Beveiliging moet politie taken overnemen

Auteur Topic: Beveiliging moet politie taken overnemen  (gelezen 14820 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Thijs

  • Gast
Gepost op: 11 december 2003, 18:23:16
De roep dat particuliere beveiligers politie taken overnemen wordt steeds groter. Moet moet dan denken aan het opnemen van aanrijdingen zonder letsel(ums). Het opnemen van aangiftes op het politiebureau.

Wat vindt U hier van? Geef Uw mening.

bvd
Thijs
(beveiliger)

 ;)  :o   ::)  :-X  :-*  :-[  :D  :)  ;D  ;




Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #1 Gepost op: 11 december 2003, 18:42:59
Voor, als er dan niet minder agenten van komen, maar bovenop het reguliere aantal

Het is de gewoonste zaak dat de politie geen tijd heeft te komen als je belt voor een kleine melding.
Ik begin al altijd met: "ik hoop dat U een auto vrij heeft, want..."

Zondag nog had ik twee jongens in hun kraag die zelf rookbommen hadden gemaakt van sterretjes en PVC pijpen en daar in het park de eendjes mee aan het pesten waren. Een had een grote bek, en mocht het van z'n moeder, waar bemoeide ik me mee (een jaar of 11!) politie gebeld: we komen eraan. Na een half uurtje met die jongens in het park staan nog maar 'ns gebeld: nee, het is erg druk we kunnen niet zeggen wanneer we kunnen komen.

Dag jongens, wel thuis.

Henk


Thijs

  • Gast
Reactie #2 Gepost op: 11 december 2003, 19:22:15
Henk,
Bedankt voor je reactie.Ik is het bekende probleem in Nederland.
Tip zeg de volgende keer dat je 2 knapen op heterdaad hebt aangehouden. Ik durf te wedden dat er meerdere auto's komen

Thijs


Jorrin

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,704
    • Lotuskring Het Gewondennest
Reactie #3 Gepost op: 11 december 2003, 20:36:58
Als de beveiliging de administratie wil overnemen... prima toch? Kan de politie daar zijn waar ze nodig zijn... op straat!


Thijs

  • Gast
Reactie #4 Gepost op: 11 december 2003, 21:04:33
Het is niet alleen administratie. Er zit ook rechts en wetskennis.Onderschat het niet.


Jorrin

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,704
    • Lotuskring Het Gewondennest
Reactie #5 Gepost op: 11 december 2003, 21:28:15
Dat doe ik niet. Ik weet ook wel dat niet iedereen zomaar een proces-verbaal mag opmaken. Ik vind het alleen maar goed als beveiliging de politietaken ondersteunt...


mike

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,931
Reactie #6 Gepost op: 12 december 2003, 11:43:04
TEGEN. En wel om de volgende reden. Politie mensen in spee moeten een zware selectie ondergaan voor ze worden toegelaten tot de opleiding. De opleiding duurt minimaal 2 jaar, waarin naasr theorie een hoop praktijk les is. Ik  ben er tegen dat een beveiligings ambtenaar zonder selectie en met een LOI cursus beveiliging politie taken op zich neemt. Er zou eerst iets aan de opleiding moeten veranderen voordat ze dat kunnen gaan doen.

In mijn dagelijks werk kom ik vaak beveiligings medewerkers tegen. Ik ken een paar hele goeie, maar er zijn er ook die beetje de neiging hebben om politieagent te gaan spelen. Zoals laats een beveiligings hondegeleider die even wou rivieren naar een verdachte in een kantoor pand. Voor de kenners deze geleiders mogen hun hond maar voor een ding inzetten en dat is ter verdediging van hun zelf. Typisch een geval van niet genoeg wetskennis.

Het is gewoon simpel de overheid moet zorgen voor meer politie. Schoenmaker blijf bij je leest.

MVG
Mike


Jorrin

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,704
    • Lotuskring Het Gewondennest
Reactie #7 Gepost op: 12 december 2003, 11:57:00
TEGEN. En wel om de volgende reden. Politie mensen in spee moeten een zware selectie ondergaan voor ze worden toegelaten tot de opleiding. De opleiding duurt minimaal 2 jaar, waarin naasr theorie een hoop praktijk les is. Ik  ben er tegen dat een beveiligings ambtenaar zonder selectie en met een LOI cursus beveiliging politie taken op zich neemt. Er zou eerst iets aan de opleiding moeten veranderen voordat ze dat kunnen gaan doen.

In mijn dagelijks werk kom ik vaak beveiligings medewerkers tegen. Ik ken een paar hele goeie, maar er zijn er ook die beetje de neiging hebben om politieagent te gaan spelen. Zoals laats een beveiligings hondegeleider die even wou rivieren naar een verdachte in een kantoor pand. Voor de kenners deze geleiders mogen hun hond maar voor een ding inzetten en dat is ter verdediging van hun zelf. Typisch een geval van niet genoeg wetskennis.

Het is gewoon simpel de overheid moet zorgen voor meer politie. Schoenmaker blijf bij je leest.

MVG
Mike

Ik ben het wel met je eens, alleen in dit geval zeg ik: iets is beter dan niets.
De overheid lost het vooralsnog niet op, dus dan mag er wat mij betreft een beetje creatief gedacht worden...


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #8 Gepost op: 12 december 2003, 14:42:52
Henk,
Bedankt voor je reactie.Ik is het bekende probleem in Nederland.
Tip zeg de volgende keer dat je 2 knapen op heterdaad hebt aangehouden. Ik durf te wedden dat er meerdere auto's komen

Thijs

Natuurlijk had ik erbij gezegd dat ik die jongens staande gehouden had. Toen ik voor de tweede keer belde waar ze bleven heeft een van de jongens desgevraagd z'n telefoonnummer via mij doorgegeven  aan de meldkamer ???.

Wat heb je dan aan die gedegen opgeleide agent die niet kan komen als je 'm nodig hebt...

Henk


Christian

  • Eerste hulpverlener | instructeur BLS/AED | verpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,440
Reactie #9 Gepost op: 12 december 2003, 16:52:10
Zoals laats een beveiligings hondegeleider die even wou rivieren naar een verdachte in een kantoor pand.

Goh, dan snap ik niet waarom dat in het programma van (als ik me niet vergis) objectbewakingshond zit! Rivieren in een kantoorpand lijkt me vrij normaal.
Ik hoef m'n hond nooit te laten in gebouwen, wamt daar komen buiten kantoortijden geen mensen... ;D

Verder ben ik er op tegen dat beveiligingsbeambten politiewerk.
Waarom? Net als Mike zeg ik ook: ik ken een paar goeie, maar er zit heel veel troep bij, die de beveiliging in gaan omdat ze anders niets kunnen/weten.
Als ik examen voor de beveiliging moest doen, dan dacht ik ook: Goh, moet jij de beveiliging in? Je mag niet te snel oordelen, maar toch. Als ik m'n twijfels over iemand heb tijdens een examen, dan heb ik ook diezelfde twijfels als hij/zij komt bij een melding waar ik de politie voor hebt gebeld.

Ik weet: je mag niet uitgaan van het uiterlijk, maar vaak is de eerste indruk de beste! ;)

Helaas voor de goeden!

Christian