Aan de KNRM gelieerde Reddingsbrigades

Auteur Topic: Aan de KNRM gelieerde Reddingsbrigades  (gelezen 13394 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

dannyknaap

  • Strandwacht Almeerse Reddings Brigade
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 65
  • Zin in bewakingsseizoen 2014!
Reactie #30 Gepost op: 4 januari 2012, 00:04:45
Ja het bestuur vroeg of ik dat duidelijk wilde vermelden, en tuurlijk doe ik dat! Wat jij zegt klopt voor zover ik weet deels wel. Mensen vinden het jammer dat we SAR niet meer doen, maar beseffen zich ook goed dat het binnen het huidige budget, beter aan de KNRM kan worden overgelaten.
Al mijn uitspraken zijn strikt persoonlijk en dus NIET functiegebonden!


9910001

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,762
Reactie #31 Gepost op: 4 januari 2012, 11:17:32
Volgens mij is het ook niet haalbaar om als gemeente nog een reddingstation volledig zelf te betalen. Zeker niet de kleine gemeenten aan de kant van het gooi. Hierbij wordt het varen ook nog bij 2 partijen neer gelegd (brigade en brandweer). In deze tijd is dit niet haalbaar.

9910001
9910001


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #32 Gepost op: 4 januari 2012, 13:05:17
Volgens jou "niet haalbaar"? 9910001, dat is boolshit. Alles is een kwestie van keuzes. Hoe belangrijk vind je het één tov het ander. De gemeente Blaricum en de gemeente Huizen vinden veiligheid zo belangrijk dat zij er elk 70.000 euro voor over hebben. De gemeente Huizen krijg daar zelfs niets voor terug. De KNRM doet al het werk, en doet dat ook graag kosteloos en de reddingsbrigade daar doet niets.
De gemeente Naarden heeft er nog geen 16000 euo voor over, wat een koopje is. Nu gaat ze 4000 euro subsidie aan de KNRM geven, dus een besparing (weggegooid geld, want de KNRM wil helemaal geen overheidssubsidie) van 12000 euro. Over Almere heb ik het helemaal maar niet, want dat is helemaal schandelijk, zo'n grote vereniging, honderden leden en geen subsidie meer.
Wel geld steken in de ontwikkeling van buitendijkse bebouwing op het Markermeer, waarvan iedereen op voorhand al kon zeggen dat hier geen ontheffing voor zou worden verleend. (ik heb de petitie nog ondertekend, waar zijn we mee bezig).

Keuzes, keuzes.


Dorus Rijkers

  • Nieuwe gebruiker
  • *
  • Berichten: 4
Reactie #33 Gepost op: 5 februari 2012, 20:34:34
Welke reddingsbrigade staat nog meer op de nominatie om gelieerde te worden?