Nieuwe C2000 portofoon

Auteur Topic: Nieuwe C2000 portofoon  (gelezen 120624 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Cop/Fireman

  • Generalist GGP; tevens Biker en taakaccenthouder C2000
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 345
  • Hoofdagent en overige HV diensten geïnterreseerd
Reactie #100 Gepost op: 2 oktober 2018, 13:24:08
Ik, als KI, wordt in dec opgeleid. Eenheid Den Haag gaan onder voorbehoud Jan. 2019 starten met de uitrol
"Waakzaam & Dienstbaar"


Prio1

  • Generalist GGP
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 547
Reactie #101 Gepost op: 2 oktober 2018, 15:59:22
Ik, als KI, wordt in dec opgeleid. Eenheid Den Haag gaan onder voorbehoud Jan. 2019 starten met de uitrol

Mooi, snel mijn oude porto vervangen! Krijgt de rest van Den Haag nu ook de porto op de man?
Mijn uitspraken kunnen nooit in verband worden gebracht met welke organisatie dan ook.


MNL-5200

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,679
Reactie #102 Gepost op: 2 oktober 2018, 18:19:41
Ja, iedereen.


PietjePuk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,672
Reactie #103 Gepost op: 2 oktober 2018, 18:25:46
Dat zou erg goed nieuws zijn...


Rhophy

  • Politiekundige
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 18
Reactie #104 Gepost op: 10 oktober 2018, 13:56:30
Gisteren mijn oude Motorola porto omgeruild voor de nieuwe Sepura. Ik vind er zowel voor- als nadelen aan zitten.

Voordelen: Schakelen tussen gespreksgroepen gaat sneller en meer intuïtief. Je kunt ook gespreksgroepen opzoeken in de lijst per eenheid. Menu is duidelijk.

Nadelen: Hij is in het hoesje een stuk dikker dan de Motorola en het wat het meest tegenvalt is het opladen. Dat moet door een laadblokje in te haken aan de porto en dan een schroefje aandraaien. Wat een gepruts. Ook de spreeksleutel moet je op die manier vastmaken. De Motorola was met een kliksysteem makkelijker te gebruiken.

De Sepura spreeksleutel is groter dan mijn vorige maar heeft wel een knop voor spraakaanvraag en volumeknoppen. Daarnaast kreeg ik diverse soorten oortjes en verdekte spreeksleutels.


guest16442

  • Gast
Reactie #105 Gepost op: 10 oktober 2018, 22:08:57
Zijn dit dan niet dezelfde Sepura's als in eenheid Rotterdam? Daar wissel je de batterij gewoon bij aanvang dienst om voor een nieuwe (kwestie van eruit klikken, erin klikken - makkelijker kan bijna niet). Er staan in elk bureau oplaadwanden waar tíg batterijen in zitten ter opladen.


Groenemotormuis

  • Utrecht
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,743
  • Every day a new day to enjoy
Reactie #106 Gepost op: 11 oktober 2018, 19:07:06
Zijn dit dan niet dezelfde Sepura's als in eenheid Rotterdam? Daar wissel je de batterij gewoon bij aanvang dienst om voor een nieuwe (kwestie van eruit klikken, erin klikken - makkelijker kan bijna niet). Er staan in elk bureau oplaadwanden waar tíg batterijen in zitten ter opladen.
Is dezelfde, alleen dit kan dus per regio veranderen. Of je stopt de batterij in de lader, of je laad je eigen porto op via de kabel.
Disclaimer: Alle uitspraken hier worden gedaan op persoonlijke titel en zullen, mogen en kunnen niet worden gezien als officiele uitspraken door wat v


Rhophy

  • Politiekundige
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 18
Reactie #107 Gepost op: 11 oktober 2018, 21:51:28
Zijn dit dan niet dezelfde Sepura's als in eenheid Rotterdam? Daar wissel je de batterij gewoon bij aanvang dienst om voor een nieuwe (kwestie van eruit klikken, erin klikken - makkelijker kan bijna niet). Er staan in elk bureau oplaadwanden waar tíg batterijen in zitten ter opladen.

Vandaag begreep ik dat er inderdaad laadstations worden geplaatst en dat de batterij per dienst kan worden gewisseld. Tot nu toe moesten we onze porto zelf opladen in onze kledingkast


Cop/Fireman

  • Generalist GGP; tevens Biker en taakaccenthouder C2000
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 345
  • Hoofdagent en overige HV diensten geïnterreseerd
Reactie #108 Gepost op: 12 oktober 2018, 14:26:28
Ik heb ook begrepen dat men de manier van laden wil dmv ‘algemene’ laadstations wil.

Ik weet uit eigen ervaring dat deze manier alleen maar slechte accu’s opleveren.

Als je verantwoordelijk bent voor zelf laden, blijft de conditie van de accu vele malen beter! Uiteindelijk kostenbesparend, denk ik.

Ik hoop dat degene die spullen uitleveren dat ook snel gaan inzien.

"Waakzaam & Dienstbaar"


Citroen

  • Nationale Politie
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 190
  • Better safe than sorry
Reactie #109 Gepost op: 12 oktober 2018, 18:04:44
Ik heb ook begrepen dat men de manier van laden wil dmv ‘algemene’ laadstations wil.

Ik weet uit eigen ervaring dat deze manier alleen maar slechte accu’s opleveren.

Als je verantwoordelijk bent voor zelf laden, blijft de conditie van de accu vele malen beter! Uiteindelijk kostenbesparend, denk ik.

Ik hoop dat degene die spullen uitleveren dat ook snel gaan inzien.

Batterijen van het "oude" en nieuwe model zijn hetzelfde.
De laadstations (foto) zijn professioneel en zodra de batterij opgeladen is stopt het laadproces.

Op mijn bureau hebben we al jaren dezelfde batterijen, dus over de conditie zou ik me geen zorgen maken.
Al mijn uitspraken zijn op persoonlijke titel en kunnen nooit gelinkt worden aan welke organisatie dan ook.