Nieuwe C2000 portofoon

Auteur Topic: Nieuwe C2000 portofoon  (gelezen 121384 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Reactie #80 Gepost op: 25 juni 2018, 14:52:43
Ik ga er vanuit dat het voor de BPZ landelijk hetzelfde zal werken. Waarschijnlijk dat AOT, OT, AE wel ander materiaal krijgen.

Ik ben sinds de overstap van Midden-Nederland van de Motorola MTP850 naar de MTH800 gegaan, en wat een drama is dat. Wel compacter en lichter maar ook een stuk slechter zendbereik. Ik kan niet wachten tot we iets anders krijgen. In het verleden wel met de STP9000 gewerkt van Sepura en dat ding werkte prima!

Ik hoop vooral dat wij als LE Dienst Infrastructuur de mogelijkheid krijgen makkelijker te schakelen van naar het regionale OC. Nu nog gaat dat via EBG's met allemaal hun eigen snelkeuze en dan nog maken bepaalde meldkamers keuzes of wij wel of niet mogen meeluisteren op reguliere gespreksgroep.
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


silque

  • Sheepdog
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,873
Reactie #81 Gepost op: 25 juni 2018, 19:24:22
Ja klopt, maar volgensmij heeft dat weinig met de porto te maken maar meer met de programmering. Theoretisch gezien kun je met de huidige motorola porto ook standaard naar ieder OC schakelen en meeluisteren. De praktijk is dat ze dat geblokkeerd hebben (lees: ze hebben die groepen er niet ingezet) en dat het dus via een EBG moet.

Wat ik begrepen heb is dat gedaan om meeluisteren te voorkomen.
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Reactie #82 Gepost op: 25 juni 2018, 21:22:50
Klopt. De meeste EBG's staan gewoon open, ik heb een pagina van het boekje vol nummertjes om te schakelen  e050
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


Groenemotormuis

  • Utrecht
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,743
  • Every day a new day to enjoy
Reactie #83 Gepost op: 26 juni 2018, 09:36:33
How... die had ik even niet aan zien komen, misschien staan slapen.
Is dit voor het hele land hetzelfde, of zijn er nog eenheden die afwijken?
Is al een tijdje bekend hoor  ;) maar is inderdaad tussen de grote trompet van de auto's en taser een beetje weggevallen. Ze worden in 3 aanbestedingen uitgeleverd (vanwege het PON verhaal) en in de eerste zitten de LE, Politie academie, een regio als ik het goed had, Douane en DV&O. 2e aanbesteding is als goed is bijna afgerond, 3 moet nog starten. Gaat bij 2 en 3 met name om de prijs, kunnen maar een aantal aanbieders wat indienen omdat die al door de eerste ronde gekomen zijn.

Het kan dus zijn dat er een andere leverancier komt als die lager weet te bieden. Heb hem al in mijn handen gehad en deze voelt wel goed. Ook veel meer mogelijkheden qua aansluiting van oortjes en dergelijke. kunnen we weer jaren mee vooruit. Ook handig is dat deze volledig water dicht is. Je kan een vuile dus gewoon afwassen zonder problemen, en voor de water eenheden kunnen hem "per ongeluk  998765" laten vallen in het water zonder dat hij ermee stopt.
Disclaimer: Alle uitspraken hier worden gedaan op persoonlijke titel en zullen, mogen en kunnen niet worden gezien als officiele uitspraken door wat v


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Reactie #84 Gepost op: 26 juni 2018, 10:00:40
Dat laatste gebeurd bij onze dienst nooit e050. Nu nog duikers vinden die hem dan terug kunnen halen ;)
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


silque

  • Sheepdog
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,873
Reactie #85 Gepost op: 26 juni 2018, 10:30:08
@Groenemotormuis, ah het is dus nog niet definitief voor alle politie eenheden? Er bestaat een kans dat sommige eenheden een afwijkende portofoon krijgen?
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.


Groenemotormuis

  • Utrecht
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,743
  • Every day a new day to enjoy
Reactie #86 Gepost op: 26 juni 2018, 10:51:22
@Groenemotormuis, ah het is dus nog niet definitief voor alle politie eenheden? Er bestaat een kans dat sommige eenheden een afwijkende portofoon krijgen?
Ja, als een van de andere aanbieders toch nog lager weet te bieden zouden deze de 2e of 3e ronde kunnen winnen.
Disclaimer: Alle uitspraken hier worden gedaan op persoonlijke titel en zullen, mogen en kunnen niet worden gezien als officiele uitspraken door wat v


LuukPol

  • Politie Noord-Nederland
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 228
Reactie #87 Gepost op: 26 juni 2018, 22:37:38
Hoi!

In Noord-Nederland is de uitrol begonnen en ik ben inmiddels enkele maanden de trotse eigenaar van porto nr. 30  998765. Werkt allemaal mooi, even wennen in het schakelen en aanmelden. Er werd een ware scheepsvracht aan oortjes bij geleverd. Wel bleek het tasje niet perfect, de porto past niet goed en het aantal valse aanvragen spraak urgent is enorm gestegen de afgelopen periode..

Met de levering van deze porto´s zijn wij ook overgegaan op porto´s op de man (zoals dat in ons district vóór de reorganisatie ook was), het enige wat nu verdwijnt is de extra porto die wij vaak meenamen in de drukke nachten of met bepaalde acties maar zoals ze zeggen, alles went.


Cop/Fireman

  • Generalist GGP; tevens Biker en taakaccenthouder C2000
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 345
  • Hoofdagent en overige HV diensten geïnterreseerd
Reactie #88 Gepost op: 26 juni 2018, 23:58:13
Hoi!

In Noord-Nederland is de uitrol begonnen en ik ben inmiddels enkele maanden de trotse eigenaar van porto nr. 30  998765. Werkt allemaal mooi, even wennen in het schakelen en aanmelden. Er werd een ware scheepsvracht aan oortjes bij geleverd. Wel bleek het tasje niet perfect, de porto past niet goed en het aantal valse aanvragen spraak urgent is enorm gestegen de afgelopen periode..

Met de levering van deze porto´s zijn wij ook overgegaan op porto´s op de man (zoals dat in ons district vóór de reorganisatie ook was), het enige wat nu verdwijnt is de extra porto die wij vaak meenamen in de drukke nachten of met bepaalde acties maar zoals ze zeggen, alles went.

Zijn jullie van de 1e of 2e fase? En jullie hebben ook Sepura?
"Waakzaam & Dienstbaar"


LuukPol

  • Politie Noord-Nederland
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 228
Reactie #89 Gepost op: 27 juni 2018, 17:09:22
Zijn jullie van de 1e of 2e fase? En jullie hebben ook Sepura?

Oeh, de fase durf ik zo niet te zeggen, dan moet ik onze portoman even vragen. Ja, een Sepura SC2020!