Welke zaklamp gebruiken jullie?

Auteur Topic: Welke zaklamp gebruiken jullie?  (gelezen 61735 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Professor in fictie

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 416
  • ^Samen sta je sterk^
Reactie #40 Gepost op: 25 maart 2011, 11:02:12
Ik heb de fenix PD30 R5 binnen. Heel leuk en klein. Heel fel, redelijk worplengte.

Mag je een verdachte eigenlijk aanhouden en of verrassen met de strobefunctie? Zelfs met dag licht is het al extreem fel, kan me voorstellen dat ie mand snachts een aantal minuten enkel sterretjes ziet.

Mag het?
Zo ja wordt er met IBT aandacht besteed? Om bijvoorbeeld de lamp cq het licht uit de lamp te gebruiken bij een aanhouding.?
Freude am Fahren


Frank.

  • Hoofdagent
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,170
Reactie #41 Gepost op: 25 maart 2011, 11:11:40
Mag je een verdachte eigenlijk aanhouden en of verrassen met de strobefunctie? Zelfs met dag licht is het al extreem fel, kan me voorstellen dat ie mand snachts een aantal minuten enkel sterretjes ziet.

Mag het?
Zo ja wordt er met IBT aandacht besteed? Om bijvoorbeeld de lamp cq het licht uit de lamp te gebruiken bij een aanhouding.?

Op al je vragen: ja! 0098


Lt. Col. Me

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,568
  • Nederland moet door!
Reactie #42 Gepost op: 25 maart 2011, 15:02:31
Jarenlang "getrouwd" geweest met mijn MagCharger. Op een gegeven moment een SL-20XP er bij gekregen vanwege de LED functie, en sinds enige tijd bijna geheel over op een lekker lichte en compacte Streamlight Strion LED, zowel tactisch als in het verkeer. De investering waard!
"Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts." -- Winston Churchill


Rescue

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,278
Reactie #43 Gepost op: 25 maart 2011, 21:24:24
Streamlight Sidewinder Tactical Flashlight aan mijn uitrusting toegevoegd..  en dat is zeker een blijvertje..



Een veel lamp, super robuust, en nu al flink meestal misbruikt, en doet het geweldig..  Daar te bevestigen aan mijn uitrusting waar ik maar wil. Rood, Blauw, Wit licht.. simpel te regelen, ook met stevige handschoenen aan...


dielangemotormuis

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,094
Reactie #44 Gepost op: 26 maart 2011, 20:28:57
Magcharger van de baas. Standaard in het vtg.
Aan de riem een INOVA T3.
In het borstzakje de Quiglite Ultra Violet.

De laatste 2 bij Firstcarecompany


AI4

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 103
Reactie #45 Gepost op: 29 maart 2011, 19:35:02
Ook hier een Magcharger van de baas, blijft de beste naar mijn mening.
Wel gaan mijn accu's ontzettend kort mee, wat zijn jullie ervaringen hier mee?
heeft iemand idee hoe ik de zaklamp het beste kan opbergen voor lange tijd,
 zonder schade aan te richten aan de accu, in de oplader of eruit? of toch om en om?
 O0


Ehv-er

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 676
Reactie #46 Gepost op: 29 maart 2011, 23:16:03
Beste is gewoon om de lamp niet constant in de lader te zetten. En regelmatig de lamp gebruiken. Desnoods gewoon aanzetten en eventjes en laten staan om de batterij maar te belasten. Een batterij die nooit belast word, of constant aan de lader hangt gaat ook stuk.


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Reactie #47 Gepost op: 30 maart 2011, 19:46:12
Laat ook de batterij regelmatig helemaal leeglopen. Als hij telkens vanaf half leeg of voller opgeladen wordt gaat de batterijkwaliteit met grote stappen achteruit.
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


Guust

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 723
  • Don't shoot the messenger!
Reactie #48 Gepost op: 31 maart 2011, 10:16:22
Ik heb de fenix PD30 R5 binnen. Heel leuk en klein. Heel fel, redelijk worplengte.

Hahahaha een redelijke worplengte..  dat is een goeie, Prof.
Ik schat in dat je de fenix wel 20 meter ver kan gooien.  >:D


AI4

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 103
Reactie #49 Gepost op: 8 april 2011, 11:03:12
bedankt voor de tips! het klopt inderdaad, dat hij 95% van de tijd in de lader hangt.
Hopen dat ik nu wat langer dan 3 maand met een accu kan doen! ik ben overigens
wel benieuwd, hoelang gaat bij jullie de accu van de MagCharger mee?