Nieuwe C2000 portofoon

Auteur Topic: Nieuwe C2000 portofoon  (gelezen 121274 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

LuukPol

  • Politie Noord-Nederland
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 228
Reactie #140 Gepost op: 29 juni 2020, 19:37:41
Ben ik het persoonlijk niet mee eens. Al is het alleen al voor de onderlinge communicatie bij een staande houding zodat er geen info gedeeld hoeft te worden die niet voor derde bedoeld is. Daarnaast is het ook wel fijn dat je de porto/mic niet vol hoeft te zetten om je collega's te horen boven het omgevingsgeluid.

Ben het wel eens dat het oortje goed moet zitten. Ik zweer wat dat betreft bij de ear molds die ik eerder plaatste. Ja deze zijn niet dempend op de motor, daar zal je toch echt andere oortjes voor moeten gebruiken. Maar ze zijn ook niet zo dempend dat je half doof bent aan 1 oor. En past het oortje niet dan zou ik in contact gaan met je aanspreekpunt voor wat betreft die oortjes/porto om te kijken naar een juiste oplossing.

Ik ben het helemaal met je eens dat een oortje operationeel gezien heel veel voordelen geeft. Echter, voor mij persoonlijk niet ten koste van mijn gehoor.. helaas!


Jim1

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 448
Reactie #141 Gepost op: 6 juli 2020, 15:05:40
Ik ben het helemaal met je eens dat een oortje operationeel gezien heel veel voordelen geeft. Echter, voor mij persoonlijk niet ten koste van mijn gehoor.. helaas!
Op een of andere manier zijn veel collega's in NL helemaal gek van oortjes. In A'dam draagt niemand oortjes en gebruiken we vaak de spreeksleutel of losse porto op de heup. Nooit problemen mee gehad of klachten. Als er gevoelige info over de porto gaat dan vraagt de meldkamer altijd of dit kan. Anders bellen we en los je daarmee het probleem op. Daarbij weegt m.i. ook mee dat wij niet een (1) gespreksgroep gebruiken maar standaard werken op twee belangrijke gespreksgroepen.
Ik ben wel gewend om als motorrijder of biker met oortjes te werken, bijvoorbeeld tijdens evenementen. Daarbij vind ik het fijn dat ik mijn collega's goed of beter kan horen door harder omgevingsgeluid.


kaasje

  • Surveillant VP BPZ
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,996
  • And as always, have nice day!
Reactie #142 Gepost op: 7 juli 2020, 10:42:12
Ik gebruik het door elkaar heen. Met de sneltoets #2 wissel je snel tussen geen oortje en wel oortje. Als ik in de auto zit wil ik het geluid hebben via de mob en niet ook nog door mijn portofoon, als ik lange tijd rondloop of bij een incident sta dan heb ik het op de directe portofoon, als ik in gesprek sta ergens binnen dan doe ik mijn oortje in, even twee drukken op de knop en daar staat het geluid weer op.
Hobby Bobby eenheid Den Haag


silque

  • Sheepdog
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,873
Reactie #143 Gepost op: 8 juli 2020, 09:27:43
Die snap ik niet kaasje, gebruik je een bluetooth oortje dan ofzo?
Bij mij moet ik het oortje erin klikken, dan doet 'ie het. Als ik hem eruit klik, doet 'ie het niet. Niks statusknoppen....

Overigens gebruikte ik toen ik in DH werkte nooit een oortje, en sinds ik in ZWB werk altijd. Vind een oortje persoonlijk fijner, ik hoor het beter en hoef nooit na te denken of er vrijuit gesproken kan worden.
Wij werken ook maar met één porto/gespreksgroep, wat het ook makkelijker maakt als je samen bent.
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.


kaasje

  • Surveillant VP BPZ
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,996
  • And as always, have nice day!
Reactie #144 Gepost op: 8 juli 2020, 18:43:54
Die snap ik niet kaasje, gebruik je een bluetooth oortje dan ofzo?
Bij mij moet ik het oortje erin klikken, dan doet 'ie het. Als ik hem eruit klik, doet 'ie het niet. Niks statusknoppen....

Overigens gebruikte ik toen ik in DH werkte nooit een oortje, en sinds ik in ZWB werk altijd. Vind een oortje persoonlijk fijner, ik hoor het beter en hoef nooit na te denken of er vrijuit gesproken kan worden.
Wij werken ook maar met één porto/gespreksgroep, wat het ook makkelijker maakt als je samen bent.
Met de nieuwe portofoon kan je kiezen of je het via de portofoon wil hebben of via je accessoires. Ik gebruik dan de kleine spreeksleutel met het verbonden oortje en de portofoon op de borst. Je kan dan eenvoudig schakelen.
Hobby Bobby eenheid Den Haag


silque

  • Sheepdog
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,873
Reactie #145 Gepost op: 9 juli 2020, 13:33:23
Nooit geweten, thanks!
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.