Staat van paraatheid

Auteur Topic: Staat van paraatheid  (gelezen 2903 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Michel

  • Gast
Gepost op: 11 december 2003, 17:39:17
Hallo,

Zijn er ook Geneeskundige Eenheden die tijdens de jaarwisseling in verhoogde staat van paraatheid worden gebracht? En zo ja, wat wordt er dan extra gedaan?

Groeten van Michel




Jorrin

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,704
    • Lotuskring Het Gewondennest
Reactie #1 Gepost op: 11 december 2003, 20:30:29
Bij ons niet, voor zover mij bekend is.

Valt niet onder 'daadwerkelijke rampen' (zie discussie in 'Sigma niet meer bij evenementen).


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #2 Gepost op: 15 december 2003, 12:09:04
Hallo,

Zijn er ook Geneeskundige Eenheden die tijdens de jaarwisseling in verhoogde staat van paraatheid worden gebracht? En zo ja, wat wordt er dan extra gedaan?

Groeten van Michel

Wij verwachten wel wat vuurpijlen.

Onze boot zal dus in verhoogde paraatheid zijn...

Henk


Michel

  • Gast
Reactie #3 Gepost op: 15 december 2003, 19:14:37
Wij verwachten wel wat vuurpijlen.

Onze boot zal dus in verhoogde paraatheid zijn...

Henk

Henk, jij beklaagt je over de primitieve berichten die anderen zouden posten op dit forum. Ik vind deze post van jou ook niet erg hoogdravend.

Michel


Robin Hundman

  • Gast
Reactie #4 Gepost op: 15 december 2003, 19:50:02
henk als jullie wat vuurpijlen verwachten. Wat bedoel je daar mee die rode sterren of die groene worden toch de lucht in geschoten voor nood???? Bij ons steken ze die ook om 24:00 oudjaaravond/nieuwjaarsnacht aan...


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #5 Gepost op: 15 december 2003, 21:09:28
Dat bedoel ik dus, wij kennen een verlaagde staat van paraatheid. Al zou iemand een vuurpijl afsteken uit nood, niemand zou het merken. Alle overtollig/overjarig geworden noodfakkels gaan dan de lucht in rond middennacht.

Ik heb overigens niets tegen een geintje hier of daar. Wat ik primitief vind is het peroonlijk aanvallen van iemand en hem te verwijten dat hij "bazelt" of een "inburgeringscursus" moet gaan volgen omdat hij "niet kan lezen".  Zo discusieer je niet en daar zeg ik dan wat van. Vind jij Michel, het dan wel een goede manier om een discussie te voeren, elkaar zo aanvallen omdat je niet meteen je gelijk krijgt? Nee toch?

Henk


Michel

  • Gast
Reactie #6 Gepost op: 16 december 2003, 10:03:21
Nee Henk, dat vind ik dus ook geen goede manier.

Maar wanneer je een vraag post op het forum en je leest als tweede reactie wat jij hebt geschreven, einigend met ... , dan voel ik mij een beetje in de zeik gezet. En dat kan ik echt wel hebben hoor, maar wel iets minder van iemand die zegt dat je, ook al is dit iets van een andere orde, met respect met elkaar moet omgaan op dit forum. Maar dit van jou was een geintje, dus dan is het in één keer weer heel wat anders.

Groeten van Michel


GerardG

  • Eerste Hulpverlener
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 66
  • Rode Kruis taakveld 3
Reactie #7 Gepost op: 16 december 2003, 12:50:15
Om maar weer even terug te komen op het onderwerp:
Voor zover bekend hebben wij in Utrecht geen verhoogde staat van paraatheid.
De enige keer die ik weet was tijdens de millennium-jaarwisseling.
Groet, Gerard  ;)