Nieuwe C2000 portofoon

Auteur Topic: Nieuwe C2000 portofoon  (gelezen 120626 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #30 Gepost op: 15 april 2009, 21:58:54
Wij hebben bovenstaande op onze Motorola spreeksleutels (gewoon met een 3.5 mm plug in de aux uitgang van de spreeksleutel), zeker in de horeca of met evenementen ideaal ...
Tijdens gewone noodhulp vind ik het niet prettig, je ene oor zit echt dicht en dempt dermate het geluid, dat normaal communiceren in een auto ook niet echt prettig meer is  ;)
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


MNL-5200

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,679
Reactie #31 Gepost op: 16 april 2009, 23:16:30
In Utrecht gebruiken ze de LEP190 van Lowe. Perfect dingetje.



Venture

  • Eenheid AD
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,140
Reactie #32 Gepost op: 27 mei 2009, 20:43:42
In Utrecht gebruiken ze de LEP190 van Lowe. Perfect dingetje.



Onze MK geeft aan dat ik erg slecht (hol) te verstaan ben met die Lowe oortjes...

Portofoonvraag: wie gebruikt de MTH800 ook en heeft last van het volgende:
Wanneer de groep in gebruik is en je status-t op dat moment iets (spraakaanvraag ofzo), dat hij de status oneindig lang blijft doorsturen (ook duidelijk te zien in het scherm)

Het is niet zo erg, maar laatst urgente aanvraag gedaan i.v.m. hectische situatie, en MK zei dat ik 25x (in 2/3 sec's) een urgente spraakaanvraag verzonden had. Nog erger: kon zelf niet spreken daardoor.

Krijg binnenkort sowiezo nieuwe firmware die dat waarschijnlijk oplost, maar vroeg me af of meer mensen dat hadden.

[ontopic]
De STP8000 van Sepura bevalt matig. Bedieningsgemak, verstaanbaarheid en solide bouw: een 10+

Wat betreft accesoires, programmeerbaarheid e.d. een 1.

Spreeksleutel met statusknoppen kan alleen geleverd worden met een antenne erop. Statusknoppen op de spreeksleutel zijn alleen te programmeren in de stijl: aanraken = verzenden. Indrukken, 2 seconden vasthouden en dan verzenden is niet mogelijk...

Los oortje in de porto is niet mogelijk...

Voorlopig blijf ik 'm nog dragen, maar het is (nog) geen daverend succes... Maar m'n MTH800 eigenlijk ook niet, dus ach :)


MNL-5200

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,679
Reactie #33 Gepost op: 27 mei 2009, 23:26:14
Dat holle/blikkerige geluid zal (waarschijnlijk) wel aan je porto liggen. Hier gebruikt iedereen ze en heeft eigenlijk niemand er last van. Wel had ik laatst een gare porto (aansluiting bij oortje was kapot) waardoor ik ook niet te verstaan was met oortje maar wel gewoon.

Status aanvraag hebben ze in Utrecht gelukkig afgeschaft dus daar kan ik je niet bij helpen.  

Maar begrijp ik uit je verhaal dat STP8000 geen succes is en je daarom steeds met de MTH800 loopt? Wordt dat ws ook de opvolger bij jullie?


christiaan1992

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 8
Reactie #34 Gepost op: 15 november 2009, 14:50:08
Doe mij maar de THR880 van Nokia hier die we hier sinds c2000 in A-A gebruiken.
Modern apparaatje alleen in het begin een beetje ingewikkeld in het gebruik


Venture

  • Eenheid AD
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,140
Reactie #35 Gepost op: 24 juni 2010, 20:45:17
Inmiddels heb ik wat meer ervaring met deze portofoon, en heeft hij een dikke voldoende inmiddels. Hij bevalt goed, is degelijk. Sepura heeft ons de aangepaste spreeksleutels geleverd en die werken ook prima. Ik zou nog wat foto's posten kennelijk van de klickfast dock op mijn dienstkleding; ik heb alleen bij het (winter)uniform de lusjes erop laten maken, op mijn overhemden heb ik het geprobeerd maar dat werkt niet. De porto is daar te zwaar voor.



MNL-5200

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,679
Reactie #36 Gepost op: 7 oktober 2012, 13:32:13
Inmiddels is Utrecht ook eindelijk over op nieuwe porto's: de Motorola mtp850s.

De variant met de lange antenne voor beter bereik. Eerste ervaringen zijn goed, erg handzaam en eindelijk een fatsoenlijke spreeksleutel aansluitin. door het korps ook een fatsoenlijke houder uitgereikt gekregen, eentje waarbij je de porto niet extra hoeft te beveiligen met allerlei trekkoorden om er voor te zorgen dat het ding niet van je koppel valt tijdens een sprintje of als je uit de auto stapt  O0


7194

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,128
Reactie #37 Gepost op: 7 oktober 2012, 13:59:27
Inmiddels is Utrecht ook eindelijk over op nieuwe porto's: de Motorola mtp850s.

De variant met de lange antenne voor beter bereik. Eerste ervaringen zijn goed, erg handzaam en eindelijk een fatsoenlijke spreeksleutel aansluitin. door het korps ook een fatsoenlijke houder uitgereikt gekregen, eentje waarbij je de porto niet extra hoeft te beveiligen met allerlei trekkoorden om er voor te zorgen dat het ding niet van je koppel valt tijdens een sprintje of als je uit de auto stapt  O0

Sinds enkele dagen in gebruik. Fijne portofoon... Als ik één klein nadeel mag noemen is dat de aansluiting van het oortje. Deze zit wel robuust vast, echter wijst het draad omhoog. Dit geeft wat last zodra je het draadje onder de kleding wilt laten lopen.


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Reactie #38 Gepost op: 7 oktober 2012, 15:54:41
Opvallend dat Flevoland net over stapt op de Sepura stp8038. Dan zijn er binnen de toekomstige regio alsnog weer verschillen in materiaal gebruik...
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


peen van dienst

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,287
Reactie #39 Gepost op: 7 oktober 2012, 16:30:43
Dit geeft wat last zodra je het draadje onder de kleding wilt laten lopen.
Waar sluit je die op aan ?

Bij regio15 hebben we ook de 850'sen en daarbij de speakermicrofoon. In de praktijk betekent dat: speakermicrofoon op de schouder vast; daar gaat dan het eventuele oortje in. Dus: kort stukje draad tussen speakermicrofoon en oortje. We hebben op de schouders daarvoor een D-ring laten vastzetten, om die microfoon aan vast te zetten bedoel ik.

Voor die oortjes gebruiken we overigens gewone MP3 koptelefoons (klasse: die van 15 euro zeg maar). Eén oorschelpje afknippen en je hebt een oortje van betere kwaliteit dan de officiële Motorola 'in ear' oortjes.

Overigens: met de 'S' versie heb je een mooie stevige accessoire connector. We gebruiken ze nu al meer dan een jaar; op straat, in de regen, we laten ze soms vallen, noem maar op. Blijven het gewoon doen.

Peen
Redacteur van