Nieuwe C2000 portofoon

Auteur Topic: Nieuwe C2000 portofoon  (gelezen 120667 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Groenemotormuis

  • Utrecht
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,743
  • Every day a new day to enjoy
Reactie #50 Gepost op: 14 oktober 2015, 21:57:34
Even een hele zware topic kick,

heeft iemand al iets over de aanbesteding gehoord voor de nieuwe portofoons? Laatste wat ik hoorde was dat de aanbesteding onderzocht werd in het kader van het Pon verhaal maar sinds die tijd helemaal niks. Al gaan er al wel geruchten dat er in de 1e helft van volgend jaar nieuwe porto's worden aangeschaft.
Disclaimer: Alle uitspraken hier worden gedaan op persoonlijke titel en zullen, mogen en kunnen niet worden gezien als officiele uitspraken door wat v


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Reactie #51 Gepost op: 14 oktober 2015, 22:25:43
De aanbesteding wordt geschreven en er heeft een marktconsultatie plaats gevonden. Gaat nog wel even duren dus.
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,585
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #52 Gepost op: 14 oktober 2015, 22:53:19
Marktconsultatie aanbesteding portofoons politie
Laatste update: 12-10-2015 | 16:00

Nederland - De politie zet weer een stap in de aanbesteding van nieuwe portofoons en mobilofoons. Op maandag 12 oktober gaat zij hierover in gesprek met de belangrijkste marktpartijen om de wensen van de gebruikers vroegtijdig af te stemmen op de verwachtingen van de leveranciers. Directeur Inkoopbeleid Siep Eilander geeft een toelichting.

De politie bereidt de aanbesteding van randapparatuur C2000 voor. Daarbij gaat het onder meer om de aanschaf van nieuwe portofoons en mobilofoons. Eerdere aanbestedingen door het korps gaven aanleiding om de tot dan toe gehanteerde werkwijze tegen het licht te houden. Dit resulteerde in een nieuwe aanpak die beter tegemoetkomt aan wat de markt te bieden heeft en tegelijkertijd vasthoudt aan een aantal belangrijke operationele criteria die de politie stelt aan het gebruik van portofoons.

Betere balans
Siep Eilander, directeur Inkoopbeleid: ‘Vooruitlopend op deze aanbesteding organiseert het korps op maandag 12 oktober een zogenaamde marktconsultatie. Daarbij gaat de politie in gesprek met de belangrijkste marktpartijen om te toetsen of onze wensen aansluiten bij wat producenten en leveranciers verwachten en kunnen leveren. Wij willen op deze manier een betere balans creëren tussen enerzijds onze eigen doelstellingen en anderzijds onze inkoopverantwoordelijkheid als overheidsorganisatie. De marktconsultatie stelt ons tevens in de gelegenheid om nog een aantal inhoudelijke aspecten met de betrokken partijen te bespreken.’

Tevredenheid van alle partijen
Na deze marktconsultatie werkt de politie de aanbesteding intern verder uit, licht Eilander toe: ‘Wij laten onze voorgenomen aanbesteding vervolgens eerst uitvoerig toetsen. Ook door onafhankelijke deskundigen. Daarna volgt de formele besluitvorming door de korpsleiding en advisering door de medezeggenschap. Daarbij wordt onder meer gekeken naar de mogelijkheden en gevolgen van het op de persoon uitreiken van portofoons. Naar verwachting kunnen wij uiteindelijk eind 2015 de aanbesteding voor randapparatuur C2000 publiceren. In het bedrijfsleven is marktconsultatie overigens een gebruikelijk verschijnsel. Het korps hanteerde deze methode dit jaar ook bij de aanbesteding van politievoertuigen. Tot tevredenheid van alle partijen.’

BRON: https://www.politie.nl/nieuws/2015/oktober/12/00-marktconsultatie-aanbesteding-portofoons-politie.html
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen


Germen

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 66
Reactie #53 Gepost op: 15 oktober 2015, 11:32:01
Laatst bij de "supura" op de PA gezien/gehoord dat wanneer er gezonden wordt en je de spreeksleutel in drukt je een korte bezettoon hoort en daar doorheen nog wel het gesprek blijft horen.
Nu is het zo, althans bij de Motorola, dat je een heel stuk van het gesprek mist wanneer je de spreeksleutel indrukt terwijl er nog gezonden wordt.

