Beveiliging moet politie taken overnemen

Auteur Topic: Beveiliging moet politie taken overnemen  (gelezen 14786 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #20 Gepost op: 14 december 2003, 10:49:46
De meest simpele dingen kunnen ver strekende gevolgen hebben. Jij hebt het net over aanrijdingen, is een van de meest complexe materie. Zeker als een eenvoudige aanrijding later veel complexer blijk(pas weken of maanden blijkt er letsel te zijn) er moeten aanvulende procesesen-verbaal worden opgemaakt onderzoek worden gedaan enz enz.  [/size]Dat is geen taak voor de beveiliging. Het gevaar schuild er ook in dat iemand met geld zijn eigen politie legertje kan inhuren.

MVG
Mike


Dus je bent het met me eens Ronald, dat het bovenstaande is geen argument is, want:

1) Politie moet ook naar alle aanrijdingen, hoe klein ook  want later blijken ze ineens soms heel complex

2) ze gaan toch al niet naar kleine aanrijdingen, want dat hoeven ze niet.

Beter agent dan beveiliging.

Maar beter beveiliging dan niets.

De politie moet eens ophouden allerlei dingen exclusief te claimen waar voor ze helemaal de tijd en de mensen niet voor heeft.

Henk


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #21 Gepost op: 14 december 2003, 11:07:37
Shadow, wat goed dat je België als voorbeeld neemt. Dat is nou zo'n voorbeeld van een land waarbij de taak bij (kleine) aanrijdingen is overgenomen door bedrijven, volgens mij heten dat "schouts". Die kun je bellen en komen als een soort professionele getuige je helpen met het invullen en tekenen dan mee. Is mij zelf overkomen enkele jaren geleden in Brussel, op weg naar Frankrijk.

Werkt id prima.

Henk


Thijs

  • Gast
Reactie #22 Gepost op: 14 december 2003, 12:04:08
Mocht de beveiliging in Nederland een wapen krijgen dan stopik gelijk met het beveiligings werk!


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #23 Gepost op: 14 december 2003, 12:41:57
Mocht de beveiliging in Nederland een wapen krijgen dan stopik gelijk met het beveiligings werk!

heb je dan een wapen nodig volgens jou voor het opnemen van een kleine aanrijding  :o
Dan ga ik jou niet belle weetje...

Henk


Thijs

  • Gast
Reactie #24 Gepost op: 14 december 2003, 12:46:16
A) je hebt mijn nummer niet.
B) het was een reactie op een bovenstaande posting.
C) Bedankt voor je reactie.

Thijs


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #25 Gepost op: 14 december 2003, 12:50:07
A) je hebt mijn nummer niet.
B) het was een reactie op een bovenstaande posting.
C) Bedankt voor je reactie.

Thijs

A) dus bel ik je niet ;)
B) welke posting, in bovenstaande postings staat niets over wapens
C) graag gedaan

Henk


Thijs

  • Gast
Reactie #26 Gepost op: 14 december 2003, 13:06:27
pagina 2 Shadow.
Die sprak over wapens


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #27 Gepost op: 14 december 2003, 14:41:08
pagina 2 Shadow.
Die sprak over wapens

Oh, ja Shadow.. ;)

Nee, maar dat is weer zo'n truuk. Iets in het extreme doortrekken om het vervolgens af te kunnen keuren. Ik zie geen enkele noodzaak voor bewapening bij het opnemen van een aanrijding. En Shadow zelf ook niet denk ik.

Ach, dezelfde argumenten waren destijds te horen bij de invoering van parkeerwachters.

Henk


Thijs

  • Gast
Reactie #28 Gepost op: 14 december 2003, 16:05:59
Het gebeurd nu ook op kleine schaal dat part. beveiligers politietaken overnemen. Arrestanten bijvoorbeeld.

Parkwachters zijn in dienst bij een gemeente en niet bij de politie!


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #29 Gepost op: 14 december 2003, 16:54:28
Het gebeurd nu ook op kleine schaal dat part. beveiligers politietaken overnemen. Arrestanten bijvoorbeeld.

Parkwachters zijn in dienst bij een gemeente en niet bij de politie!

Maakt mij het uit bij wie hij/zij in dienst is. Als er maar iemand komt.

Ik nu het idee dat je je als niet vermogende inwoner van Nederland zelf maar een beetje moet redden. Alarm-installatie met honkbalknuppel en twee herders do the job. Die knuppel ligt daar toevallig hoor, niet voor inbrekers, echt niet!  ;D En de herders bijten niet (zo vaak).

Henk