Beveiliging moet politie taken overnemen

Auteur Topic: Beveiliging moet politie taken overnemen  (gelezen 14835 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Thijs

  • Gast
Reactie #10 Gepost op: 12 december 2003, 17:21:32
De beveiliger van tegenwoordig moet een zware cursus volgen. deze duurt 2 jaar.

Ik zal in het weekend uitgebreidt reageren op de berichten.
Thijs


Christian

  • Eerste hulpverlener | instructeur BLS/AED | verpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,440
Reactie #11 Gepost op: 12 december 2003, 21:42:00
Volgens mij is het zo dat je een jaar leert en een jaar stage loopt.
Ik heb bij bedrijven gewerkt die leerlingen in het weekend alleen naar bedrijven stuurden!
1. Dit mag niet, altijd onder begeleiding werken.
2. Dit kan niet, je hebt totaal geen ervaring.
3. Dit doe je niet als bedrijf, want de opdrachtgevers betalen gewoon de volle mik voor een ongecertificeerde 'beveiligingsbeambte'. Maar dat maakt bij de meeste bedrijven niet uit. Weg naam... :-\ :-X

Christian


Thijs

  • Gast
Reactie #12 Gepost op: 13 december 2003, 10:41:00
Het antwoord is al gegeven.

Ik ben zelf al 3 jaar praktijk begeleider. Ik heb een groep van 16 jonge mensen die aan een ROC de vernieuwde opleiding volgen. Het niveau is een stuk omhoog gegaan.

Dus aan het niveau wordt gewerkt!!

Thijs


mike

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,931
Reactie #13 Gepost op: 13 december 2003, 11:50:00
Politie wrk is een overheidstaak een geen taak van partuculieren. Je moet een probleem niet willen oplossen door partuculieren bedrijven overheids taken te laten doen. Er moet gewoon meer politie bij. En dan heb ik het nog niet eens over screening van personeelsleden. Ik heb niks tegen beveiligers maar als je graag politie werk wil doen, wat let je om te soliciteren.

MVG
Mike


Thijs

  • Gast
Reactie #14 Gepost op: 13 december 2003, 12:09:23
als de politie zich meer met politietaken kan bezig houden ipv aanrijdingen opnemen hoeven er geen nieuwe agenten bij te komen. En als Nederlanders zich meer  aan normen en waarden houden hoeft de politie te doen!


firemanr

  • Gast
Reactie #15 Gepost op: 13 december 2003, 12:25:34
Politie wrk is een overheidstaak een geen taak van partuculieren. Je moet een probleem niet willen oplossen door partuculieren bedrijven overheids taken te laten doen. Er moet gewoon meer politie bij. En dan heb ik het nog niet eens over screening van personeelsleden. Ik heb niks tegen beveiligers maar als je graag politie werk wil doen, wat let je om te soliciteren.

MVG
Mike

Dar heb je mijns inziens gelijk in Mike. Het is al van de zotte dat ze parkeerwachters al meer rechten geeft om meer en ander soort boetes te laten geven.....
Meer politie op straat en wat betreft die normen en waarden, tja daar kun je het lang en breed over hebben, maar er zijn altijd mensen die zonodig tegen het gerechterlijke gezag aan moeten schoppen. >:(


mike

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,931
Reactie #16 Gepost op: 13 december 2003, 17:08:26
De meest simpele dingen kunnen ver strekende gevolgen hebben. Jij hebt het net over aanrijdingen, is een van de meest complexe materie. Zeker als een eenvoudige aanrijding later veel complexer blijk(pas weken of maanden blijkt er letsel te zijn) er moeten aanvulende procesesen-verbaal worden opgemaakt onderzoek worden gedaan enz enz. Dat is geen taak voor de beveiliging. Het gevaar schuild er ook in dat iemand met geld zijn eigen politie legertje kan inhuren.

