Nieuwe C2000 portofoon

Auteur Topic: Nieuwe C2000 portofoon  (gelezen 120664 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Proost

  • Politiekundige
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 311
Reactie #130 Gepost op: 29 juli 2019, 17:36:43
Zijn die dynamische sets te vergelijken met de setjes die bij o.a. motorrijders aangemeten worden? Die heb ik namelijk twee en dat is prima compatibel met de insteekkoppeling van je porto.
Zou mooi zijn als we goed uitgerust worden. (al volg ik, voor die ene dag per jaar, niet helemaal waarom die goedkope schuimpjes niet volstaan tegenover de ruim 100 euro kostende op maat gemaakte doppen... maar mij hoor je zeker niet klagen als die er komen)


silque

  • Sheepdog
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,873
Reactie #131 Gepost op: 30 juli 2019, 10:23:56
Nee dat zijn andere sets! Ik betwijfel ook of dit de sets gaan worden die voor iedereen beschikbaar komen, gezien het hoge kostenplaatje  ;)
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.


maarten43

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 80
Reactie #132 Gepost op: 18 juni 2020, 17:09:14
De dynamische gehoorbescherming vind ik maar niks, veel storingen en naar mijn mening dus niet betrouwbaar. Wel ben ik blij met de goedkope op maat gemaakte dopjes. Heeft iemand hier een methode deze te gebruiken met onze eigen Sepura accessoires?

Ik merk namelijk dat ik veel minder aan de volume knop hoef te draaien, omdat het geluid beter doorkomt. Ik heb ondertussen alle (standaard) accessoires geprobeerd, maar kan niets vinden wat lekker zit en goed klinkt.


MrOfficer

  • Hoofdagent eenheid Amsterdam
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 92
Reactie #133 Gepost op: 28 juni 2020, 21:19:22
Ik krijg enorm geïrriteerde gehoorgangen van die gehoorsets, iemand anders hier ook last van?
Na een paar uurtjes dragen moet ik ze echt uitdoen omdat het té veel irriteert...


Groenemotormuis

  • Utrecht
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,743
  • Every day a new day to enjoy
Reactie #134 Gepost op: 28 juni 2020, 21:52:33
Hebben jullie geen earmolds zoals op de foto? Had bij de standaard oordoppen last dat deze uitvielen en dat het omgevingsgeluid erg gedempt werd. Bij de earmolds heb ik gewoon normaal omgevingsgeluid en vallen ze ook niet uit. Daarnaast ook geen last van geïrriteerde oren na een dag lang dragen.

Disclaimer: Alle uitspraken hier worden gedaan op persoonlijke titel en zullen, mogen en kunnen niet worden gezien als officiele uitspraken door wat v


Prio1

  • Generalist GGP
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 547
Reactie #135 Gepost op: 28 juni 2020, 21:59:53
Hebben jullie geen earmolds zoals op de foto? Had bij de standaard oordoppen last dat deze uitvielen en dat het omgevingsgeluid erg gedempt werd. Bij de earmolds heb ik gewoon normaal omgevingsgeluid en vallen ze ook niet uit. Daarnaast ook geen last van geïrriteerde oren na een dag lang dragen.



Ja die kregen wij standaard bij de sepura uitgeleverd.
Mijn uitspraken kunnen nooit in verband worden gebracht met welke organisatie dan ook.


LuukPol

  • Politie Noord-Nederland
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 228
Reactie #136 Gepost op: 29 juni 2020, 11:01:26
Ik denk dat het over de 'nieuwe' gehoorsets gaat die nu aan een ieder in de uitvoering verstrekt zijn (de oorstukjes wel te verstaan). Die zijn weliswaar gevormd naar het eigen oor maar van een hard soort kunststof gemaakt. Zoiets als dit:


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Reactie #137 Gepost op: 29 juni 2020, 16:37:59
Mijn advies is om helemaal geen oortjes te dragen. Kijk anders even op Intranet bij de pagina Gehoorbescherming. Daarin kan je rapporten vinden dat oortjes niet meer dan 4 uur per dag gedragen mogen worden omdat ze anders op lange termijn gehoorschade kunnen opleveren. Als je ze wel draagt zou ik de beschermingsset dragen omdat die, doordat het oor grotendeels afgesloten is, een stuk minder hard hoeft.

Ik krijg enorm geïrriteerde gehoorgangen van die gehoorsets, iemand anders hier ook last van?
Na een paar uurtjes dragen moet ik ze echt uitdoen omdat het té veel irriteert...

Op het moment dat ze bij mij echt goed zitten dan heb ik er weinig last van, maar zodra ze net niet lekker zitten dan gaan ze snel irriteren. Ik draag voor op de motor veel zachte otoplastieken en die zitten vele malen beter. Geen idee waarom men hier voor het harde materiaal heeft gekozen. Dat gaat sneller irriteren.
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


Groenemotormuis

  • Utrecht
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,743
  • Every day a new day to enjoy
Reactie #138 Gepost op: 29 juni 2020, 17:54:57
Mijn advies is om helemaal geen oortjes te dragen.

Ben ik het persoonlijk niet mee eens. Al is het alleen al voor de onderlinge communicatie bij een staande houding zodat er geen info gedeeld hoeft te worden die niet voor derde bedoeld is. Daarnaast is het ook wel fijn dat je de porto/mic niet vol hoeft te zetten om je collega's te horen boven het omgevingsgeluid.

Ben het wel eens dat het oortje goed moet zitten. Ik zweer wat dat betreft bij de ear molds die ik eerder plaatste. Ja deze zijn niet dempend op de motor, daar zal je toch echt andere oortjes voor moeten gebruiken. Maar ze zijn ook niet zo dempend dat je half doof bent aan 1 oor. En past het oortje niet dan zou ik in contact gaan met je aanspreekpunt voor wat betreft die oortjes/porto om te kijken naar een juiste oplossing.
Disclaimer: Alle uitspraken hier worden gedaan op persoonlijke titel en zullen, mogen en kunnen niet worden gezien als officiele uitspraken door wat v


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Reactie #139 Gepost op: 29 juni 2020, 18:03:36
Ben ik het persoonlijk niet mee eens. Al is het alleen al voor de onderlinge communicatie bij een staande houding zodat er geen info gedeeld hoeft te worden die niet voor derde bedoeld is. Daarnaast is het ook wel fijn dat je de porto/mic niet vol hoeft te zetten om je collega's te horen boven het omgevingsgeluid

Tsja, dan moet je ook accepteren dat er een risico is dat je op termijn gehoorschade oploopt. Je komt al heel snel over de maximale 85db heen. In het door mij aangehaalde rapport worden juist die oortjes die jij gebruikt gewreekt omdat je die snel (te) hard zet om het omgevingsgeluid te overstemmen.
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein