Inhoud opleiding evenementenhulpverlener

Auteur Topic: Inhoud opleiding evenementenhulpverlener  (gelezen 5386 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Mederiacvm

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 76
  • The chances of anything coming from Mars.....
Reactie #10 Gepost op: 3 oktober 2008, 11:34:05


En naast alle bovenstaande vaardigheden en kennis moet de vrijwilliger het ook nog "leuk" blijven vinden om te doen......volgens mij gaat meer dan de helft "gillend naar huis"

Veel zal afhangen van hoe je het brengt. Als alles als droge kost punt voor punt wordt opgesomd is het niet bijster interessant. Als je het op een pakkende manier (interactief?) aanbiedt zal er minder snel gegild worden.
Ik ben alleen bang dat er altijd wel droge stof overblijft maar als je hiervan al gaat gillen moet je eerst maar eens bedenken of je dit wel wil. Ook tijdens evenementen zijn er periodes waarin er niets gebeurd maar wanneer je wel op je post moet blijven; niet leuk, niet interessant, erg saai maar je moet er wel doorheen.
Had een dag maar 48 uur


Jacques Schenk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,528
  • EHBO/Sigma/ex hoofd- brandwacht/trainer EHBDu
    • Website Jacques Schenk
Reactie #11 Gepost op: 3 oktober 2008, 11:48:56
Bij de vaardigheden was ik de logroll nog vergeten.

Verder is denk ik een stukje inzicht in met name de mogelijk gezondheidsbepaldende omgevingsfactoren op een evenement erg handig, denk aan zaken als temperatuur, vochtigheid, rust etc Zaken die de hulpverlener bij de bespreking van het evenement met de opdrachtgever zeker dient mee te nemen. wanneer het een 'knallend' binnenfeest wordt.

Een stukje psychologie mag wat mij betreft zeker niet ontbreken, hoe gaan mensen in zijn algemeenheid met onverwachte of traumatische ervaringen om en hoe dienen we daar als hulpverlener mee om te gaan
Treat the patient, not the number...  Emergency Medicine - The art of drawing sufficient conclusions from insufficient resources


Jacques Schenk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,528
  • EHBO/Sigma/ex hoofd- brandwacht/trainer EHBDu
    • Website Jacques Schenk
Reactie #12 Gepost op: 3 oktober 2008, 11:53:02
Standaard procedures (deze procedures kennen nog geen landelijke invulling, zolang die er niet zijn standaardisering binnen de eigen afdeling/regio. Noord en Midden Limburg heeft hier een standaard in neergezet, PM voor de invulling):
      - Bommelding
      - Paniek
      - Inzet traumahelikopter
      - Evacuatie evenemententerrein/evenementenlocatie
      - Pers

Dit lijkt me voor de  uitvoerend ehbo'er te ver  van zijn taak om in een basisopleiding op te nemen, of je moet ook de bewakers/beveiligers onder evenementenhulpverleners laten vallen, wat ze wel zijn natuurlijk.
Veelal vallen dit soort zaken buiten de verantwoording van de medisch evenementen hulpverlener, voor teamleiders lijkt het me een keuke anvulling.

Jacques
Treat the patient, not the number...  Emergency Medicine - The art of drawing sufficient conclusions from insufficient resources


helm

  • Gast
Reactie #13 Gepost op: 3 oktober 2008, 12:42:52
Met SEHSO (spoedeisende hulpverlening bij slachtoffers) en SEHCI (spoedeisende hulpverlening bij calamiteiten en incidenten) ben je klaar; aangevuld met een inwerktraject bij de organisatie betreffende het gebruik van diverse specifieke hulpverleningsmiddelen.