Lijkt me erg handig om mee te nemen bij de aanbesteding. Nu mis je vaak delen van de communicatie.
(Maar goed, misschien is dit ook softwarematig te programmeren)


Jeroen1982

  • Medewerker GGP
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 187
Reactie #54 Gepost op: 15 oktober 2015, 12:18:49
Citaat van: Roadkingwarrior link=msg=603645 date=1225437420
Het probleem van de GPS op de porto is dat dit capaciteit kost van het C2000 netwerk. Hierdoor kan bij calamiteiten waar veel porto's op 1 netwerk komen, het netwerk eerder overbelast worden. Althans dat is het verhaal mij verteld is. Ook zal er wel een kostenpost mee gemoeid zijn.

Dat heeft niet zo zeer met de capaciteit van het c2000 netwerk te maken maar met de doorgaans slechte capaciteit van de batterijen/accu's. Ieder C2000 randapparaat zendt om de zoveel tijd (seconden) een signaal naar de MAst zodat het netwerk weet dat de porto/mobilifoon whateaver nog "online" is, het GPS gebeuren is ook digitaal dus dat wordt meegezonden. Als dat al capaciteit kost dan zou dat nagenjoeg nihil zijn.


AureliusM

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 789
  • A'dam
Reactie #55 Gepost op: 15 oktober 2015, 13:34:31
Citaat van: Germen link=msg=1378648 date=1444901521
Laatst bij de "supura" op de PA gezien/gehoord dat wanneer er gezonden wordt en je de spreeksleutel in drukt je een korte bezettoon hoort en daar doorheen nog wel het gesprek blijft horen.
Nu is het zo, althans bij de Motorola, dat je een heel stuk van het gesprek mist wanneer je de spreeksleutel indrukt terwijl er nog gezonden wordt.

Lijkt me erg handig om mee te nemen bij de aanbesteding. Nu mis je vaak delen van de communicatie.
(Maar goed, misschien is dit ook softwarematig te programmeren)

Voorheen kon je bij de Amsterdamse portofoons de waarschuwingstonen uit zetten. mensen vonden het blijkbaar irritant dat de portofoon geluid maakte..
Maar sinds de nieuwe software update er is is dat niet meer mogelijk. Dit houdt oa in dat als je de spreeksleutel indrukt er een dubbele piep komt. Na die piep kan er gesproken worden. Voorheen, toen de geluiden uit geschakeld konden worden, hoorde je niets. En dan miste men soms het eerste deel van het gesprek.


flowcop

  • Gen. GGP
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 167
Reactie #56 Gepost op: 15 oktober 2015, 15:07:20
Citaat van: AureliusM link=msg=1378663 date=1444908871
Voorheen kon je bij de Amsterdamse portofoons de waarschuwingstonen uit zetten. mensen vonden het blijkbaar irritant dat de portofoon geluid maakte..
Maar sinds de nieuwe software update er is is dat niet meer mogelijk. Dit houdt oa in dat als je de spreeksleutel indrukt er een dubbele piep komt. Na die piep kan er gesproken worden. Voorheen, toen de geluiden uit geschakeld konden worden, hoorde je niets. En dan miste men soms het eerste deel van het gesprek.

Ze vervloeken mij hier voor het aanzetten van de tonen 998765. Ik vind het alleen maar handig want dan weet ik wanneer de lijn open is en/of bezet is.
Daarnaast hoop ik dat de nieuwe portofoons een GPS functie krijgen zodat we niet perse afhankelijk hoeven te zijn van AVLS of PBS. Als biker zie ik deze functie wel graag verschijnen.
Eenheid Zeeland-West Brabant - District Hart van Brabant


AureliusM

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 789
  • A'dam
Reactie #57 Gepost op: 15 oktober 2015, 17:43:06
Citaat van: flowcop link=msg=1378673 date=1444914440
Ze vervloeken mij hier voor het aanzetten van de tonen 998765. Ik vind het alleen maar handig want dan weet ik wanneer de lijn open is en/of bezet is.
Daarnaast hoop ik dat de nieuwe portofoons een GPS functie krijgen zodat we niet perse afhankelijk hoeven te zijn van AVLS of PBS. Als biker zie ik deze functie wel graag verschijnen.

haha, laat ze maar lullen.


Cop/Fireman

  • Generalist GGP; tevens Biker en taakaccenthouder C2000
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 345
  • Hoofdagent en overige HV diensten geïnterreseerd
Reactie #58 Gepost op: 4 juli 2016, 20:17:01
Ik ben benieuwd of iemand nog nieuws heeft mbt de aanbesteding van de nieuwe C2000 randapparatuur van de politie?
"Waakzaam & Dienstbaar"


HGL

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 660
Reactie #59 Gepost op: 21 september 2016, 22:21:06
Is er nog iemand die informatie heeft over de al jaaaaaaren durende aanbesteding mbt nieuwe C2000 randapparaten?

Zou toch onderhand iets bekend moeten zijn zou je zeggen ;-)