MVG
Mike


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #17 Gepost op: 13 december 2003, 18:40:54
De meest simpele dingen kunnen ver strekende gevolgen hebben. Jij hebt het net over aanrijdingen, is een van de meest complexe materie. Zeker als een eenvoudige aanrijding later veel complexer blijk(pas weken of maanden blijkt er letsel te zijn) er moeten aanvulende procesesen-verbaal worden opgemaakt onderzoek worden gedaan enz enz. Dat is geen taak voor de beveiliging. Het gevaar schuild er ook in dat iemand met geld zijn eigen politie legertje kan inhuren.

MVG
Mike


Waar leef jij?

Voor een eenvoudige aanrijding komt hier de politie niet eens.
Dus nog steeds de keuze tussen een zeer deskundige, op allerlei gebied bevoegde en zeer bekwame agent die geen tijd heeft en de beveiliging die wel komt. Mag tie van mij wat minder bekwaam zijn. Beter iets dan niets.

Henk


Shadow

  • Gast
Reactie #18 Gepost op: 14 december 2003, 07:16:12
Absoluut tegen;

En wel om de volgende redenen:

1. Mijn ervaring is dat als je mensen als bv toezichthouders plots veel meer bevoegdheden geeft zonder een grondige opleiding en begeleiding (we zwijgen nog maar over de selectie) dan krijg je kleine Hitlertjes. Ik weet dat dit een zeer zware uitspraak is maar als ik kijk hoe sommige beveiligingsmedewerkers en toezichthouders al totaal hun bevoegdheden te buiten gaan op dit moment maakt het me echt wel bang als er zulke plannen aankomen.

2. Het aangehaalde voorbeeld van de auto-aanrijding; sorry maar ik haal er Belgie weer bij. In Belgie komt de politie NIET bij een aanrijding zonder gewonden tenzij er een zeer grondige reden is (gevaarlijke situatie, zeer complexe aanrijding, ...) Je moet gewoon ZELF je aanrijdingsformulier goed, duidelijk en volledig invullen. Heb de twijfelachtige eer gehad dit al meerdere malen te mogen doen en heb iedere keer netjes de centen gekregen van de verzekering van de tegenpartij. Alsook heb ik altijd een paar stukjes krijt, een zaklantaarn, een wegwerpfototoestel en nog wat handige zaakjes in de auto liggen. Gecombineerd met een beetje kennis kun je de meeste zaken perfect afhandelen zonder de politie te moeten lastigvallen. Is misschien nog een goed extra onderwerp voor de rijschool  ;D  ;D  ;D

3. Hoe zit het dan met geweldsinstructie en eventueel gebruik van wapens (hier valt ook peperspray en wapenstok onder !!!) Hier zijn twee mogelijkheden; of je stuurt de nieuwe groep zonder verdedigingsmogelijkheden op een terrein waar de kans op agressie aanzienlijk hoger ligt; of je geeft ze de nodige middelen om zich te verdedigen. Als ik echter kijk naar bepaalde landen waar private beveiligingsmedewerkers wel wapens mogen dragen dan zie je toch vaak hele gekke dingen gebeuren. Als ik kijk naar de hoeveelheid training die ik kreeg tijdens mijn dienstplicht voor ik mijn pistool kreeg toegewezen; dat was echt wel heel veel meer dan een cursus van eventjes 20 uurtjes.

Ciao,
Peter


firemanr

  • Gast
Reactie #19 Gepost op: 14 december 2003, 08:07:08
Waar leef jij?

Voor een eenvoudige aanrijding komt hier de politie niet eens.
Dus nog steeds de keuze tussen een zeer deskundige, op allerlei gebied bevoegde en zeer bekwame agent die geen tijd heeft en de beveiliging die wel komt. Mag tie van mij wat minder bekwaam zijn. Beter iets dan niets.

Henk
Voor een eenvoudige aanrijding hoeven ze ook niet te komen....je verzekeringsformulier invullen en weer weg.
Maar dat ze niet komen ligt aan het feit dat ze andere dingen te doen hebben, die belangrijker zijn, dus: meer politie en niet van die halfopgeleide parkeerwachters. ;)