te zien was wordt dus hoogstwaarschijnlijk de nieuwe Visser 5.

Bron: Beurs Apeldoorn


Ik heb al vanalles over de nieuwe visser gehoord, maar dit maakt een hoop duidelijk. Ik heb alleen 1 vraag, als het een Miesen word waar Visser een sticker op plakt bij aflevering, waarom noem je het dan nog steeds een ''Visser 5" ?


Neetje

  • ICTer
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 258
  • Zwaailichten/balken en sirene verzamelaar
Reactie #192 Gepost op: 2 december 2010, 23:32:49
Omdat Visser via Amstra aan de auto's komt. En Visser verkoopt volgens mij niet iets onder de naam van een concurrent?
En waarom het dan Visser 5 heet weet ik verder ook niet. ;)


Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #193 Gepost op: 2 december 2010, 23:48:59
Waarom zou de RAVU de auto's alsnog via Visser willen aanschaffen? Dat kan toch rechtstreeks bij Amstra?

Gaat alleen maar meer geld kosten op deze manier.
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s


mark hes

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,918
Reactie #194 Gepost op: 3 december 2010, 10:06:54
Omdat Visser via Amstra aan de auto's komt. En Visser verkoopt volgens mij niet iets onder de naam van een concurrent?
En waarom het dan Visser 5 heet weet ik verder ook niet. ;)

Tsjah als je zo bekijkt, maarjah als de vries een ''KFB extramobile ECO 2'' verkoopt onder de naam ''Tyche'' en als Visswer deze dan nog eens overneemt van de vries, dan blijft het bij mij in beiden gevallen een ''KFB''

Waarom zou de RAVU de auto's alsnog via Visser willen aanschaffen? Dat kan toch rechtstreeks bij Amstra?

Gaat alleen maar meer geld kosten op deze manier.
Het kan zo zijn dat Utrecht een lopend contract heeft afgesloten met Visser voor de levering van lage ambulances, misschien is dit contract aan Visser gegund via openbare inschrijving en mogen ze bijvoorbeeld voor een perido van een X aantal jaren de voertuigen leveren.( zelfde wat je nu ziet bij de politie en VW, VW mag de wagens gaan leveren) Maar als visser in de knel komt met de nieuwe VF212 E classe dan zal er snel een alternatief moeten worden in de vorm van een Miesen. Visser levert ook wel eens Wietmarscher ambulances, die staan gewoon tussen de foto's met laatste afleveringen, het is maar net wat de klant wenst en wat er mogelijk is.


mark hes

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,918
Reactie #195 Gepost op: 3 december 2010, 10:41:42
Ik vind het alleen vreemd dat die Visser niet meer komt. Er is hier verteld dat het een samenwerking zou zijn tussen Visser, Binz en Nilson. Binz verlengd al jaren mercedes chassis' voor de ambulance markt, maar nu zou Visser een probleem hebben met het verlengen terwijl miesen gewoon al rond rijd met een kant en klaar voertuig dat misschien zelfs al in productie is.
Binz VF212 rouwauto's rijden al rond dus wat zou dan het probleem zijn met het verlengen. Nilson heeft al een Volvo rondrijden met een opbouw die erg afwijkt van het oude concept het is een soort opbouw die Binz en Visser zouden gebruiken.
Ik denk dat we nooit het echte verhaal krijgen te horen, het zal niet duidelijk worden wat er fout is gegaan met de ontwikkeling van de Visser 5. En misschien komt de Visser 5 gewoon over een jaar of 2 , terwijl er dan in de tussen tijd een Miesen geleverd zal worden.

Binz VF212 rouwauto, foto uitvaartmobiliteit ravenstijn, Binz importeur voor de benelux


nilson V70, foto Nilson, een opbouw ala Visser en Binz, zou de Visser 5 er zo uit hebben gezien?



Foto's zijn ervoor om mijn verhaal wat duidelijker en geloofwaardiger te maken en ik weet dat een Volvo geen mercedes is.


