Onregelmatig werken en kinderopvang

Auteur Topic: Onregelmatig werken en kinderopvang  (gelezen 10903 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Gast48368

  • Gast
Gepost op: 27 september 2008, 21:17:44
Het onderwerp zegt het al, hoe hebben jullie de kinderopvang geregeld, of regelt jullie werkgever kinderopvang?

Ik merk dat de kinderopvangcentras hier helemaal niet flexibel in zijn....met als gevolg dat als ik zou gaan werken, ik alle dagen van de week "in moet huren" omdat mijn vriend op onregelmatige dagen werkt.

Alle reakties/suggesties zijn welkom. O0




Bozo

  • Kerninstructeur C2000
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 832
Reactie #1 Gepost op: 27 september 2008, 23:06:32
Wij liepen tegen het zelfde probleem aan. Het gebeurt geregeld dat ik roostervrij ben op de dagen dat mijn vrouw werkt, maar bij de kinderopvang moet je voor vaste dagen inschrijven en betalen. Heb je een week geen kinderopvang nodig, moet je evengoed wel betalen voor het plekkie van je kind.

Zelf werk ik ook onregelmatig en mijn vrouw werkt 2,5 dag per week. Als wij beide aan het werk zijn worden de kinderen (5 en 1) opgevangen door m'n ouders. Zij wonen in dezelfde plaats als wij en via een gastouderconstructie hoeven ze niet voor niets op te passen en zitten de kinderen op een vertouwd adres dat ook nog eens erg flexibel is met oppastijden  ;) . Zou dit niet mogelijk geweest zijn, dan was mijn vrouw een stuk minder gaan werken. In de praktijk komt het er op neer dat m'n ouders gemiddeld zo'n 1,5 dag per week oppassen, de overige uren dat mijn vrouw buiten de deur werkt, ben ik thuis. Gelukkig zijn onze beide werkgevers behoorlijk flexibel met werktijden. Ik kan regelmatig met een collega van dienst ruilen en voor mijn vrouw geldt dat zij een deel van haar uren zelf kan bepalen.
Vroeger, toen je koe nog met een korte oe schreef!


uienknotje

  • Gast
Reactie #2 Gepost op: 28 september 2008, 09:30:09
Wij hebben flexibele opvang. De kinderopvang is afgestemd op het rooster van mijn vrouw en als ze nachtdienst heeft ben ik thuis want ik werk over het algemeen overdag.  :)


Gast48368

  • Gast
Reactie #3 Gepost op: 30 september 2008, 18:46:58
Wat bedoel je met flexibele opvang? Kinderdagverblijf, oppas aan huis, oid?

Aan de reakties te zien, zijn er niet veel hulpverleners met kids die werken......of ze hebben geen kids, kan ook nog  :)


Shave

  • Beroepsbrandweerman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,355
Reactie #4 Gepost op: 30 september 2008, 19:41:33
Ik ben ook wel benieuwd eigenlijk  8)


Jeroen!

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,547
Reactie #5 Gepost op: 30 september 2008, 19:49:03
Wat bedoel je met flexibele opvang? Kinderdagverblijf, oppas aan huis, oid?

Ik had het toevallig vandeweek met mijn collega over "flexibele opvang"
Bij een kinderdagverblijf hier in de omgeving, houd dat in dat je kind niet bijv. van 8u tot 16u op het kinderdagverblijf is, maar slechts een paar uurtjes. (Bijvoorbeeld een middag of een ochtend etc.)


NF

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,018
    • www.112ijmond.nl
Reactie #6 Gepost op: 30 september 2008, 21:12:02
Ik had het toevallig vandeweek met mijn collega over "flexibele opvang"
Bij een kinderdagverblijf hier in de omgeving, houd dat in dat je kind niet bijv. van 8u tot 16u op het kinderdagverblijf is, maar slechts een paar uurtjes. (Bijvoorbeeld een middag of een ochtend etc.)

uhhh Jeroen, hoezo meng jij je in dit topic? moet je ons nog wat vertellen..? ;D ;D
112ijmond.nl / IVK, BvV / Brede interesse in Veiligheid en Hulpverlening


spruit

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 331
Reactie #7 Gepost op: 30 september 2008, 21:57:18
Nou heb ik zelf geen kinderen maar ik werk in de kinderopvang..

Flexibele uren zijn in de kinderopvang erg moeilijk.
er zijn een aantal dingen die spelen.

de grotere organisaties werken vaak met dagdelen en reserveren en en vaste dagdelen.
dit is niet handig.

wat je nog wel hebt heel sporadis (of hoe je ht ook schrijven mag)

zijn kleine particuliere oficieele kinderdagverblijven. wel volgens de normen van ggd - gemeente enz.
maar wel met veel flexibelere uren.

of die er in de grote steden nog zijn weet ik niet, hier in zeeland nog een klein beetje.


uienknotje

  • Gast
Reactie #8 Gepost op: 4 oktober 2008, 22:28:43
Wat bedoel je met flexibele opvang? Kinderdagverblijf, oppas aan huis, oid?

Aan de reakties te zien, zijn er niet veel hulpverleners met kids die werken......of ze hebben geen kids, kan ook nog  :)
Ik bedoel er mee ze gaan geen vaste dagen naar de b.s.o


spruit

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 331
Reactie #9 Gepost op: 5 oktober 2008, 16:32:03
Ik bedoel er mee ze gaan geen vaste dagen naar de b.s.o
Volgens mij moet je ook niet overal vaste dagen kiezen, je kan ook flexibel kiezen, endan moet je gewoon iedere maand een rooster doormailen waneer je zou willen dat je kind komt.