Mercedes-Benz A-ambulances (laagmodel)

Auteur Topic: Mercedes-Benz A-ambulances (laagmodel)  (gelezen 164589 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

mark hes

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,918
Reactie #270 Gepost op: 30 september 2011, 15:54:12
Ik denk het niet ;-) (of eerlijk gezegd...k weet t zeker)
Nouw leg dat dan even uit, ik ben benieuwt :). ik dacht dat in dit topic toch duidelijk was geworden dat de nieuwe visser5 eigenlijk een miesen buitenkant is die verder is opgebouwt door Visser.
Het verlengde onderstel komt in ieder geval niet meer van Binz, en op de eerste foto van deze pagina staat een kale Miesen carosserie die bij Visser Leeuwarden op de foto is gezet en daar word afgebouwd voor RAVU (bron personeelsblad RAVU). Maar ik ben zeer benieuwt naar jouw info O0


Pleegje_

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,160
Reactie #271 Gepost op: 30 september 2011, 17:56:09
Nouw leg dat dan even uit, ik ben benieuwt :). ik dacht dat in dit topic toch duidelijk was geworden dat de nieuwe visser5 eigenlijk een miesen buitenkant is die verder is opgebouwt door Visser.
Het verlengde onderstel komt in ieder geval niet meer van Binz, en op de eerste foto van deze pagina staat een kale Miesen carosserie die bij Visser Leeuwarden op de foto is gezet en daar word afgebouwd voor RAVU (bron personeelsblad RAVU). Maar ik ben zeer benieuwt naar jouw info O0

Dat van dat onderstel heb je correct. Echter er zijn wel meer partijen binnen Nederland die een laagmodel MB hebben besteld (A en/of B-auto).
Dus dat op die foto een Miessen staat...dat kan best kloppen. Echter het uiterlijk van de Visser V is anders dan die jij op de foto hebt gezet  ;).
En ja..de RAVU is mede-opbouwer van de Visser V en hebben er een tiental in bestelling staan. Volgens mijn laatste gegevens (van een koploper wagenpark RAVU) van gisteren worden de eersten half oktober afgeleverd. Maar goed...eerst zien en dan geloven. Ben wel benieuwd wanneer ik erin mag gaan werken. De stahoogte zou eindelijk voldoende zijn om rechtop te staan.


mark hes

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,918
Reactie #272 Gepost op: 30 september 2011, 18:13:33
Dat van dat onderstel heb je correct. Echter er zijn wel meer partijen binnen Nederland die een laagmodel MB hebben besteld (A en/of B-auto).
Dus dat op die foto een Miessen staat...dat kan best kloppen. Echter het uiterlijk van de Visser V is anders dan die jij op de foto hebt gezet  ;).
En ja..de RAVU is mede-opbouwer van de Visser V en hebben er een tiental in bestelling staan. Volgens mijn laatste gegevens (van een koploper wagenpark RAVU) van gisteren worden de eersten half oktober afgeleverd. Maar goed...eerst zien en dan geloven. Ben wel benieuwd wanneer ik erin mag gaan werken. De stahoogte zou eindelijk voldoende zijn om rechtop te staan.
aha op zo'n fiets, da is dan ook weer duidelijk, miss begreep ik je bericht wel niet helemaal goed, mooi dat visser een paar optische wijzigingen gaat maken. Ik ben erg benieuwt naar het eindresultaat.  O0 dankuu
(nieuw dilemma, moet ik het nu een visser of een miesen noemen, ik zal m maar opgaan slaan onder de noemer ''miesen, afgebouwt door visser''  0098 )


mark hes

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,918
Reactie #273 Gepost op: 30 september 2011, 18:34:58
nog even verder zagen ;D.  die miesen met roepnummer 40, hulpambulance haaglanden, die ik hierboven heb geplaatst is op de foto gezet bij Visser leeuwarden ( zie Visser logo op het witte reclame bord op de achtergrond). kan iemand me uitleggen wat die ''orginele'' miesen bij Visser doet.
Die 3 sprinter hulpambulances hierboven zijn door akkermans opgebouwt en door amstra geleverd ter vervanging van 3 e classe miesen hulpambulance, dus het lijkt me dat die nieuwe miesen hulpambu ook bij amstra vandaan komt.
akkermans hulpambulance sprinters
http://www.carrosserie-akkermans.nl/index.php?page=medische-voertuigen
foto's onderaan de pagina, er is geen directe link


MarcoIF

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 350
    • RotterDamse Vos
Reactie #274 Gepost op: 1 oktober 2011, 12:34:19
Kort vraagje van mij,
waarom worden dit soort ambulances gebruikt ?
Is een ambu ter grootte van bijvoorbeeld een sprinter niet veel beter qua werkruimte voor de bemanning ?
Groetjes, Marco


mark hes

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,918
Reactie #275 Gepost op: 1 oktober 2011, 14:47:43
Kort vraagje van mij,
waarom worden dit soort ambulances gebruikt ?
Is een ambu ter grootte van bijvoorbeeld een sprinter niet veel beter qua werkruimte voor de bemanning ?
Iedere auto heeft zijn voor- en nadelen, je noemt er zelf al een op in het geval van de sprinter. een nadeel van diezelfde sprinter is weer dat deze is ontwikkeld als bestelbusje, hij is niet ontwikkeld om super comfortabel van a naar b te rijden. in combinatie met luchtvering zal dit overigens wel verbeteren.
Voor een patient is het comfortabel om tussen de voor en achter as te liggen, en als je dit dan ook nog een combineert met een verlengde mercedes, die dus wel is ontwikkel voor rijcomfort, zal een patient liever achterin een e classe liggen. maar in de e-classe heb je weer minder werk ruimte dan in een sprinter.
En er is ook nog een verschil in aanschafprijs omdat een verlengde e-classe ook nog een qau carroserie verbouwt moet worden, terwijl de sprinter maar een paar aanpasingen nodig heeft. Maar de e classe heeft weer een lager brandstof verbruik dan een sprinter.
enz....... :D O0


williamharthoorn

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,527
  • www.112barneveld.nl
Reactie #276 Gepost op: 2 oktober 2011, 08:57:33

Soort voertuig: A ambulance
Merk voertuig: Mercedes-Benz E280CDi
Roepnummer: 09-143
Standplaats: momenteel Ravu Amersfoort
Regio: Utrecht


Ollie974

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 68
Reactie #277 Gepost op: 5 oktober 2011, 09:27:24
New MB E-klasse. 2011 LED Bluelights

New MB E-klasse. 2011 LED Bluelights


mark hes

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,918
Reactie #278 Gepost op: 5 oktober 2011, 11:49:48
New MB E-klasse. 2011 LED Bluelights
Mooi filmpje, en een mooi voertuig natuurlijk O0
En het is natuurlijk een Miesen Bonna 212L, met interieur en en exterieur aanpasingen van autokaross
http://www.autokaross.se/sv/kategori/37/ambulanser.html
http://www.autokaross.se/static/webfiles/miesen_eklass_brochyr_sv_2011.pdf
Ze noemen het zelf een VF 212 maar dat is alleen maar een aanduiding voor het verlengde kale chassis


mark hes

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,918
Reactie #279 Gepost op: 11 november 2011, 18:56:10
foto: eddie b

Binz A2003