Beveiliging moet politie taken overnemen

Auteur Topic: Beveiliging moet politie taken overnemen  (gelezen 14785 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Christian

  • Eerste hulpverlener | instructeur BLS/AED | verpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,440
Reactie #40 Gepost op: 16 december 2003, 22:12:41
ik weet er alles van.

Je weet er niet alles van. Als ik wordt aangevallen door iemand, pakt m'n hond zonder commando. Dit moet 'ie zelfs doen!
Voor de rest gaat alles op commando. Dus op het commando 'stellen!'.

Christian


Thijs

  • Gast
Reactie #41 Gepost op: 17 december 2003, 07:18:50
Je hoeft niet boos tw worden


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #42 Gepost op: 17 december 2003, 08:28:20
Je hoeft niet boos tw worden


Voor alle duidelijkheid Thijs, Chris valt je niet aan ;D
Maar je Geeft wel fantastische eerste hulp nadat ie dat wel had gedaan...

Overigens blijkt dus wel dat je met eenvoudige hulpmiddelen de taak van de politie over kan nemen. Maar op het moment dat openbare orde in het geding is kan alleen de politie het opknappen. Als die door een buurt loopt en een groep jongeren tegen komt die net een bushokje aan het vernielenis en hij roept het HB op dat ie zich bedreigd voelt, hebben z'n collega's altijd tijd. Dat zal niet zo zijn bij burgers en beveiligingsmensen.

Hemk


mus

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 184
  • veiligheid boven alles
Reactie #43 Gepost op: 17 december 2003, 08:33:49
Laat de beveiligers doen waarvoor ze opgeleid zijn. Namelijk beveiligen, als ze politiewerk willen doen moeten ze een andere opleiding volgen. Volgens mij heeft het totaal geen waarde als een beveiliger komt opdagen bij politietaken. Wettelijk is er in nederland niets geregeld voor deze beroepstak en opsporingsbevoegsheid hebben ze ook al niet. Ik denk dat het inzetten van beveiligers alleen maar op tegenwerking zal stoten. Als je praat over de kleine dingen waarvoor de politie niet komt opdagen dan kunnen deze zaken ook door de mensen zelf worden geregeld. Dat valt gelijk onder de noemer normen en waarden. Ik weet uit ervaring dat er heel goede beveiligers in het vak zitten, maar helaas komen alleen de slechte in het nieuws. Hierdoor ben je als beveiliger nog niet goed aangeschreven bij de bevolking. Als je al ziet hoe er op de politie gereageerd wordt wat denk je dan wat er met beveiligers gaat gebeuren. Hoe wil je zoiets gaan organiseren en nog veel belangrijker wie gaat het betalen. Als je graag politiewerk wil gaan doen is misschien de reservepolitie een goede optie. Dan ben je volledig opgeleid en doe je als vrijwilliger politiewerk. ;)
Vergeet niet te leven, meer is er niet.  Het leven is mooi, je moet het wel willen zien.


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #44 Gepost op: 17 december 2003, 09:15:17
Laat de beveiligers doen waarvoor ze opgeleid zijn. Namelijk beveiligen, als ze politiewerk willen doen moeten ze een andere opleiding volgen. Volgens mij heeft het totaal geen waarde als een beveiliger komt opdagen bij politietaken. Wettelijk is er in nederland niets geregeld voor deze beroepstak en opsporingsbevoegsheid hebben ze ook al niet. Ik denk dat het inzetten van beveiligers alleen maar op tegenwerking zal stoten. Als je praat over de kleine dingen waarvoor de politie niet komt opdagen dan kunnen deze zaken ook door de mensen zelf worden geregeld. Dat valt gelijk onder de noemer normen en waarden. Ik weet uit ervaring dat er heel goede beveiligers in het vak zitten, maar helaas komen alleen de slechte in het nieuws. Hierdoor ben je als beveiliger nog niet goed aangeschreven bij de bevolking. Als je al ziet hoe er op de politie gereageerd wordt wat denk je dan wat er met beveiligers gaat gebeuren. Hoe wil je zoiets gaan organiseren en nog veel belangrijker wie gaat het betalen. Als je graag politiewerk wil gaan doen is misschien de reservepolitie een goede optie. Dan ben je volledig opgeleid en doe je als vrijwilliger politiewerk. ;)

Betere normen en waarden door maar geen politie meer te sturen voor kleine dingen?? Misschien werkt het. Misschien ook niet en escaleert het en vallen er gewonden. Of doden. Maarja, dan hebben we het tenminste geprobeerd.

Goed idee. ;)

Henk


Thijs

  • Gast
Reactie #45 Gepost op: 17 december 2003, 15:35:22
Dan roept men het is onveilig op straat. De roep om beveiligers wordt groter en het cirkeltje is weer rond ::)


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #46 Gepost op: 17 december 2003, 16:20:34
Dan roept men het is onveilig op straat. De roep om beveiligers wordt groter en het cirkeltje is weer rond ::)

De kern is duidelijk. Tegenstanders roepen steeds: de politie moet het doen.

Maar hoelang kan je dat volhouden als blijkt dat de politie geen tijd heeft. Langs de weg staan met een lasergun om je een bekeuring te geven voor 54 km per uur om 23.00 uur, daar is wel tijd voor. Ja mijnheer, dat wil de regering. Wil de regering niet dat je boeven vangt dan???

Henk


Thijs

  • Gast
Reactie #47 Gepost op: 17 december 2003, 16:36:14
Je hebt 2 soorten politie. Die met de lasergun zijn over het algemeen verkeershandhavers. De politie moet voor zoveel milj boetes uitdelen.

Dan de boeven.
Het laatste jaar worden steeds meer boeven opgepakt. Ik merk het wel aan het aantal diensten dat ik draai in het politie bureau.

Terugkerend naar het onderwerp. Ik ben nog steeds vanmening dat de politie en beveiliging nog beter moeten samenwerken. De beveiliging kan op den duur lichte administrtieve zaken overnemen van de politie.Als binnen duidelijk kaders van de wet.Immers de politiepet past ons allemaal.

Thijs


GN-5159

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 355
  • Zie Disclaimer onderaan
Reactie #48 Gepost op: 17 december 2003, 17:59:04
De licht administratieve taken worden ten dele reeds uitgevoerd burger politiepersoneel, met afh. van de taakstelling wel of geen (beperkte) opsporingsbevoegdheden voor die functie. Het opmaken van PV's zal de diender nog altijd zelf moeten doen. Als ik iemand aanhoudt voor rijden onder invloed, zit ik zo één tot anderhalf uur binnen met voorgeleiding, ademanalyse, verhoor, PV opmaken e.d. Er is geen beveiliger die me deze taken, met de huidige regelgeving, uit handen kan nemen. En zo zijn er legio voorbeelden te noemen....
DISCLAIMER: Alles is een grote leugen. Het hele leven is een leugen. Ik heb alles verzonnen, niets berust op waarheid. A


Thijs

  • Gast
Reactie #49 Gepost op: 17 december 2003, 18:49:44
Oke,maar er zijn ook genoeg lichtere zaken die ze wel kunnen overnemen.