Mercedes-Benz A-ambulances (laagmodel)

Auteur Topic: Mercedes-Benz A-ambulances (laagmodel)  (gelezen 165153 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

PWB

  • Senior GGP A’dam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,079
Reactie #240 Gepost op: 16 juni 2011, 19:14:24
In die Sprinters heb je alleen wat meer ruimte. Zoals je ziet zit hier echt alles klem en opgepropt in de auto.
Kan ik me goed voorstellen. Dacht ik ook aan bij het zien van deze foto's  ;) . Gaan ze eigenlijk door met deze voertuigen?
Al mijn bijdragen op dit forum zijn volledig op eigen titel.


Luke_BNV

  • Freelance Cameraman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,262
    • Bekijk mijn Youtubepagina!
Reactie #241 Gepost op: 16 juni 2011, 19:15:23
Kan ik me goed voorstellen. Dacht ik ook aan bij het zien van deze foto's  ;) . Gaan ze eigenlijk door met deze voertuigen?
Tot noch toe wel. onlangs zijn er weer een paar bij gekomen. vorig jaar ofzo. Utrecht is volgens mij helemaal enthousiast over deze auto's maar waarom weet ik niet.
Volg mij op: Twitter: @LukeBNV Youtube: Luke Beens


PWB

  • Senior GGP A’dam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,079
Reactie #242 Gepost op: 16 juni 2011, 19:19:30
Tot noch toe wel. onlangs zijn er weer een paar bij gekomen. vorig jaar ofzo. Utrecht is volgens mij helemaal enthousiast over deze auto's maar waarom weet ik niet.
Ik  woon  dus tegenover een vertrek punt (in de regio Utrecht) en heb al wel 's een Transporter 'gespot'.
Al mijn bijdragen op dit forum zijn volledig op eigen titel.


Luke_BNV

  • Freelance Cameraman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,262
    • Bekijk mijn Youtubepagina!
Reactie #243 Gepost op: 16 juni 2011, 19:31:00
Ik  woon  dus tegenover een vertrek punt (in de regio Utrecht) en heb al wel 's een Transporter 'gespot'.

Correct dat is een zogenoemde B-ambulance (ook bekeld als 'Low Care ambulance' 'zorgambulance' 'BLS ambulance' en zo nog 3 miljoen namen  :P)

Deze doen voornamelijk transporten tussen ziekenhuizen, of brengen mensen van huis naar het ziekenhuis, of andersom.
Volg mij op: Twitter: @LukeBNV Youtube: Luke Beens


Blauwie

  • ZUID-HOLLAND ZUID
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,494
  • IC verpleegkundige i.o. | vrijwillige brandweer
Reactie #244 Gepost op: 16 juni 2011, 19:43:41
Gisteren werd mij ook verteld bij de RAVU dat ze getrouwd zijn met dit model en niet anders willen. De wegligging is heel goed, ook voor de patient achterin.
Brandweer Papendrecht


mark hes

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,918
Reactie #245 Gepost op: 16 juni 2011, 20:31:08
Kan ik me goed voorstellen. Dacht ik ook aan bij het zien van deze foto's  ;) . Gaan ze eigenlijk door met deze voertuigen?
Het was de bedoeling dat RAVU de Visser5 geleverd ging krijgen. Alleen dit gaat niet door omdat Visser geen verlengd chassis krijgt toegeleverd door Binz (jahwel de concurrent die ook ambu's bouwt) omdat de laatst genoemde firma gewoonweg is gestopt met de productie van verlengde chassis'. Probleempje voor Visser en RAVU. Ik heb hier op t forum een gerucht gehoord dat Visser een lage Miesen e-classe gaat leveren, omdat miesen op dit moment de enige leverncier is van een lage e-classe ambulance.
Ik zelf denk dat Visser een contract heeft met RAVU voor de levering van lage e-classe ambu's en dat ze hierdoor genoodzaakt zijn om over te stappen op Miesen, plak er daarna een sticker op met Visser5 en niemand die het ziet. Daar zijn ze dus niet vies van bij visser, plak er een sticker op en zeg dat het je eigen product is en klaar.

Gisteren werd mij ook verteld bij de RAVU dat ze getrouwd zijn met dit model en niet anders willen. De wegligging is heel goed, ook voor de patient achterin.
Er is laatst een klant tevredenheids onderzoek gedaan door Onderzoeksinstituut NIVEL en het Julius Centrum van het UMC en daar scoorde ze tussen de 8 en de 9 mede dankzij de e-classe als ambu
bron: dnu.nu jos van sanbeek
http://dnu.nu/artikel/2811-hoog-rapportcijfer-voor-ambulancezorg-ravu


kuipje

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 418
  • Aspirant Basispolitiezorg
Reactie #246 Gepost op: 24 juni 2011, 17:57:15
Het witte kruis in Den Haag heeft nu een nieuwe E-klasse als zorgambulance in opbouw staat nu in de garage aan de overkant van de post aan de Mangaanstraat 098uo, heeft 40 als nummer op het voertuig. Mooi voertuig al zeg ik het zelf e050


PeterEde

  • AVP / OvD-G
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,240
Reactie #247 Gepost op: 25 juni 2011, 12:38:00
Gisteren werd mij ook verteld bij de RAVU dat ze getrouwd zijn met dit model en niet anders willen. De wegligging is heel goed, ook voor de patient achterin.
Toch zijn er ook redelijk veel plegen en chauffeurs die graag zouden willen scheiden ... Voor een B-auto ja, maar als A-auto liever een busje.
Geloof niet alles wat je denkt.


RamonVersteeg

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,163
Reactie #248 Gepost op: 28 juni 2011, 12:43:14


Dienst: RAVU
Standplaats: Amersfoort
Roepnummer: 09-137
Soort voertuig: Ambulance
Merk & type: Mercedes-Benz
Bijzonderheden: -


Ollie974

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 68
Reactie #249 Gepost op: 10 juli 2011, 12:15:25
Wat ik begrepen heb wordt deze maand de 1e Visser 5 ambu geleverd bij de RAVU.