Nieuwe C2000 portofoon

Auteur Topic: Nieuwe C2000 portofoon  (gelezen 120636 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Venture

  • Eenheid AD
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,140
Reactie #10 Gepost op: 21 oktober 2008, 06:27:17
met als de MTH800 is hij wat meer GSM-achtig en wat minder porto achtig, zowel in de bediening als de menu structuur. Wat ik heel erg wennen vind aan beide modellen is dat de volumeknop ook kanaalknop is als je hem 1x indrukt. De nieuwe STP8000 die ik krijg heeft dat helaas ook.

Overigens is de MTP850 weer een slagje kleiner dan de MTH800.


mon3aantje

  • Inspecteur, Politie eenheid Den Haag
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 670
Reactie #11 Gepost op: 21 oktober 2008, 12:27:16
met als de MTH800 is hij wat meer GSM-achtig en wat minder porto achtig, zowel in de bediening als de menu structuur. Wat ik heel erg wennen vind aan beide modellen is dat de volumeknop ook kanaalknop is als je hem 1x indrukt. De nieuwe STP8000 die ik krijg heeft dat helaas ook.

Overigens is de MTP850 weer een slagje kleiner dan de MTH800.

Dat was bij ons in Hollands-Midden ook zo. Echter hebben ze ik meen vorig jaar bij het software update rondje ook het eea aangepast op alle porto's dat je alleen nog maar het volume kan regelen via de draaiknop. In het begin had ik ook last van het feit dat je ongemerkt van kanaal kon wisselen. Dat is nu verleden tijd. Dit is echter niet voor elk korps even handig. Korpsen die werken met meerdere kanalan zijn er wel bij gebaat om op een makkelijke en snelle manier te kunnen wisselen van kanaal. Bijv korps Haaglanden werkt met bureaukanalaen. 1 collega een porto op meldkamer kanaal en andere collega porto op bureau kanaal. Gaan de collega's een andere wijk in en willen ze daar communiceren met de collega's van dat bureau dan is het een schakelen ze naar het bureaukanaal van de betreffende wijk. Voor hun is het dus niet handig om de draaiknop functie te laten vervallen.


Hammie

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 642
  • Avatar by Sylvester
Reactie #12 Gepost op: 21 oktober 2008, 13:42:18
De MTP850 is idd een stuk kleiner en lichter, weer wat gewicht minder aan de koppel.
Tevens GPS voorbereid dus in de toekomst kan de centralist bij bijv. een noodoproep direct zien waar de collega zich bevind.
Ben werkzaam als Aspirant bij het korps IJsselland, alle aspiranten hebben nu deze porto gekregen.
"Waakzaam en dienstbaar"  Uitspraken op dit forum zijn


Venture

  • Eenheid AD
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,140
Reactie #13 Gepost op: 22 oktober 2008, 06:22:43
Tevens GPS voorbereid dus in de toekomst kan de centralist bij bijv. een noodoproep direct zien waar de collega zich bevind.

Dat kan echt al jaren, wordt ook al jaren beloof maar is er nog steeds niet, ik snap daar geen * van!! Weet iemand waarom dat zo is?


mon3aantje

  • Inspecteur, Politie eenheid Den Haag
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 670
Reactie #14 Gepost op: 22 oktober 2008, 13:38:49
Wat ik laatst begreep van een centralist van onze meldkamer is dat het allemaal met kosten te maken heeft.

In Hollands-Midden gaan ze zoals het er nu uit ziet vanaf het komend jaar pas werken met GPS. Dan wel alleen op de voertuigen. Ze hebben niet voor een real time systeem gekozen maar voor een systeem waarbij de gps positie om de 15 seconden ververst wordt op het scherm van de centralist. Om de 15 seconden verversen is goedkoper dan gewoon real time de GPS positie te zien.
GPS zal niet gebruikt worden op de porto's waar de functie GPS wel op zit. Een te zware belasting voor het systeem en te hoge kostenpost. Dat was de reden welke ons verteld werd. Misschien dat er mensen hier zijn die wat meer up to date zijn mbt meldkamer praktijken en wat meer info hebben?


Venture

  • Eenheid AD
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,140
Reactie #15 Gepost op: 22 oktober 2008, 15:59:20
Wat ik laatst begreep van een centralist van onze meldkamer is dat het allemaal met kosten te maken heeft.

In Hollands-Midden gaan ze zoals het er nu uit ziet vanaf het komend jaar pas werken met GPS. Dan wel alleen op de voertuigen. Ze hebben niet voor een real time systeem gekozen maar voor een systeem waarbij de gps positie om de 15 seconden ververst wordt op het scherm van de centralist. Om de 15 seconden verversen is goedkoper dan gewoon real time de GPS positie te zien.
GPS zal niet gebruikt worden op de porto's waar de functie GPS wel op zit. Een te zware belasting voor het systeem en te hoge kostenpost. Dat was de reden welke ons verteld werd. Misschien dat er mensen hier zijn die wat meer up to date zijn mbt meldkamer praktijken en wat meer info hebben?

Ja, dat dat systeem met CityGIS werkt, middels een ALVS / UVI nummer dat je bij aanvang van de dienst doorgeeft aan de MK. Standaard verversrate is 30 / 60 seconden, bij calamiteiten kan desgewenst voor 10 sec gekozen worden. De communicatie van dit alles verloopt (bij ons) NIET via C2000 maar via reguliere GSM's met een GRPS abbonement.

Overigens werken wij hier al jaren mee...


Roadkingwarrior

  • Gast
Reactie #16 Gepost op: 31 oktober 2008, 08:17:00
Het probleem van de GPS op de porto is dat dit capaciteit kost van het C2000 netwerk. Hierdoor kan bij calamiteiten waar veel porto's op 1 netwerk komen, het netwerk eerder overbelast worden. Althans dat is het verhaal mij verteld is. Ook zal er wel een kostenpost mee gemoeid zijn.


Venture

  • Eenheid AD
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,140
Reactie #17 Gepost op: 31 oktober 2008, 12:41:34
Heb inmiddels als 'tussenmodel' de MTH800 gekregen, en inderdaad: GPS capable maar disabled.


Nachtbroeder

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,399
Reactie #18 Gepost op: 4 november 2008, 16:04:08
Ja, maar je hoeft toch niet van alle porto's altijd te weten waar ze zich bevinden, voor bikers en looppatrouilles erg handig maar bij de noodhulp/voertuigen heeft het weinig zin denk ik, als ze met twee porto's en een mob in een voertuig postitie's gaan verzenden. En in geval van een grote ramp zou het eventueel uitgeschakeld kunnen worden.

Natuurlijk wel de postitie met een 'noodknopje' meezenden...

Joost


7194

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,128
Reactie #19 Gepost op: 4 november 2008, 16:24:05
Ja, maar je hoeft toch niet van alle porto's altijd te weten waar ze zich bevinden, voor bikers en looppatrouilles erg handig maar bij de noodhulp/voertuigen heeft het weinig zin denk ik, als ze met twee porto's en een mob in een voertuig postitie's gaan verzenden. En in geval van een grote ramp zou het eventueel uitgeschakeld kunnen worden.

Natuurlijk wel de postitie met een 'noodknopje' meezenden...

Joost


Het komt vaak genoeg voor dat agenten van de noodhulp hun voertuig verlaten om welke reden dan ook. Bijvoorbeeld om achter een verdachte aan te rennen. Het is dan zeker wel handig om te weten waar zij zich precies bevinden.  ;)