Mercedes-Benz A-ambulances (laagmodel)

Auteur Topic: Mercedes-Benz A-ambulances (laagmodel)  (gelezen 166127 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Neetje

  • ICTer
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 258
  • Zwaailichten/balken en sirene verzamelaar
Reactie #150 Gepost op: 22 juli 2010, 09:33:15
Hij staat niet meer op de site helaas :-\

In ieder geval bedankt voor de informatie O0


Bas Witvliet

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,099
Reactie #151 Gepost op: 22 juli 2010, 20:33:55
Is de nieuwe e-klasse van visser al bij een ambulancedienst in gebruik ?


PeterEde

  • AVP / OvD-G
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,240
Reactie #152 Gepost op: 24 juli 2010, 12:02:15
Is de nieuwe e-klasse van visser al bij een ambulancedienst in gebruik ?

Nee, de RAVU verwachtte er 2 in juni, maar door problemen met de chassisverlenging is dat nu voorlopig verschoven naar het einde van het jaar. Wordt vervolgd ...
Geloof niet alles wat je denkt.


mark hes

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,918
Reactie #153 Gepost op: 24 juli 2010, 15:50:10
Nee, de RAVU verwachtte er 2 in juni, maar door problemen met de chassisverlenging is dat nu voorlopig verschoven naar het einde van het jaar. Wordt vervolgd ...

ok mm vreemd

maar hoe kan het dan dat de Miesen Bonna 212L al op diverse beurzen heeft gestaan, Miesen maakt gebruik van hetzelfde VF212 ambulance chassis dat door Binz is verlengd.
(de mercedes W 212 is dus het nieuwste model e klasse, en de VF 212 is het verlengde chassis dat binz in 3 lengte produceerd)

En ik bedenk me net dat ik gewoon een foto heb van een verlengde e klasse die naar Visser word vervoerd door een transport bedrijf uit het noorden, dus ze hebben gewoon al een kant en klaar verlengd ambulance chassis van Binz staan.


mark hes

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,918
Reactie #154 Gepost op: 24 juli 2010, 16:45:32
ok mm vreemd

maar hoe kan het dan dat de Miesen Bonna 212L al op diverse beurzen heeft gestaan, Miesen maakt gebruik van hetzelfde VF212 ambulance chassis dat door Binz is verlengd.
(de mercedes W 212 is dus het nieuwste model e klasse, en de VF 212 is het verlengde chassis dat binz in 3 lengte produceerd)

En ik bedenk me net dat ik gewoon een foto heb van een verlengde e klasse die naar Visser word vervoerd door een transport bedrijf uit het noorden, dus ze hebben gewoon al een kant en klaar verlengd ambulance chassis van Binz staan.

de nieuwe miesen staat 8 berichte hiervoor,

de foto is van een vf212 ambulance chassis dat door een bedrijf uit 1`van de noordelijke provicies word vervoert, dus dit chassis is gewoon al bij Visser want dat is de enige afnemer van deze chassis in Nederland. Ik snap niet waarom er dan problemen zouden zijn met het verlengen, dit is al door Binz gedaan en de auto is gewoon al in Nederland.


Het kan best dat dit zo door een vertegenwoordiger is gezegd, alleen ik geloof het niet.


Uploaded with ImageShack.us
foto v.e. ed


mark hes

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,918
Reactie #155 Gepost op: 24 juli 2010, 17:03:55
Het is een slecht foto omdat het een kleine foto was welke ik vergroot is, maar aan de koplampen en de velgen kun je zien dat het om het nieuwe model gaat.

Voor de vergelijking nog een duidelijke foto van de vF 212.
foto binz.


Uploaded with ImageShack.us


Gunther

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 259
Reactie #156 Gepost op: 24 juli 2010, 17:28:03
Volgens mij moet de wagen eerst gekeurd worden na de verlening om op de baan toegelaten te worden, er zijn immers zware werken gedaan aan de dragende constructie. Misschien dat daar ergens nog het schoentje wringt?


PeterEde

  • AVP / OvD-G
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,240
Reactie #157 Gepost op: 24 juli 2010, 17:51:42
En ik bedenk me net dat ik gewoon een foto heb van een verlengde e klasse die naar Visser word vervoerd door een transport bedrijf uit het noorden, dus ze hebben gewoon al een kant en klaar verlengd ambulance chassis van Binz staan.

Kan heel goed kloppen, maar het bedrijf die de verlengingen deed is naar ik heb begrepen daar mee gestopt, dan wel dat  het failliet is gegaan. Het zou niet haalbaar zijn op het te blijven doen met die paar chassis die ze moeten verlengen voor mn Visser / de RAVU (als grootste afnemer van de lage MB's in Nederland) Het verlengen gebeurd tot nu toe dus niet door Binz.
Geloof niet alles wat je denkt.


mark hes

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,918
Reactie #158 Gepost op: 24 juli 2010, 20:16:15
Het verlengen gebeurd tot nu toe dus niet door Binz.

''Binz is door Daimler-Chrysler aangesteld als officieel partner voor het verlengen van het chassis.''
http://www.devriesambulances.nl/producten/eklasse.htm

op de site van de vries word iets heel anders beweert peter, en er is zelfs nog een site van Binz waarop het hele traject van kale korte station wagon tot verlengd ambulance chassis is te zien. Het verlengen gebeurde tot nu toe wel door Binz, of het bedrijf failliet is of niet meer levert weet ik niet. In het verleden werden er tot 900 verlengde chassis per jaar afgelevert. Dat Visser er niet zoveel meer levert als in het verleden zal geen verassing zijn voor mensen die een beetje bekent zijn met de ambulance branche.

en nog de Binz site met foto's van het verlengen van het chassis
http://www.vf212.com/index.php?id=552&lang=en


PeterEde

  • AVP / OvD-G
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,240
Reactie #159 Gepost op: 25 juli 2010, 08:11:43
Voor De Vries doet Binz dat inderdaad. Het heeft echter ook met het labeltje van Mercedes aan de voertuigen te maken. De nieuwe Visser V zou om die reden ook niet met de staande ster op de motorkap worden afgeleverd. Binz is gelieerd aan Mercedes. De Visser V is een samenwerking met Binz tav de opbouw, echter er zitten in de verhoogde opbouw van Visser een aantal aanpassingen, waardoor de wegen op een gegeven ogenblik scheiden en dat is dan ook het moment dat er een aantal zaken niet meer op een zelfde manier gerealiseerd kunnen worden als bij een Binz ambulance. De chassisverlenging gebeurde voor de Visser V dus ook niet door Binz. (Aldus info vanuit wagenparkbeheer RAVU, partner in het Visser V project)
Geloof niet alles wat je denkt.