Neetje

  • ICTer
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 258
  • Zwaailichten/balken en sirene verzamelaar
Reactie #196 Gepost op: 3 december 2010, 11:18:56
Presentatie Visser E-Klasse Ambulance 2010

Dit zou de Visser 5 oorspronkelijk worden. (filmpje is al gepost ergens)
Wat ik denk is dat de Binz onderstellen alleen nog maar exclusief verkocht worden aan Miesen(en dus aan Amstra) en misschien Nilson(?)
Dit is een veronderstelling, eigenlijk speculaas. e050


mark hes

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,918
Reactie #197 Gepost op: 3 december 2010, 13:15:09
Presentatie Visser E-Klasse Ambulance 2010

Dit zou de Visser 5 oorspronkelijk worden. (filmpje is al gepost ergens)
Wat ik denk is dat de Binz onderstellen alleen nog maar exclusief verkocht worden aan Miesen(en dus aan Amstra) en misschien Nilson(?)
Dit is een veronderstelling, eigenlijk speculaas. e050

Ik wil je eerste bedanken voor de vorige posts, want dit was de meest volledige info over de Visser 5 tot nu toe.

Dat filmpje tsjah ik had er geen eens meer aan gedacht, en de zijkant van de Visser 5 concept vind ik heel erg op de Nilson Volvo lijken. Dus dat gezamelijk plan van Visser Binz en Nilson was al in een gevorderd stadium lijkt me dan.

''Binz exclusief voor miesen en Nilson produceren'' nouw dit lijkt me niet want van het vorige model Miesen zijn er maar een paar verkocht, zowel NL als buitenland. Miesen NL is niet voor niets failliet. En via de Miesen importeurschappen van Mercedes dealer van oever en van Vaert en Amstra zijn tot nu toe ook maar een handje vol  met ambu's verkocht. Binz leverde tot vorig jaar gewoon aan Miesen en Visser en ik zie niet in waarom dat zou veranderen, maar toch heb ik wel gehoord dat Visser voor een ander bedrijf had gekozen dat de chassis' zou verlengen.
Nilson heeft maar een enkel Mercedes chassis opgebouwt en daar is ook niets meer over terugz te vinden op de nieuwe site van Nilson. De Volvo Nilson word in opdracht van Nilson door een ander Zweeds bedrijf verlengd.
Binz produceerde tot vorig jaar ongeveer 900 verlengde mercedes chassis' per jaar in opdracht van mercedes en dit is ook het enige merk dat zo'n chassis gewoon in productie heeft en is bij iedere dealer te bestellen. Als Binz dan maar aan een paar opbouwer gaat leveren die ook nog maar een paar voertuigen opbouwen dan gaat de productie toch fors naar beneden. Op die manier halen e de 900 chassis' per jaar niet. Ik hoop dat anderen hier meer duidelijkheid over hebben.
Foto's volgende bericht


mark hes

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,918
Reactie #198 Gepost op: 3 december 2010, 13:26:40
foto bert Binz VF 211 ambulance chassis, stond gewoon ergens bij een handelaar te koop, geen idee wat die ermee moet


foto Binz Vf 212 ambulancechassis leverbaar in 3 lengtes, deze foto kwam niet van de duitse binz site, zou dit chassis dan in het buitenland wel al te leveren zijn?


foto Nilson, dit is een van de weinige foto's die ik van dit model heb


foto Nilson, verlengd Volvo chassis, ik weet de naam van het bedrijf niet meer die het verlengen uitvoert.



mark hes

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,918
Reactie #199 Gepost op: 6 december 2010, 18:26:10
Ik had tot nu toe zo mijn bedenkingen bij alle verhalen over de nieuwe e classe als ambulance, en dan met name over de problemen die er ineens zouden zijn. Tot ik net een artikel vertaal van een zweedse carosserie bouwer die Binz ambulances importeerde

http://www.s112.se/archives/articles/144 ( dit artikel kun je vertalen met http://www.mijnwoordenboek.nl/babel-vertaal.php)
        
Slut med E-klass från Binz  vertaling-> Het einde van de E-Klasse van Binz

Het komt erop neer dat Binz met de komst van het nieuwe model e classe geen chassis' meer op grote schaal wil gaan verlengen omdat ze hier geen brood meer in zien, dit omdat er nog maar een paar van deze verlengde chassis' besteld zouden worden.
Eurolans, zweedse carosserie bouwer, gaat nu net als de NL carosserie bouwers over op de Miesen ambulance, terwijl ze jarenlang Binz ambulances hebben geleverd.

foto miesen/eurolans